• Norris

IVF Umeå

björnen2007:
    Jag har ingen erfarnehet av ostimulerad FET men jag har en liten fråga.
    Gör man ostimulerat när man har regelbunden ägglossning? Jag ska ha mitt infosamtal inför FET på måndag å vet inte än om det blir stimulerat eller inte.

• Norris
    drömmer om ett barn: Samtalet igår gick jättebra =) Blir stimulerat å kör igång så fort jag får mensen.
    Det blir ju fermanest (kanske alla använder sig av?) och sen Lutinus-tabletter ist för Crinone som jag tog sist.
    Det känns lite jobbigt att behöva stiga upp en timme tidigare än vanligt för att ta tabletten men vad gör man inte? Glad
    Dessutom sa Dr Sol att jag kanske kan få två embryon tillbaka!! =) *HOPPAS*
    Dock vet jag inte alls när mensen kommer, det kanske dröjer flera veckor. Men jag ska hämta ut medicinerna idag i alla fall så det känns som man e på g igen =)
  • Norris

Freja150: jag vet inte alls när mensen kommer men jag hoppas på nästa vecka :)
    När ska du ha?
    Vi ska göra ul på dag 12-14 å sen blir FET 6 dagar efter det :)

• Norris
    drömmer om ett barn: Jag minns faktiskt inte vad vi sa om fermanest. Tror jag skulle ta dom ända tills återföringen. Jag ska fråga när jag ringer in och meddelar att mensen har börjat. Har lite menskänningar så jag hoppas den kommer i veckan =) Crinone var jätteenkelt tyckte jag, kladdade i stort sett ingenting men ska ändå boli skönt att testa nåt nytt =)

ali85: Jag tyckte att det gjorde mer och mer ont för varje spruta. Sved och kliade efteråt. Dessutom tyckte jag att det gick trögare och trögare att komma genom huden. Tur man inte behöver spruta i så många dagar.

Freja150: Har du fått din mens än?
  • Norris

ali85: vad skönt att det gick bra!
    Jag hade också ont när jag skrattade, å pinkade hehe :)
    Du får se på en sorglig film eller nåt ikväll. Fast det kanske gör ont när man gråter också?? :)

• Norris

Jag var på vul igår å då va min slemhinna 7,1 mm. Samma som förra veckan men vi bokade in FET på tisdag ändå :)
    Vid ET var den typ 17 mm.

• Norris

drömmer om ett barn: åh jag som börjar med lutinus imorgon hehe :)
    Vilka tider tog du på? Låg du ner en hel timme efter varje tablett?

• Norris

jennyz: hmm till mig sa dom 2 tabletter om dagen med exakt 12 timmar mellan och ligga ner minst en timme efter. Vilket betyder att jag måste stiga upp senast kl 5 varje morgon för att ta tabletten å sen skynda mig hem efter jobbet för att ta enkl 17. Jag har en gård att sköta så de blir jobbigt att få allt att funka under lutinusperioden. Måste i så fall också sluta 30 min tidigare från jobbet om jag ska hinna hem. Men sååå noga kan det väl ändå inte va med tiderna? Eller?

• Norris

Alltså alla verkar ju ha tagit 3 tabletter om dagen å det står 3 på förpackningen så nu tänker jag ta tre fast dom sa två till mig. Då kan jag ligga ner på morgon å kväll och sitta stilla på jobbet en timme på dagen :) blir mycket enklare så. Har ni använt tampong? Eller det kanske är dåligt att göra det?

Svar på tråden IVF Umeå