• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • EEJ

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    *
    Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Äppelkaka (from 12/9, syskonförsök, andra ivf)
    * Mirage (from 19/9 1:a IVF)
    *  EEJ (fråm 20/9 3:e IVF)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Björnen2007 (testdag 21/9 2:a IVF)
    * Kvinna32 (testdag 2/10 )
    * Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF)
    * Norris (testdag 9/10)

GravidGravida * EbbaGrön (1:a IVF) * A79 * Mustikka * Emilotta (1:a IVF) * fiffa (1:a IVF) * Mammaidamaria (1:a IVF)

• björnen2007

drömmer om ett barn: inte denna gång heller mens på ruvardag 13, så det blir dväl ett FET i november.. less på att det inte tar sig, men jag ska nu prova att gå till en kinesiolog eller vad det nu heter.. kanske det hjälper mig att tänka på annat. 
    jag har ju 3 blasto i frysen iaf, 2st 6 dagars och 1 st 5 dagars. 

• björnen2007
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    Barreliten (Ska på infomöte den 18/9) 
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET) 
    * EEJ (ska börja spruta nästa mens 19/9)
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )

{#emotions_dlg.flower}Sprayar 
    * Jenads (24/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 
    * Norris (from 6/9, 1:a IVF) 
    * Äppelkaka (from 12/9, syskonförsök, andra ivf) 
    * Mirage (from 19/9 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET 

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Tinzu testdag (24/9 2:a försöket, FET) 
    * Kvinna32 (testdag 2/10 )
    * Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF)

GravidGravida 
    * EbbaGrön (1:a IVF) 
    * A79 * Mustikka 
    * Emilotta (1:a IVF) 
    * fiffa (1:a IVF)
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• drömmer om ett barn
    Norris: Jag är inne i min egen lilla värld idag så glömde ju gratulera till ditt embryo. Låter som ett väldigt bra sådant så nu får vi hoppas på det bästa! Solig

Kan inte ni som är gravida skriva in BF-datum så kan vi alla följa nedräkningen.. Glad Inte länge kvar nu tills trådens första bebisar anländer. Så himla spännande! Drömmer Mår ni bra allihopa?
  • drömmer om ett barn

björnen2007: Nej, vad ledsen jag blir för din skull! Rynkar på näsan Man känner sig maktlös när det inte vill ta sig.. Vad bra att ni har blastos i frysen och inte behöver starta en helt ny behandling. Vad är kinesiologi för något?

• Mustikka

Wow här händer det grejer när man är borta:)
    Grattis till plus mammaidamaria och turtle01!:)

Jättetråkigt tinzu och drömmer om ett barn:(

Tycker det är konstigt att de höjde så lite på dig drömmer om ett barn. Jag är svårstimulerad och hade väldigt få blåsor vid vul, så då höjde de rejält. Från 225 till 350 och till sist 450. Hade 17 blåsor och 13 ägg vid äp.

• Mustikka

Emilotta: Det gick bra på RUL!:) lite besviken på han som gjorde rulet.
    Han va så nonchalant och gjorde bara det han absolut måste. Mätte huvud, ben m.m och är såklart glad att bebisen mådde bra, men såg så mycket fram emot det och så fick vi inte se ordentligt och han sa knappt nåt. Sen när jag frågade kön så ville han inte ens titta, bara gjorde det snabbt och sa att han inte såg.

Så nu har vi bokat ett nytt privat på samma ställe som vi var i vecka 13. Hon va toppen bra:)

• Mustikka

Kan förresten inte skriva in bf på listan nu, sitter med mobilen. Men gör det sen när jag har tillgång till datorn:)

• pinglan2012

Tjuvtestade idag på rd 10 - och det var negativt... vet inte om det är för tidigt att testa, men det känns ändå som ett slag i magen Rynkar på näsan