• Norris

IVF Umeå

Har nyss pratat med Umeå och meddelat mitt positiva test. Det blir VUL någon gång vecka 21, oj hur ska man kunna vänta så länge? =)

Jag passade på att fråga om dom hade någon statistik över tvillingfödslar för de som fått två embryon tillbaka. Hon kunde inte säga något säkert men frågade om jag mådde extra illa, det brukar visst vara så om man väntar tvillingar.
    Dock känner jag nog inte mig extra illamående så det är säkert bara en krabat där inne =)

• Norris
    Pitebo skrev 2017-05-04 10:20:50 följande:

Var på återbesök på kliniken igår. Har träffat lite olika läkare men fick nu träffa doktorn som "rår" om ivf-klinik i Umeå. Jisses vilken skillnad! Jag som tjatat om våra upprepade missfall vid våra spontana graviditeter har inte fått ngt som helst gehör för detta, med de läkare i träffat innan. Nu behövde jag inte ta upp det själv utan fick veta att jag skall få lutinus och trombyl vid insättningen pga alla våra mf. Ska få tillbaka våran eskimåblastis i ostimulerad cykel. Vi fick även reda på kvalitén och hur det hade gått. Alla de tio de frös in höll toppkvalitet. Hade ngr fler blastisar dem inte tyckte var värda att frysa in.

Så nu längtar vi galet mycket till juni!

Vad skönt att någon lyssnar till slut. Vi gjorde vår utredning och har gjort alla våra ultraljud m.m. i piteå och har aldrig varit nöjd med deras bemötande/hjälpen man får där.
  • Norris

Fan... då har man börjat blöda igen. Vecka 6+1 idag.... är väl bara ett ge upp än en gång...

• Norris
    BK1986 skrev 2017-05-13 21:39:01 följande:
    Nejmen nej!!! Hopps att det inte är någon fara. <3 Har du varit och kollat upp det?
    Nej, jag har VUL inbokat den 26/5 så de e väl lika bra att vänta tills dess.
    Men alla mina mf har börjat precis likadant
  • Norris
    BK1986 skrev 2017-05-15 14:54:34 följande:
    Hur går det för dig? <3
    Jag blöder fortfarande. Inte lika mycket, men ändå så pass att jag antar att det är kört.

Idag fick vi en faktura från ivf-kliniken på blodprover de gjorde på min make inför vår senaste FET. Är det någon som vet varför det finns krav att maken ska lämna blodprover när han redan "har gjort sitt"?
  • Norris
    BK1986 skrev 2017-05-15 19:47:13 följande:
    Fy. Jag beklagar. :( Du vill inte åka in och kolla?

Skumt! Tror inte att min sambo lämnat några blodprover sedan vår utredning. Sa de inte vad de skulle kolla?
    Nej jag väntar tills mitt inbokade VUL 26/5. Förra året när vi fick missfall såg allt bra ut på ultraljudet men en halvtimme senare blödde jag ut allting. Så även om vi åker in nu och det ser bra ut så kommer jag fortsätta vara orolig.

Jag frågade en sköterna på kliniken varför han behövde lämna prov eftersom jag tyckte det var onödigt. Då svarade hon att dom måste ta prover enligt lagen. Det känna bara så konstigt. Tänk om det nu skulle vara så att han hade nån sjukdom, skulle vi inte få skaffa barn då?
  • Norris

Då har vi varit på VUL idag. Vi förväntade oss att se en tom livmoder. Men nej, två små underbara liv fanns det!!

Så fantastiskt!! Vi trodde verkligen att det var helt kört. Så fel man kan ha :)

Bf 4/1 2018

• Norris

Tack alla!! :)

Det känns fortfarande overkligt. Svårt att förstå :)

Nytt ultraljud om två veckor för att se så allt ser bra ut.
    Blödningen beror på en inplantationablödning som ligger kvar i livmodern och kommer att försvinna så småningom, så ingen farlig blödning :)

• Norris
    U Bet I Am skrev 2017-06-01 14:36:20 följande:

Är det någon som vet när mer exakt som kliniken stänger för sommaren? *orolig*

Såhär står det på detas hemsida:

Semesterstängning
    29 maj, 2017
    Vi kommer att ha stängt för semester vecka 28-31
    Inför stängning:
    Sista dagen för ägguttag: fredag 30/6
    Sista dagen för ET: onsdag 5/7
    Sista dagen för FET/AID: torsdag 6/7

Inför öppning:
    Första dagen för spraystart: lördag 15/7
    Första dagen för sprutstart: fredag 2/8
  • Norris
    Pitebo skrev 2017-08-08 17:22:24 följande:

På torsdag är set äntligen dax för vårt första ultraljud!

Är såååå nervös!

Jag har också ultraljud på torsdag, vi kanske ses? ;P
    Antar att du gör i Pite?
  • Norris
    Pitebo skrev 2017-08-08 23:22:16 följande:
    Ja det kanske vi gör. Vilken vecka är ni i?
    Vecka 19 :)
  • Norris
    Pitebo skrev 2017-08-10 13:40:13 följande:

En liten eskimå (FET) som både sparkar och suger på tummen!

Men å så härligt! Var det ni som var i väntrummet vid 10:30-tiden? ;)
Svar på tråden IVF Umeå