• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Chan2
    Kvinna32 skrev 2012-09-11 07:37:14 följande:
    Idag blir det FET, sjukt nervös!
    Kommer att gå bra, lycka till!! {#emotions_dlg.flower}
  • drömmer om ett barn
    Chan2: Bäst att följa klinikens rekommendationer. Det händer ibland att vissa får mindre blödningar trots graviditet och då vill dom inte att man slutar med progesteronet. Förstår att det blir jobbigt för automatiskt så börjar man hoppas på nytt..

Mirage
    : Jag tycker det känns mycket jobbigare att misslyckas via IVF eftersom vi då vet att jag haft ett befruktat embryo i livmodern men att den inte ville fästa. När vi försökte "som vanligt" kändes det inte lika hemskt när mensen kom, men det kanske berodde på att man nästan slutade hoppas till slut.. jag vet inte. Funderar och funderar på hur man ska tänka denna gång. Vill så gärna vara hoppfull men vet att ju mer jag hoppas desto värre blir ett msslyckande. Tänk att man måste fundera på hur man ska tänka också.. Skäms

Leias mamma: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower}
    Vad roligt att IVF lyckades för dig och resulterade i din dotter. Hur många försök krävdes då? Hoppas att mensvärken är ett tecken på graviditet och att du får Plus på stickan! 

Tinzu: Jag jobbar inom gruvnäringen som chaufför. Det är rejält dåliga vägar på sina håll under vissa tider på året och det känns inte så roligt att studsa omkring i hytten när man har gjort en återföring nyligt. Men jag har ändå jobbat på som vanligt och inte varit borta från jobbet alls. 

A79: Kan tänka mig att rädslan måste vara stor i början av graviditeten, många tankar som snurrar! Är säkert svårt att tro att det lyckats innan man får se den lilla på ultraljudet och får det svart på vitt.

Kvinna32: Stort lycka till med dagens FET, håller tummarna för er! {#emotions_dlg.flower}    
  • Chan2

Som ni märker så är jag här och hänger fortfarande Skäms det rä svårt att slita sig fårn något som man så gärna vill och så kan man inte låta bli att kika på hur det går för er andra.

Jag undrar om det är ngn utav er som fått mens men kliniken bett er att fortsätta med progesteronet (Crinone för mig)?

Pratade med dom igen idag då min menstruation tilltagit lite precis som den brukar göra, fick samma svar idag att det inte går att avgöra om embryot är kvar förrens nästa vecka när jag ska göra testet, det är ju sant men de känns lite fel att de låter en tro att chansen finns....

Ni som haft ett misslyckat IVF förut hur har det visat sig för er? Bara ett negativt test eller?

• EbbaGrön
     {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    *Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar 
    * drömmer om ett barn (3:e IVF) 
    * Mirage (1:a IVF) 
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 
    * Norris (from 6/9, 1:a IVF) 
    * Freja150 (from 30/8, 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET 
    * vårt 2012 (om allt går vägen FET v.35) 
    * kvinna32 (FET v.38)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Linda M testdag 5/9 
    * Chan2 (testdag 18/9, 1:a IVF) 
    * Mammaidamaria (testdag 20/9, 1:a IVF 
    * Smilla03 ( td 22/9) 2:a FET
    * Tinzu testdag 24/8 2:a försöket, FET 

GravidGravida 
    * EbbaGrön (1:a IVF) 
    * A79 
    * Mustikka 
    * Emilotta (första ivf)
    * fiffa (första ivf)

• EbbaGrön

Tack så mycket =) Känns himla spännande!

Ska in på ultraljud på kliniken den 4/10 =) Ni som gjort detta, får gärna berätta vad dom gjorde/berättade/såg på det ultraljudet. =)