drömmer om ett barn skrev 2012-07-15 17:54:40 följande:
Hej allihopa! Har haft en liten paus från Familjeliv, behövde rensa huvudet och tänka på något annat ett litet tag. Hoppas ni haft en bra sommar hittills och fått mycket sol!

Är det någon som vet vilket datum kliniken öppnar igen?
Smilla03: NEJ.. vilka tråkiga nyheter. Jag är verkligen ledsen för er skull..

Usch, varför ska det vara så att dom som redan fått kämpa extra hårt måste stå ut med motgång efter motgång?
Är så förbannad på vårt landsting som inte tycker att vi i norr är lika mycket värda som kämpande par i andra delar av landet där man som mest får 3 stycken IVF:er samt obegränsade FET finansierade.
Enya: Välkommen hit!
Jag har hunnit göra ett färskförsök och ett frysförsök. Tiden med spray och sprutor gick över all förväntan, fick inga biverkningar av medicinerna utan mådde precis som vanligt. Äggplocket gick också bra, kändes bara som lättare mensvärk precis mot slutet. Det jobbigaste under denna behandling har varit den mentala stressen.. risken att inte bli nedreglerad, att inte få några äggblåsor, att äggen inte skulle bli befruktade och framförallt ruvartiden.
Har för mig att chansen att lyckas på ett färskförsök är cirka 30%. Vid vårat frysförsök sa läkaren att det var 25% chans att lyckas.
Om jag fick börja om med denna resa hade jag följt rådet vi fick av läkaren som gjorde våran utredning på hemorten. Han sa att man inte ska ha för höga förhoppningar och ställa in sig på att det faktiskt kan misslyckas. Men det är svårt.. var beredd på ett misslyckande andra gången (trodde jag) men när menskänningarna kom kändes det ändå som att hela världen rasade. Det gör så oerhört ont inombords.
Lyckligtvis är det långt ifrån alla som misslyckas på första försöket vilket vi har bevis på här i tråden!

Jag hoppas att det går lika bra även för er och att ni slipper alla tråkigheter som har med behandlingarna att göra.
Norris: Välkommen till oss!
Jag hade tur med menscykeln och fick börja med nässprayen redan veckan efter vi varit på det första infomötet. Men som Mustikka skrev så beror det helt på om ni kommer köra den långa eller korta metoden (har du egen, regelbunden mens brukar det bli den långa). Jag tror att behandlingarna startar så fort det är möjligt i Umeå och att man inte behöver vänta flera månader pga stort antal patienter som man läst att det kan vara i andra större städer.
Personalen är jätteduktiga och hur gulliga som helst!

Mitt äggplock gjorde inte alls ont. Det värsta med den dagen var när sköterskan skulle sätta nålen i armen som får sitta kvar sedan tills äggplocket är klart. Hade aldrig fått morfin innan men det var rejäla grejer och den började verka direkt. Och dom frågar hela tiden hur det går så om du behöver mer smärtstillande får du det. Tycker faktiskt att vanligt VUL gör mer ont än äggplock. Men jag vet förstås inte hur det kommer kännas nästa gång..
Förstår att ni vill köra igång så snart som möjligt. Det tar på krafterna att kämpa under så många år. Har ni gjort utredning nyligen?
vårt2012: Jag tycker att mensen har blivit allt annat än regelbunden sen vi började med IVF. Vad stressande när du har en resa inplanerad!

Hoppas verkligen att din mens inte infaller under den tiden.
LindaM: Löste det sig med ditt recept? Hoppas det!
Jag har egen ägglossning men ganska oregelbunden. Mellan 28 - 56 dagar så det blir väl den korta metoden för mig då =) Ojoj det börjar närma sig nu!! *nervös*.
Utredningen gjordes i piteå i våras. Fick ta tre enkelkurer Pergotime men läkaren tyckte inte att det var nån idé så nu blir det ivf istället.
Jag håller fortfarande på att lära mig alla förkortningar å sånt men får man ett ET och två FET finansierat eller hur är det?
Sen måste jag bara fråga också, hur har det gått för er att ta sprutor på er själva? Jag tycker det verkar jätteläskigt och vet inte om jag klarar av det. Får kanske blunda o be sambon sticka mig istället =)