• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • A79
    EbbaGrön skrev 2012-08-30 20:15:56 följande:
    A79: Mensvärken är kvar och blir lite värre och värre för varje dag, också har jag lite smärta i ryggen/svanken och har även börjat få "stickningar" i brösten, som jag tyvärr brukar ha vid mens =(

Man blir less på sig själv att man hela tiden analyserar allt man känner... Är redan himla less på denna väntan och det har (imorgon) bara gått 1vecka sen insättningen. 
    Funderar på att tjuvtesta redan på söndag, men ååh så besviken jag skulle bli om det visar negativt. =/

Har du några tips på hur man får tankarna på annat och tiden till att gå? 
    Javet..
    Det är enkelt att säga (oroa dig inte) men ja menar det!
    Jag testade inte förrän testdagen!
    För jag var RÄDD för ett neg test & som det har blivi för en del här,
    har dom testat pos innan testdagen & ändå blev det missfall innan testdagen. 
    Tyvärr har jag inga tips om hur man ska få tankarna på annat håll haha herreguu.. tänker än idag på hur detta ska sluta!
    Det är bara att plåga sig igenom väntan som är så värd väntanDrömmer
    Hade som du exakt som innan jag ska få mens fast hade tom ännu ondare än mensvärk!
    Känndes precis som missfallsvärkar som är nästan i samma grad som förlossningsvärkar!!
    Ja men det lilla pyret är kvar i magen ännu & tumlar runt sparkar hihi!!Solig
  • mammaidamaria

Hej. Imorse gjorde jag ÄP. Det kändes men tack vare morfin så var smärtan hanterbar, tog ganska lång till, hela 24 ägg, hann få bedövning 2 ggr nertil. På gränsen till överstimulerad. Känns skönt att detta moment är över, dock väldigt öm i mage och lite "borta" känner jag mig,

Trevlig helg på er alla:)

• mammaidamaria

Hur ont har ni andra haft efter äggplockningen? Har gått ca 7-8 tim och jag har sådana smärtor i magen/ballongmage trots Alvedon..,

• Emilotta

mammaidamaria: vad härligt att det är gjort! jag var också på gränsen överstimulerad och det tog flera dagar innan det gick över. jag var också svullen länge och det gjorde väldigt ont. men visst fick du nått papper där det stod att du skulle höra av dig till dom om du fick några speciella symtom? kommer inte ihåg allt vad det stod. men det går över tillslut=)

• Mirage
    Hej tjejer! Nu är jag äntligen med i matchen efter nästan 3 veckors väntande :). Allt är nytt och spännande men samtidigt läskigt på samma gång! Nu händer det så mycket i tråden och det är så kul att höra hur det går för alla! Intressant att höra om er som gjort äggplocket och galet spännande att höra om er som ruvar!

Väntrummet
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
    * Smilla03  (väntar på nya instuktoner när dom öppnar i Aug)
    * Norris (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 15/8)

Sprayar
    * Freja150 (1:a IVF)
    drömmer om ett barn (3:e IVF)
    * Mirage (1:a IVF)

Sprutar
    mammaidamaria (from 17/8, 1:a IVF)

Väntar på ÄP/ET 
    * vårt 2012 (om allt går vägen FET v.35
    * kvinna32 FET v.38
    * Chan2 (v.35, 1:a IVF)

Ruvar
    * Linda M testdag 5/9
    * EbbaGrön testdag 11/9

Gravida
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
    * fiffa (första ivf)
  • Chan2

Hej hej, nu är ett ägg tillbaka i min mage och jag hoppas att det är vårt guldägg Hjärta

Jag har lite ont ännu sedan i onsdags då ÄP gjordes, men ändå ej så mkt som jag förväntat mig och det verkar ej vara samma onda som ni andra beskriver då jag inte har mensvärk utan snarare ballongmage töjer för mkt värk eller nått.

Hur mår ni Siri2012, mammaidamaria, EbbaGrön mfl?

Ändrar lite i listan oxå:

Väntrummet
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
    * Smilla03  (väntar på nya instuktoner när dom öppnar i Aug)
    * Norris (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 15/8)

Sprayar
    * Freja150 (1:a IVF)
    drömmer om ett barn (3:e IVF)
    * Mirage (1:a IVF)

Sprutar
    mammaidamaria (from 17/8, 1:a IVF)

Väntar på ÄP/ET 
    * vårt 2012 (om allt går vägen FET v.35
    * kvinna32 FET v.38

Ruvar
    * Linda M testdag 5/9
    * EbbaGrön testdag 11/9

* Chan2 (testdag 18/9, 1:a IVF)

Gravida
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
    * fiffa (första ivf)

• mammaidamaria

Chan2: Vad spännande, jag håller tummarna att det är guldägget. Jag mår inget vidare efter ÄP som var igår, har legat sedan jag kom hem igår em, jätte jätte svullen om
    magen och värk/illamående. Hoppas det lättar lite snart.

• EbbaGrön
    mammaidamaria skrev 2012-09-01 10:15:24 följande:
    Chan2: Vad spännande, jag håller tummarna att det är guldägget. Jag mår inget vidare efter ÄP som var igår, har legat sedan jag kom hem igår em, jätte jätte svullen om
    magen och värk/illamående. Hoppas det lättar lite snart.
    Det låter inge roligt :( Hoppas det vänder snart. Misstänkte dom överstimulering? 
    När ska ägget återinföras?  

Krya på dig! 
  • EbbaGrön
    Chan2: Grattis, håller tummarna för er!

Jag var svullen och förstoppad nästan första vecka efter äggplocket och kände mig allmänt uppsvälld. Gick upp ca 2-3kg första veckan.

Annars mår jag bra, har haft mensvärk till och från sen återinsättningen. Har ömmande bröst och lite stickningar i brösten.
    Så det är bara att vänta och se, hatar denna väntan, men sakta, sakta närmar sig testdagen.   
  • EbbaGrön

Menade såklart att jag var uppsvälld och förstoppad nästan hela första veckan efter äggplocket.