• Norris

IVF Umeå

drömmer om ett barn: Ok, då har jag inte missuppfattat dom, det blir alltså 2 st om dagen :)

Tack för att du flyttade mig i listan också. Jag ligger hemma å äter glass å tycker synd om mig själv (är magsjuk) så jag orkade inte trixa in mig på datorn å fixa det själv :)

• Norris

Nu har jag en fråga här som jag kom att tänka på idag.
    Vid stimulerad FET, har man egen ägglossning då innan återförandet? Hur kan man va säker på att äl blir innan återföringen? Vad händer om äl blir efter? Eller blir det ingen äl då?

Oj, känner mig så himla korkad nu. Känns som man inte kan någonting om hur kroppen fungerar. Hade gärna velat ha mer info av kliniken på exakt vad som händer med kroppen under behandling.

• Norris

jennyz: tack för svaret :)
    Anlednigen till att jag kom på detta nu är jag har fått äl-känningar idag och det kändes fel. Tänkte att jag ska väl ändå inte ha äl nu?? Jag har ju FET på tisdag. Äl-tester ger aldrig utslag på mig så det är inte lönt att testa. Men vad händer om jag faktiskt har haft äl nu och ändå gör fet på tisdag?

• Norris

Jag var på vul i måndags, men läkaren sa inget. Han kollade mest bara tjockleken på slemhinnan. Men brösten ömmar, har svårt att sova, är törstig och fruktansvärt rastlös vilket stämmer precis in på äl. Antagligen är det bara fermanesten som spökar :) brukar inte ha såhär tidig äl.

• Norris
    drömmer om ett barn: Japp, igår blev det ET Skrattande Dom hade tinat två ägg men bara ett ägg hade klarat sig, men det såg visst jättefint ut så jag e nöjd ändå. Fick testdag 1/1. Lite sent tycker jag, 21 dagar efter et av blasto. Jag kommer säkert att testa tidigare =)

EEJ: Stort grattis!!! Skrattande
  • Norris
    EEJ skrev 2012-12-12 10:02:34 följande:

21 dagar var faktist sen. Vem satte in? Av Dr Sol fick jag testdag på rd 17 med blasto.
    Det var Dr. Sol som kom fram till datumet.

Han skrev dessutom ut Trombyl också. Vad är det bra för?
  • Norris
    Uppdaterar mig själv i listan =)

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * jenads (inväntar FET i Jan) 
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
    *vårt 2012 

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET 
    * Nektar (1:a IVF, 7/12) 
    * LongingForAChild (Avbrutet försök. Vänta till Januari) 
    * 3villbli4 (1:a försöket, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Sofiali77 TD 14/12
    * Kvinna32 TD 17/12 
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) TD 17/12
    * drömmer om ett barn (4:e försöket) TD 19/12 
    * EEJ (4:e och sista försöket)  Td 19/12 
    * Freja150 (TD 19/12)
    * Jennyz TD 18/12 
    * Norris TD 1/1

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF) 
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb 
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF)

• Norris
    EEJ skrev 2012-12-12 13:01:27 följande:
    Norris: Trombyl är blodförtunnande och ska förhindra små blodproppar till fostret som ökat risken för missfall.

Okej, det låter ju bra! =)
    Dock har jag faktiskt jätteont i magen idag, hoppas inte nåt e på tok. Känns inte alls som vid färskförsöket. Då är det ju iofs helt andra mediciner och inga efterdyningar från ÄP som spökar nu.
  • Norris
    barreliten skrev 2012-12-12 13:36:33 följande:
    Jag fick Fragmin nu när jag var ÖS, har tagit dom sprutorna i 4 veckor. Undra om dom har samma effekt som Trombyl?

Jag hittade denna tråden där dom disskuterar skillnader mellan Trombyl och Fragmin:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m30559618.html
  • Norris
    Nektar: Härligt att du fick bli ruvare idag! =) Förra gången fick jag ingen extra medicin efter ET, jag vet inte hur vanligt det är att man får det.
    Jaså, dom säger 21 dagar efter ÄP. Hmm nu måste jag maila å fråga om jag verkligen måste vänta till 1/1.
    Det är jobbigt att behöva vänta längre än nödvändigt!!
    Lycka till nu i alla fall =) Hoppas att du mår sämre snart *blink blink*
Svar på tråden IVF Umeå