• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Siri2012
    mammaidamaria: Åh så härligt att höra, gick allt bra för dig? Hur mår du? Det är exakt som för oss, 1 in 3 i frysen. Vet faktiskt inte om dom har någon gräns på hur många man får frysa in, men kanske?! Hur många ägg blev befruktade?

Godnatt! 

• Siri2012
    chan2: jag har lite ömma bröst, men det har jag haft i snart 1 vecka eller mer. I övrigt mår jag bra! Tycker du att det känns länge till testdagen? Jag känner mig konstigt nog väldigt lugn gällande det, känns som att det kommer gå snabbt dit då jag ska jobba och stå i. Men jag tror det kan ändras i slutet av nästa veckaGladMen jag tycker det är skönt att inte tänka på det hela tiden, jag skulle bli galet nervös då.

mammaidamaria: jag har inte löst det där på jobbet ännu(min chef sa att vi kunde ta det då jag var tillbaka och det var första dagen idag) var hemma typ en vecka. Har inget sjukintyg, men det går nog att få där det står vilka dagar man var på kliniken och så. Sen vet jag inte hur det fungerar i övrigt, jag sökte ju inte sjukvård då jag mådde illa och spydde så det finns inte dokumenterat nånstans =P  Har du varit sjukskriven?

• Mirage

Har ni andra ringt till Umeå då ni fått er mens? Blev osäker på om man skulle göra det direkt eller bara meddela dem i samband med att deringer efter första blodprovet?

• Norris

Mirage: till mig sa dom att man skulle ringa i alla fall, så det tänker jag göra imorgon :)

• ak15

mammaidamaria: oj såg att du hade varit för återinsättning ida i umeå :) de var jag oxå .. gjorde äggplock i måndags o fick tillbaka ett tvådagarsodlat embryo :)

• Mirage

Tack Norris för svaret! Men du ska alltså börja spruta redan imorgon? Om min mens kommer som den gör normalt så kommer den imorgo. Jag ska ändå spraya minst till den 17:e då jag ska ta första blodprovet. Kör du korta metoden?

• mammaidamaria

Siri2012: Det gick bra, gjorde lite ont...dessa hemska instrument när dom satttes in men annars väldigt smidigt. Känns lite konstigt :) Men enligt labbet så var det en jätte fin 5 dagars som just håller på att "spricka"...så jag hoppas verkligen! Vi  hade 18 st befruktade. Jag har heller inte sjukskrivit mig men en vecka kan man ju vara hemma utan intyg.

ak15: Så spännande! När har ni testdag?

Alla: Hur har ni andra som har ätit metfromin under behandlingen (har ej diabetes) har ni fortsatt med dom tabletterna medans ni ruvade? Ska tydligen fortsätta med dom men tycker de känns jätte fel...

• Chan2
    mammaidamaria skrev 2012-09-05 17:27:43 följande:
    ...inlägget blev skickat för tidigt.

Tre stycken fick gå till frysen. Vet någon om de finns några max antal när det gäller infrysning.

Nu kommer den långa väntan, testdag 20/9
    ÅÅÅåh så härligt!! Jag sa ju att det skulle gå bra Glad

Jag vill oxå veta hur många som gick till frysen men det skulle jag få brev hem om och det är ju jätte nervöst att vänta på det oxå. Hoppas man får det brevet ganska snart.

Nu har vi ju ett helt gäng som kan uppdatera sig i listan.