• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Smilla03

dag 09:37

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
     *Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Freja150 (1:a IVF)
    * drömmer om ett barn (3:e IVF)
    * Mirage (1:a IVF)
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Norris (from 6/9, 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * vårt 2012 (om allt går vägen FET v.35)
    * kvinna32 (FET v.38)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Linda M testdag 5/9
    * EbbaGrön testdag 11/9
    * Chan2 (testdag 18/9, 1:a IVF)
    * Mammaidamaria (testdag 20/9, 1:a IVF)

*Smilla03 ( td 22/9) 2:a FET

GravidGravida
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
    * fiffa (första ivf)

• Smilla03

Hej allihopa, nu var det länge sen jag var här och skrev, har varit till Umeå idag och satt in, idag fick man börja betala själv också, helt sjukt vad mkt det kostar, men det är för en god sak såklart så jag ska inte klaga =) Men jag har en fråga, är det nån här som har fått ett plus även fast de har satt in ett ägg som inte är av bästa kvalitet? Tydligen så klarade mina ägg inte upptiningen som väntat så de tinade upp alla våra 3  vi hade i frysen, de satte in 2 st för att öka chanserna. Skulle vara skönt att höra en solskenshistoria från någon att det gått bra =)
    Lycka till allihopa som kämpar på med detta ( nu ska jag läsa vad som hänt den sist) Kram

• Mirage

Norris- Det beror lite på när man blivit nedreglerad, då får man börja spruta. Jag kommer att ha sprayat i 2,5 vecka då jag tar första blodprovet. Efter det får jag nya instruktioner om jag ska spraya ett tag till eller börja spruta.

Linda M- hur går det? :)

Spännande med alla testdagar som kommer på löpande band .)

• Kvinna32

Var på ultraljud igår och slemhinnan var 12 mm så på tisdag blir det FET.... spännande.... Sen börjar den långa väntan på testdagen.... urk....

Jag undrar lite om slemhinnan kan bli för tjock för återföring, är det någon som vet det?

• Freja150
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    *Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar 
    * drömmer om ett barn (3:e IVF)
    * Mirage (1:a IVF)
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Norris (from 6/9, 1:a IVF)
    * Freja150 (from 30/8, 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * vårt 2012 (om allt går vägen FET v.35)
    * kvinna32 (FET v.38)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Linda M testdag 5/9
    * EbbaGrön testdag 11/9
    * Chan2 (testdag 18/9, 1:a IVF)
    * Mammaidamaria (testdag 20/9, 1:a IVF 
    * Smilla03 ( td 22/9) 2:a FET

GravidGravida
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
    * fiffa (första ivf)

• ak15

mammaidamaria: ömmar ännu lite i magen sen äggplocket o tuttarna gör ännu jätte ont... du då?

• mammaidamaria

ak15: Känner inte av så jätte mycket men som du beskriver så känns det lite i magen och brösten men inget jag tänker på direkt, förutom när jag tar av bh:n. Har du långt till Umeå? Hoppas dessa dagar flyger fram;)

• drömmer om ett barn

Många ruvare vi har i tråden nu, jätteroligt! Håller tummarna för er allihopa och hoppas det går vägen! {#emotions_dlg.flower}

Mammaidamaria: Jätteroligt att höra att det blev återföring trots allt som varit. Mår du bättre nu?

Freja150: Vad skönt att du klarat dig från biverkningar. Hur gick det på ultraljudet igår? Blir det ÄP till veckan? Hoppas det! Glad

Chan2: Förstår helt och hållet din rädsla för att göra gravtestet ifall det mot förmodan skulle vara negativt. Kliniken sätter testdatum långt fram för att det ska ge ett så säkert resultat som möjligt. Jag tjuvtestade vid vår första IVF och fick positivt (faktiskt det första plusset någonsin under alla dessa år vi kämpat). Dagen efter kom mensen. Det var förkrossande.. Gråter Ångrar att jag inte väntade till TD, det hade varit bättre att leva i tron att försöket misslyckades.

Mustikka: Skönt att höra att alla värden är bra. Inte länge kvar till RUL, kan tänka mig att ni längtar väldigt mycket! {#emotions_dlg.flower}

Äppelkaka: Vad hemskt att du har migrän varje dag! Förvånad Hjälper inte tabletterna Solenste skrev ut? Måste vara i stort sett omöjligt att jobba med migrän. Lider med dig och hoppas att det har blivit bättre.

Enya: Överstimulering låter som en fruktansvärd sak att gå igenom.. usch. Det är nog störst risk för detta vid första försöket eftersom doserna är så individuella, somliga är lättstimulerade och andra svårstimulerade. Förra gången fick jag 125 enheter puregon och denna gång ska jag öka till 150 så får se hur det slutar.

Hoppas din mens kommer snart så du får börja med korta metoden. Håller tummarna för att det går bra denna gång! Solig   

Tinzu: Hur har det gått på dagens FET?

barreliten: Härligt att ni har fått tid för infomöte! Skrattande Tror inte det är så långa väntetider för att få köra igång med behandlingen, de flesta verkar ha fått börja så snart som möjligt efter första besöket.

Kvinna32: Vad spännande med FET på tisdag, inte länge kvar nu! Glad Vet faktiskt inte om slemhinnan kan bli för tjock.. bara att den inte får vara för tunn.

Norris: För min del blev det äggplock 13 dagar efter sprutstart. Gjorde VUL 8 dagar efter sprutstart. Går det bra med sprutorna?

Smilla03
    : Det blev precis samma för er som för oss: alla tre tinades upp och två återfördes. Håller tummarna för att era embryon är starkare än våra och att  bägge fäster. Lycka till! {#emotions_dlg.flower}

• A79
    drömmer om ett barn!
    Jag är så imponerad att du har sådan koll på alla!
    Visst läser jag oxå allas men hinner blanda ihop dem allihopa ändå haha!
    Flitiga skrivare i denna tråd så (jag) hinner inte meFörvånadGlad 
  • Norris

Drömmer om ett barn: jag är också sjukt imponerad på hur du håller reda på alla :) Jag har fullt upp med att hålla reda på mig själv :)

Första sprutan var inte rolig. Det kändes bara såååå fel att sticka nåt i magen på sig själv. Jag var tvungen att gråta en liten skvätt innan jag gjorde det. Men sen var det ju inga problem! Kändes inte alls :) andra sprutan gick inte lika bra, jag var tvungen att provsticka på 4 ställen innan nålen gick genom. Det var direkt efter duschen så huden kanske drog ihop sig eller nåt? Nån annan som stött på samma?
    Huvudvärk har jag lite smått hela tiden och så e jag supertrött! Annars går det ju finfint :)