• Anonym

Fantiserar om andra män

Jag vet inte om det är så att jag är bra på att förstöra för mig själv endast. Eller är det fler som har dessa problem?

I alla förhållanden jag haft så har jag efter en viss tid börjar fantisera och längta efter en annan mans beröring. Jag vill helt enkelt variera mina sexpartners och jag "tröttnar" lite på den jag är ihop med. Jag fastnar i olika fantasier men oftast är det starka långa män som (äsh ska inte gå in på detaljer)

Problemet nu är att jag har en sambo som jag varit tsm med i tre år. Ser verkligen en framtid med honom SÅ HUR FÅR JAG BORT DE HÄR FANTASIERNA?!

(bör tillägga att jag alltid har de här fantasierna, men har inte varit otrogen nån gång.) Och jag älskar min sambo så vill verkligen lösa det här. För otrohet är inte min stil!!!

• Svar på tråden Fantiserar om andra män
  • prospicientia

Så det är konkreta drömmar och inte bara lite fantasier du onanerar till? För om du känner det så så kanske det inte är ett sådant traditionellt förhållande som är mallen i samhället som du vill ha innerst inne?! I övrigt behöver vi ju våra fantasier för att må bra. Du skall inte döma dig själv för dina fantasier. 

• Anonym

Nej, jag drömmer om en framtid med min sambo, giftemål och barn osv, och fantiserar om sex med andra. Känner mig mest rutten det som är grejjen. Känns som att man är otrogen i tankarna liksom.

• Anonym
    Vildhussen77 skrev 2012-02-15 00:08:43 följande:
    vad ser du som otrohet?
    Jag skulle ju bli ledsen om min sambo hade dessa tankar om andra kvinnor. Därför vill jag bli av med dom!
  • Anonym
    Vildhussen77 skrev 2012-02-15 00:08:43 följande:
    vad ser du som otrohet?
    Och vad jag menar med att jag aldrig varit otrogen är att jag inte har tagit kontakt och pratat "snusk" med andra män under förhållanden, Eller kysst/hånglat/legat med någon. Kan dock fantisera mkt om det.
  • Vildhussen77

jag låter mig vara otrogen i tankarna så att jag inte är det irl... jag går så långt som till camsex... där går min gräns... med det får jag ut mycket av mina fantasier och det räcker för mig...

• prospicientia
    Anonym skrev 2012-02-15 00:10:11 följande:
    Jag skulle ju bli ledsen om min sambo hade dessa tankar om andra kvinnor. Därför vill jag bli av med dom!
    Det måste du nog jobba med lite grann. Fantasier är fantasier. De lever sitt eget liv. Låt dem få göra det och stör dem inte. Tycker du illa om dig pga. dem kommer du troligtvis bara fantisera ännu mer, så det är bättre om du lär dig acceptera dem och inte döma dig själv för dem. Du kan heller inte styra vad din sambo fantiserar om eller kontrollera dem genom att bestämma vad han får eller inte får fantisera om. Det ligger liksom i sakens natur.
  • angie91

alla fantiserar vi om andra män nångång . så länge de inte utspelar sig i verkligheten e de väl okej..

om du o sambon e riktigt nära kan du juh säga att du tycker ert sexliv e enformigt o be han överraska dig med nått nytt? 

• Anonym
    Vildhussen77 skrev 2012-02-15 00:14:34 följande:
    jag låter mig vara otrogen i tankarna så att jag inte är det irl... jag går så långt som till camsex... där går min gräns... med det får jag ut mycket av mina fantasier och det räcker för mig...
    Så om jag spelar ut fantasierna till en viss grad kanske de blir "lättare"?
    prospicientia skrev 2012-02-15 00:17:02 följande:
    Det måste du nog jobba med lite grann. Fantasier är fantasier. De lever sitt eget liv. Låt dem få göra det och stör dem inte. Tycker du illa om dig pga. dem kommer du troligtvis bara fantisera ännu mer, så det är bättre om du lär dig acceptera dem och inte döma dig själv för dem. Du kan heller inte styra vad din sambo fantiserar om eller kontrollera dem genom att bestämma vad han får eller inte får fantisera om. Det ligger liksom i sakens natur.
    Kanske är för att jag lätt blir svartsjuk som jag blir så irriterad på mig själv och får skuldkänslor över att jag är såhär? Äsch vet inte. Är bara så frustrerad =(
  • Anonym
    angie91 skrev 2012-02-15 00:21:01 följande:
    alla fantiserar vi om andra män nångång . så länge de inte utspelar sig i verkligheten e de väl okej..

om du o sambon e riktigt nära kan du juh säga att du tycker ert sexliv e enformigt o be han överraska dig med nått nytt? 
    Han skulle bli ledsen om jag sa så. Och han är tyvärr en såndär "in ut och normalsex" kille om du förstår tänder inte på något annat och tycker att det är "hårt" sex när han tar i lite hårdare på invägen liksom. :P

Men, utöver sexet så är allt perfekt. =(

Det är väll det att jag skulle vilja ha lite mer variation, att det ibland gick lite vildare till.
Svar på tråden Fantiserar om andra män