• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Norris

EEJ: jag gjorde ÄP på sprutdag 12. Du borde klara dig tycker jag! :)

• barreliten

Flyttar mig själv lite neråt i listan :)

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9)
    * Barreliten (25/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Äppelkaka (from 12/9, syskonförsök, andra ivf)
    * Mirage (from 19/9 1:a IVF)
    * EEJ (from 20/9) 3:e IVF)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Kvinna32 (testdag 2/10 )
    * Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF)
    * Norris (testdag 9/10)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF)
    * Mustikka
    * Emilotta (1:a IVF)
    * fiffa (1:a IVF)
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• Äppelkaka

Igår hade jag en av de tristare dagarna i mitt liv. Vi hade tid på ÄP igår men det gick inte riktigt som vi tänkt. När vi skulle få besked om hur många ägg det blivit så kommer läkaren själv in och lämnar beskedet - inga ägg alls!

Puregon-sprutan krånglade för mig och efter några dagars sprutande så började jag misstänka att det inte stod rätt til då jag borde ha fått i mig mer än av amullen i sprutan visade. Den borde ha varit tom men det var minst hälften kvar. Jag kontaktede kliniken och fick till svar att vi fick se efter blodprovet hur det gått. VUL visade på äggblåsor och det fanns även äggblåsor vid ÄP men det fanns alltså inte ett enda ägg i dem.

Det är så mycket som gått snett den här gången och just att  inte sprutan fungerat sänkte allt! Vi ska visserligen inte behöva betala för den här gången, men jag är så otroligt ledsen över att behöva gå igenom allt igen!

Jag har mått skit under nedregleringen och fått femtioelva biverkningar och nu måste jag göra om det, det här som skulle bli mitt sista försök att få ett barn till.

Hoppas det går bättre för er andra

* björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)

Sprayar
    * Jenads (24/9)
    * Barreliten (25/9)

* Norris (testdag 9/10)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF)
    * Mustikka
    * Emilotta (1:a IVF)
    * fiffa (1:a IVF)
    * Mammaidamaria (1:a IVF

• Freja150

EEJ: jag gjorde äggplocket på sprutade 19, men så visade jag mig vara lite svårstimulerad

• vårt 2012

Hej!

Jag har förträngt allt vad sprutdagar å annat inföll på för cykel dag..
    Ni som kör korta metoden.
    Vilken dag började ni med sprutor?
    Jag minns bara att det var sprutdag 5 som jag började med 2 sprutor..

Förrvirrad och stressad över att dr ska ringa imorgon em..

Har börjat bli stressad över: Tänk om de inte godkänner oss för 3pack? 

• drömmer om ett barn
    Äppelkaka: Nää, fy vad tråkigt att denna behandlingen skulle sluta så här för er! Rynkar på näsan Har själv varit fruktansvärt besviken över att inte ens komma till äggplock men detta scenario är ännu värre. Att gå igenom allt och sedan inte få ut några ägg alls.. förstår att du är ledsen. Extra hårt slag när du dessutom mått dåligt under nedregleringen och måste gå igenom allt en gång till. Ni har inte pratat om att prova korta metoden nästa gång? Så du inte behöver genomlida dessa biverkningar tänker jag.

På vilket sätt krånglade Puregon-sprutan, var det något fel på själva pennan? Tänk att en sån här sak ska få förstöra allt. Inte tänker man väl på att se efter hur mycket det är kvar i ampullen utan man förutsätter ju att den ska fungera.

Stor kram till er {#emotions_dlg.flower} 
  • drömmer om ett barn

Mustikka: Jag antar att man inte kan fortsätta med högre dos då en äggblåsa är så stor att den snart ska släppa och dom andra är pyttesmå, förmodar att det var därför försöket avbröts. Ställde en massa frågor till sköterskan som ringde utan just denna.. blev nog lite tankspridd i det ögonblicket hon sa att det inte blir något äggplock.

Vad tråkigt att ni fick en nonchalant läkare vid RUL:et. Hoppas det går bättre på nästa och att ni får veta könet då.

pinglan: Hur går det för dig? Jobbigt att få ett negativt resultat men tänk på att det är länge kvar till TD och mycket kan hända på den tiden. Håller tummarna för dig! Solig

Tinzu: Hoppas att fertilitetsmonitorn kan hjälpa er i jakten efter ett plus. Stort lycka till! {#emotions_dlg.flower}

• EEJ

Helvete- slarvmaja är bara förnamnet! Glömde ta min Orgalutranspruta igår!! (den första)

Var på VUL idag oc det fanns typ en miljon små äggblåsor och tre av dem var ca 10 mm.

Det borde väl vara lugnt, eller? Det finns ju inga ägg som kan lossna?!!??    

• Emilotta

Var på RUL idag och allt såg bra ut, så skönt! datumet blev exakt som jag fått tidigare 18 feb. vi fick även se bebisen i 3D och då blev det ännu mer verkligt och jag var tvungen att fälla en glädjetår. den rörde sig massa och   vi fick med 5 bilder men behövde bara betala för 3. var en väldigt trevlig kvinna som berättade mycket var vi såg. 
    Lägger till BF på listan

Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)

Sprayar 
    * Jenads (24/9) 
    Barreliten (25/9)

* Norris (testdag 9/10)