• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Chan2
    mammaidamaria: Vi ska vara där på fredag kl 13 Glad bättre tid för oss som har typ 22mil att köra får sova lite mer.

Lycka till idag, det kommer att gå superbra det är jag övertygad om!
  • vårt 2012

Man försöker inte hoppas för mycket, men ändå hoppas man hur mycket som helst..
    Man tänker, ta en dag i taget, fast jag redan kollat när barnet skulle komma om det funkar denna gång..
    Man skjuter på ena sekunden för att försöka dra tillbaka sen.. 
    Hopp och förtvivlan, om och om och om igen
    Vi gör det bra, allihopa! Som utsätter oss för den psykiska påfrestningen som det verkligen är...

{#emotions_dlg.flower}

• Tinzu

har nyss kommit hem från vul, slemhinnan mättes men han kollade även äggblåsorna, hade någon som var 17mm tyckte jag att jag hörde, jäklar och massa andra som var 9mm och 10mm och 14mm, vafan? aja.. samtal från Umeå inväntas senare idag så vi får besked när vi ska åka ner

• Norris

Hej allihop!

Jag skriver inte så mycket men är inne och läser hela tiden. Kul för alla som har fått köra igång :) själv hämtade jag ut alla mediciner igår å väntar på att mensen ska komma. Började i alla fall med folsyretabletterna igår, mest för att känna att det händer nåt :) de e ju sååå tråkigt o jobbigt att vänta!!

• pinglan2012

Tack Emilottta!

Drömmer om ett barn: Ja, nu ska jag använda sånna där tabletter också - 2 per dag Förvånad Gelen var ju bara en gång per dag och ändå inget klet och bökigt... usch, vad jag fasar alltså.

Men 4 veckor kommer att gå snabbt ska du se, när man börjar med sprutorna brukar det ju rusa i en väldig fart (tyckte jag även om jag startade direkt med sprutor)! Då är det ju så mycket man ska hålla koll på Glad

• mammaidamaria

Är så galet trött idag, tog ägglossningssprutan igår, har ni som har tagit den känt av något speciellt, tex trötthet? Ögonen vill bara falla ihop, lite jobbigt.

• Chan2
    Tinzu skrev 2012-08-30 08:42:33 följande:

har nyss kommit hem från vul, slemhinnan mättes men han kollade även äggblåsorna, hade någon som var 17mm tyckte jag att jag hörde, jäklar och massa andra som var 9mm och 10mm och 14mm, vafan? aja.. samtal från Umeå inväntas senare idag så vi får besked när vi ska åka ner

Det är helt galet hur dom kan växa mycket på kort tid, när jag varit på VUL så har de sagt 10-15mm, men då jag var och gjorde ÄP igår så var de över 20 dom flesta.
    Hoppas det går bra för dig, det är dock jobbigt att vänta på samtal tycker jag.

mammaidamaria: Jag kände inte något speciellt mer än att brösten kanske började ömma lite.

vårt 2012: Det är så sant det du säger man tänker så långt fram i tiden så de är hemsk, tror det är dåligt för en själv egentligen men man kan som av någon anledning inte låta bli ändå att räkna när hon/han kommer ut, vad ska man ha för barnvagn, vart ska man ställa barnsängen o sovrummet osv osv

Hoppas att vi alla hamnar där iår, dvs där våra tankar blir verklighet!! {#emotions_dlg.flower}

• EbbaGrön
    vårt 2012 skrev 2012-08-30 08:00:12 följande:
    Man försöker inte hoppas för mycket, men ändå hoppas man hur mycket som helst..
    Man tänker, ta en dag i taget, fast jag redan kollat när barnet skulle komma om det funkar denna gång..
    Man skjuter på ena sekunden för att försöka dra tillbaka sen.. 
    Hopp och förtvivlan, om och om och om igen
    Vi gör det bra, allihopa! Som utsätter oss för den psykiska påfrestningen som det verkligen är...

{#emotions_dlg.flower}
    Bra sagt ! Vi är grymma allihopa =) 
  • A79
    Emilotta skrev 2012-08-29 11:31:45 följande:
    A79: men fy vad jobbigt, jag skulle ha stressat sönder men åh så skönt att det inte var något farligt alls. tack för att du delade med dig. om det händer samma för mig kommer jag säkert också att rusa till akuten men kommer ändå kunna tänka på att det även kan vara helt ofarligt.

pinglan2012: härligt att det snart är dags igen!
    Ja precis därför jag skrev oxå.. hade ändå där ett liiitet lugn efterssom jag inte hade ont någonstans :)
    Men att blöda så mycket var en skräckupplevelse hua...

Tack  drömmer om ett barn :)
    Hoppas det blir bebis den här gången för dej!! 3:e gången gillt!!! Skrattande
    EbbaGrön skrev 2012-08-29 07:15:47 följande:
    Men shit, förstår att du blev orolig!! Himla skönt att allt var bra med lilla miraklet!
    Kramar!!!! 
    Ja hua som sagt.. även om det var helt ofarligt vare ju verkligen obehagligt!! Hoppas ni slipper som sagt! Hur går det med mensvärken? Jag svarade på den, fast det ligger långt bak nu hihi.. Som sagt! Jag hade otroliga mensvärkssmärtor i flera dagar! Var tom hemma från jobbet så ont jag hade! Men det var ju ingen fara som sagt! Skrattande
  • EbbaGrön
    A79: Mensvärken är kvar och blir lite värre och värre för varje dag, också har jag lite smärta i ryggen/svanken och har även börjat få "stickningar" i brösten, som jag tyvärr brukar ha vid mens =(

Man blir less på sig själv att man hela tiden analyserar allt man känner... Är redan himla less på denna väntan och det har (imorgon) bara gått 1vecka sen insättningen. 
    Funderar på att tjuvtesta redan på söndag, men ååh så besviken jag skulle bli om det visar negativt. =/

Har du några tips på hur man får tankarna på annat och tiden till att gå?