• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Freja150
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    *
    Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * EEJ (ska börja spruta nästa mens 19/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Norris (from 6/9, 1:a IVF)
    * Äppelkaka (from 12/9, syskonförsök, andra ivf)
    * Mirage (from 19/9 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET 

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Tinzu testdag (24/9 2:a försöket, FET)
    * Björnen2007 (testdag 21/9 2:a IVF)
    * Kvinna32 (testdag 2/10 )
    * Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 * Mustikka
    * Emilotta (1:a IVF)
    * fiffa (1:a IVF)
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• Emilotta
    drömmer om ett barn: vad ledsen jag blir för er skullGråter jag hoppas så att det ska ta sig på egen hand, många varma kramar
  • mammaidamaria

Drömmen om ett barn: Näe, vad ledsen jag blir för eran skull:( Vet att inga ord kan trösta men jag hoppas att det kan ta sig på egen hand nu, jag håller tummarna. Kram

• pinglan2012
    drömmer om ett barn skrev 2012-09-21 18:40:35 följande:

pinglan: Jag var på VUL idag och det visade sig att jag bara hade en stor äggblåsa på höger sida och 4 jättesmå på vänster sida. Blev uppringd av Umeå i eftermiddags och det blir inget äggplock för oss. Istället ska jag ta ägglossningssprutan imorgon och så ska vi försöka på egen hand. Är så besviken.. trodde jag skulle få fler blåsor än förra gången eftersom jag tagit högre doser puregon. Chansen att bli gravid känns minimal då vi aldrig lyckats på egen hand under de 7 åren vi försökt samt det faktum att det krävdes mikroinjektion vid det första stimulerade ivf-försöket.
    Neeej, vad är det jag läser?? Gråter

Men iom att du har äggblåsor (iaf en stor) så finns det ju en chans att ni lyckas på egen hand - så ge inte upp!
  • Mirage

Drömmer om ett barn: Men gud vad tråkigt, finner inga rätta ord men jag är uppriktigt ledsen för er skull! Gud vad orättvist livet är, fy bubblan! Jag önskar er verkligen all lycka till med era egna försök! Ge inte upp!!! Många kramar

• turtle01

Drömmer om ett barn, är verkligen ledsen för er skull. Sänder styrkekramar i massor! ♡

• EEJ

Drömmer om ett barn: jättetråkigt att det inte går som ni tänkt! Hur mycket hade du fått höja dosen till den här gången?

Vi kör också med icsi pga slöa spermier och hi har ju faktiskt lyckats på egen hand så mirakel kan ju tydligen ske!

Lycka till den hör månaden och så ses vi med nya tag nästa månad!!
    Kram

• drömmer om ett barn

Tack för era peppande ord, dom värmer.. Hjärta

Freja150: Precis, vi har köpt ett 3-pack så det blir till att experimentera vidare och försöka hitta ett bättre sätt till nästa gång. Kanske prova korta metoden. Sökte efter info på familjeliv om andra som inte heller fått komma så långt som till äggplock och då var det en som skrev att det berodde på att hon inte blivit tillräckligt nedreglerad innan det var dags att börja med sprutorna. Kanske var det detta som hände.. har faktiskt ingen aning. Och att åka och göra äggplock för ett endaste ägg (som kanske inte ens blir befruktat) tyckte kliniken kändes som slöseri med våra pengar. Fast det blir ju till att betala en viss summa ändå trots att vi inte fått göra något äggplock.

Grattis till ruvarstatus! 7 och 8-celliga embryon borde ha mycket större chans att leda till graviditet än ett vanligt 4-celligt så jag hoppas verkligen att detta är ert guldägg även om den inte klassades som ett toppembryo. Har läst om många som fått tillbaka embryon som tappat celler och ändå har det resulterat i ett barn så ge inte upp hoppet. Håller tummarna för er! {#emotions_dlg.flower}

pinglan: När sköterskan pratade om att vi stimulerat fram denna blåsa så började jag fundera.. kanske mina egna äggblåsor är av dålig kvalitet eftersom jag inte blir gravid på naturligt sätt. Hade vi inte behövt ICSI hade jag förmodligen haft lite större hopp men nu känns det som att vi måste använda oss av det för att befruktning ska kunna ske. Nåväl, bättre med en äggblåsa än ingen alls.

EEJ: Den här gången började jag med 150ie och i tisdags när provsvaret från blodprovet kommit blev det en höjning till 225ie. Skulle kanske startat med en högre dos, men det är inte lätt att veta med tanke på att jag körde med 125ie genom hela första stimulerade försöket.

Ska samla krafter nu och hoppas innerligt att läkarna hittar det gyllene receptet för oss alla i tråden snart! Solig 

• Norris

turtle01: Det var verkligen roligt att höra! Grattis :)

drömmer om ett barn: Jag blir verkligen ledsen för din skull och hoppas att det löser sig för er ändå. *kram*

Freja150: Är du fortfarande öm? Mitt har gått ner lite idag men mina äggstockar var jättesvullna så kag fick nån medicin för att ta ner svullnaden lite och det verkar hjälpa. Återföringen gick bra och jag fick samma testdag som du :)

Jag fick tillbaka ett jättefint 10-12 celligt embryo :) Däremot hade mannens spermaprov varit jättedåligt så dom fick använda icsi-metoden (heter det så?) trots tidigare prov som varit bra. Tur att det gick bra iaf!

Nån som har lust att flytta fram mig i listan? Sitter på mobilen så de funkar inte :/ Testdag 9/10 :)

• drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    *
    Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * EEJ (ska börja spruta nästa mens 19/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Äppelkaka (from 12/9, syskonförsök, andra ivf)
    * Mirage (from 19/9 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Björnen2007 (testdag 21/9 2:a IVF)
    * Kvinna32 (testdag 2/10 )
    * Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF)
    * Norris (testdag 9/10)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 * Mustikka
    * Emilotta (1:a IVF)
    * fiffa (1:a IVF)