• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • A79
    EbbaGrön skrev 2012-08-26 20:54:16 följande:
    Har massa mensvärk idag/ikväll, samma känsla/värk som alltid, känns inte lovande =(

Läste du mitt svar tidigare ang ruvardagarna? Isånna fall gört!! Solig
  • vårt 2012
    Mammaidamaria:  Jag förstår inte varför arbetsgivarna är så svår ang bruttolöneavdrag, på mitt jobb godkänner man det inte, och får inte gå på läkarbesöken på betald arbetstid..
    Förstår att man inte godkänner det vid privat försök, men jag kan tycka att när det är landstingfinanserat så borde det inte vara någon skillnad på besök å besök..
    Känns lite knepigt att kollegor får gå på arb.tid för att kolla tryck i ögon (inte akut, eller panik på dag å tid) medans man själv har vissa dagar då saker måste göras annars blir det inget..
    Petitesser i det hela men ibland retar jag mig på det..

Jo, planerar för ett FET på onsdag, så jag börjar vara nervös inför tining, och ev ruvar dagar! 

• Chan2

Hej alla Glad OJ så mkt det har skrivts över helgen och det händer saker hela tiden....

Jag var själv på ytterligare ett VUL i fredags och då hade jag fler äggblåsor än 2 dagar tidigare så det var ju positivt, läkaren sa lite snabbt att han kunde se lite vätska i buken men det var ingen fara sa han och nu när jag läser här så blir jag orolig att det kan vara pga överstimulering? eller?!

Sen ringde kliniken mig i fredags efter att jag mailat och påminnt dom vid 15.00 så rindge dom vid 16.00 vilket var i senaste laget med tanke på att dom skulle ha mig till att jaga rätt på en spruta till av Orgalutran Rynkar på näsan
    Jag hörde av mig till dom tidigare under veckan som jag tidigare berättat om för att meddela att jag bara hade sprutor kvar fram tom lördag och när hon ringer mig så säger hon att det är lugnt jag ska ej behöva fler utav Orgalutranet än till på lördag... OJ så fel hon hade.

Ja jag ringde runt runt runt och hittade mer på ett apotek 12 mil tur och retur ifrån mig, så det var bara att åka dit i lördags för att jag skulle behöva den igår söndag.

Ikväll är de iaf dags för "sista" sprutan kl exakt 20.30 Glad och så blir de förhoppningsvis ÄP på onsdag 07.45...huuu är lite lätt orolig och nervös.

Vi försöker hitta ngt boende för annars måste vi stiga upp kl 03.00 på natten till onsdag och det var jag ej så sugen på men det är tydligen fullbokat i hela staden enligt hotell Björken (patienthotellet) så det lär ju bli svårt. Vi hade tänkt stanna från tisdag kväll till på fredag då hela baletten är klar liksom MEN det får ju ej bli för dyrt liksom Skäms om vi ska åka hem emellan så blir det ca 100mil på 3 dagar och det kändes inte så lockande, men vi får väl se hur det löser sig.

• Chan2
    Väntrummet
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
    * Smilla03  (väntar på nya instuktoner när dom öppnar i Aug)
    * Norris (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 15/8)
    * Mirage (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8)

Sprayar
    * Freja150 (1:a IVF)
    drömmer om ett barn (3:e IVF)

Sprutar

mammaidamaria (from 17/8, 1:a IVF)

Väntar på ÄP/ET 
    * vårt 2012 (om allt går vägen FET v.35
    * kvinna32 FET v.38
    * Chan2 (v.35, 1:a IVF)

Ruvar
    * Linda M testdag 5/9
    * EbbaGrön testdag 11/9

Gravida
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
    * fiffa (första ivf)
  • LindaM

Oj så många som är igång nu, hoppas det går vägen!
    Själv har jag i princip gett upp hoppet, blöder hela tiden och tyvärr mer och mer även om det inte forsar.
    Blödde redan vid insättningen då sa dom det var för de sköra slemhinnorna, har fortsatt under hela ruvningen och somsagt tycker jag det blivit mer och rödare nu:( när ska man ge upp helt och sluta med crinonet och tabletterna är då frågan? Ska man fortsätta till testdagen för att vara helt säker?

• Emilotta

LindaM jag tycker absolut du ska fortsätta till testdagen. finns ägget kvar är det ju värt det. vissa blöder andra inte. men ring och hör  med dem för förstår att du är orolig.

Tinzu: håller alla tummar för erat FET!!! åh vad spännande. även om det bara är ett så var det ju det bästa och ett räcker=)

håller tummarna för alla er andra också!!

• Siri2012

Hej alla!!

Hur går det för er?

Jag såg att det är dags för ÄP för dig Chan2=) spännande!! Vad stressande  med orgalutran sprutan.. så dåligt att hon inte ringde tidigare. För oss kunde det också blivit problem i lördags då jag tog den sista orgalutran sprutan. Vi hade 2 sprutor kvar(som tur var), med den första sprutan lyckades vi träffa av ett blodkärl så den var bara att kasta. Fick sån jäkla panik, för om inte den andra gått bra vad hade vi gjort då?!?! Tror inte det är så lätt att få tag i nån sån spruta vid 20 tiden en lördagkväll. Men som tur var så gick det bra! Peeeju.
     Synd att det var fullt på hotellet.. Jag hoppas det löser sig för er så ni slipper köra så mycket. Har ni kollat på vandrarhemmet i stan?
    Lycka till med alltGlad

Hur går det för dig mammaidamaria? Jag läste att det var lite problem? Rynkar på näsan

Enya: Hur går det för dig? 

För mig går det bra, igår 22.00 tog jag ägglossnings-sprutan. Imorgon 08.45 är det dags för ÄP. Känns galet nervöst!!!  Jag hoppas dom får ut en massa bra äggGlad         

• mammaidamaria

Vårt2012: Näe jag kan inte heller förstå att dom inte godkänner bruttolöneavdrag men det är bara att gilla läget.

Siri2012: Sååå spännande att det börjar närma sig för dig! Jag håller tummarna.

Det går fint, vill ni ha lunch eller fika? Berätta hur många ni blir. Jonas börjar vid 13 så ni kanske hinner se honom annars kan vi åka till Byske o hälsa på honom.: Ja dom har lite dålig koll på detta med sprutorna, jag är glad att jag fick itag Umeå i fredags så ikväll finns det fler att hämta ut, men det gäller tyvärr att ligga steget före själv om man vill hinna få hem eftersom det är beställningsvara.

Idag träffade jag en jätte gullig läkare (min räddning) hon brydde sig, frågade hur jag mådde osv. Sa att hon förstod att det var tufft iom att det inte hade sett så bra ut vid förra undersökningen och höll nu tummarna för mig. Glädjande nyheter, idag hittade hon 10 ägg!!! Ja:)))! Förra gången var det 3. Så nu finns det hopp! Väntar på att Umeå ska ringa för vidare ordination.

• Chan2
    mammaidamaria: JAAA så härligt att de hittat fler äggblåsor!! {#emotions_dlg.flower} Jag är lite nervig inför ÄP att de ska vara ngt galet ändå... blir spännande och sen spännande igen innan man får höra hur många de fick ut och om ngt befruktades osv osv den här tiden framöver är full av nervositet och hopp.
     När ska du på ÄP? Är iofs kanske det du väntar instruktioner om idag...
  • Enya

Hej alla! för mig gick allt åt skogen, fick sluta med allt i tisdags, enligt sköterskan var det fara för mitt liv,

ska nu vänta till mensen kommer i¨ång, ska då ringa kliniken.
    kram