• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Chan2
    EEJ skrev 2012-09-09 17:01:18 följande:
    Min fertilitetsmonitor har funkar jättebra, men då det visat sig att det är manlig faktor som gör det svårt för oss så känns det som att den är lite onödig. Jag hade dessutom ganska bra koll redan innan på min cykel, så den bekräftade egentligen det jag redan visste.
    Om du Googlar på Clearblue fertilitetsmonitor så ser du hur den ser ut. Det finns bara en på marknaden.

Jag har ingen panik att bli av med den, men du kan ju höra av dig om du är intresserad!

Erika
    Jag skickade dig ett privat meddelande istället hoppas att du fick det Glad
  • Emilotta

Chan2: är så ledsen för er skull, jag tycker ändå att du ska höra av dig till kliniken för att se om det finns några möjligheter till fler försök. 

ak15: ÄL-sprutan kan sitta i 10 dagar så vänta ett tag till med att testa. 

• mammaidamaria

Leias mamma: Jag känner likadant som dig, har testdag 20/9. Har ett barn som är fött -09 men då blev jag gravid med endast hormonbehandling så detta är första Ivf. Har varit nervös och jätte irriterad idag, är nog rädsla också...

• Tinzu

ni som nyss gjort ett FET eller ET, hur jobbar ni? och hurdana jobb har ni?

• Smilla03

Tinzu: Jag jobbar på en kundtjänst, sitter eller står på dagarna framför en dator och pratar med kunder via telefon.

• Äppelkaka
    Tinzu skrev 2012-09-09 22:27:11 följande:
    ni som nyss gjort ett FET eller ET, hur jobbar ni? och hurdana jobb har ni?

Vid FET har ja gjobbat precis som vanligt och vid ET så var jag endast hemma dagen för ÄP. Jobbar på kontor och kan ta det ganska lugnt om det behövs. Mådde rätt bra efter ET förra gången
  • mammaidamaria

Flera gånger har det riktigt huggit i magen, som en knytnäve, någon som varit med om de? Usch så otäckt det är:(

• A79
    mammaidamaria skrev 2012-09-10 13:29:16 följande:
    Flera gånger har det riktigt huggit i magen, som en knytnäve, någon som varit med om de? Usch så otäckt det är:(
    Det är ägget som fäster! Så i mina öron låter det bra!Flört

drömmer om ett barn
    Jo precis, nu är vi många i tråden.Glad
    Här sparkas det för fullt i magen tom så det gör ont iblandFlört

Svårt dock att säga hur man (ska) tänka!
    Jag var nojjig & trodde det skulle gå åt skogen ända fram till rutinultraljudet i vecka 19!!
    Även om jag kännde bebis sparka redan vecka 18 var jag väldigt nojjig fram tills jag fick verkligen
    (SE ) på ultraljudet!!
    Nu känner jag mig otroligt lyckligt lottad att det tog på vårt första IVF försök & kan inte ens tänka hur jobbigt det måste ha vart för dej & dem andra när första inte tog.
    Ni är starka som tar er upp igen & försöker igen!!Solig

Chan2 & Linda M!
    Beklagar verkligen Rynkar på näsan
    Har aldrig något tröstande att säga.. bara att ja hoppas ni tar er upp igen & nästa gång lyckas!!
    Styrkekramar till er!!

• Chan2

Ringe kliniken idag och dom vill att jag ska fortsätta behandlingen och även göra testet den 18:e så det är väl bara att göra det men de känns jobbigt för de väcker ju det hopp som ändå aldrig dött men...jaa jag vet inte...

Känns inte så mysigt att ta Crinonet då man har mens men men de är bäst att göra som de säger.

• mammaidamaria

Jag blir lite förvirrad. Fick idag hem brevet där det stod att vi hade 12 embryon i frysen förvarade, men när vi var på insättningen pratade läkaren om 3 st, tyckte de lät lite men tänkte inte så mkt på de. Har någon varit med om att det har sagts olika?