• Norris

IVF Umeå

Återföring av två blastisar på tisdag!
    Nu börjar man bli smått nervös/orolig/förväntasfull :)
    Ni som har fått ta lutinus, hur har ni gjort? 3 gånger om dagen? Hur gör ni när ni e på jobbet? Jag får gå upp kl 4 på morgonen för att ta den. Då hinner jag ligga ner en stund så det inte rinner ut direkt igen.

• Norris

Nu ruvar jag på två superfina blastisar :) RD1 idag. TD den 3/1, vilket känns som tre evigheter bort. Tråkig tid att ruva nu när man vill vräka i sig allt gott på julbordet men man måste avstå från det mesta :/
    Fast om det går vägen är det ju värt det :)

• Norris
    Vårivfresa skrev 2016-12-13 20:56:31 följande:

Hej!

Jag och min man gjorde Ivf i Umeå i slutet av oktober efter att ha försökt skaffa barn i över 4år och efter 2 missfall.

Vi vågat knappt tro det men imorgon går vi in i vecka 10! Peppar peppar!

Grattis!

När har du bf?
  • Norris

Hur många är vi som ruvar nu?
    RD3 idag för mig. Tolkar symptom som bara tusan men som vanligt så beror väl allt man känner såhär tidigt på medicinerna.

• Norris

Nu känns det lite hopplöst. Jag har alltid plussat på RD5 med blasto. RD6 idag och negativt test...
    Jag vet att RD6 är tidigt men när jag alltid har plussat så tidigt innan så känns det inte så hoppfullt nu.

• Norris

Jag tog ett till test idag (ja jag veeet! Jag e testoman!) Men i alla fall så var det positivt!! :)
    Så nu är första steget avklarat. Nu ska vi bara se till att knytet får stanna. Mina två senaste FET har ju slutat i MF i vecka 5 och vecka 9.
    Officiell TD är ju inte förrän den 3/1 och kliniken har då stängt fram tom den 8/1.
    Det blir alltså inte förrän den 9/1 jag kommer att ringa och meddela testresultatet.
    Ååå hoppas att allting kommer gå bra. Extra spännande nu när vi fick sätta in två embryon :)

• Norris

Å nu började jag också blöda...
    Att det aldrig bara kan få gå bra!!! Blir så arg och besviken... Har inga fler test hemma så jag kan se om plusset blivit starkare eller svagare. Nu blir det en jobbig väntan i flera dagar...

• Norris
    jennyz skrev 2016-12-25 19:22:37 följande:

Norris: nej, men du vet att det inte är kört, men jag förstår att det känns otroligt jobbigt!!! Blöder du mycket? Ni fick ju två insatta, kanske har med det att göra, att ett ska ut? Jag blödde som sagt var vid båda mina graviditeter, första graviditeten blödde jag innan TD, då hade jag fått två insatta... håller tummarna stenhårt att det fortfarande växer minst ett pyre därinne!!!

Tack för peppet :)

Inte så mycket blod än. Bara tunnt och ljust och jag är väl inne lite på samma spår som du, att det kanske är en som inte fäst som ska ut. Men det är svårt att vara positiv ändå när maken bryter ihop och är bergsäker på att det är kört.
    Det är precis såhär mina två mf har börjat också...
  • Norris
    Fru S skrev 2016-12-25 19:44:02 följande:
    Verkligen tråkigt! Hoppas det bara är en blödning för att ena inte fastnat. När har du testdag? Eller har du redan haft den?
    Testdag är inte förrän 3/1.
    Jag testade tidigt eftersom jag ville vara förberedd ifall jag skulle börja blöda på julafton.
    Ska åka in på apoteket på tisdag å köpa nya test.
Svar på tråden IVF Umeå