• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • pinglan2012

Vill bara Tacka för alla värmande ord Solig

• fiffa

Gör samma som er andra Glad

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9)
    * Barreliten (25/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Mirage (from 19/9 1:a IVF)
    * EEJ (from 20/9) 3:e IVF)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Kvinna32 (testdag 2/10 )
    * Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF)
    * Norris (testdag 9/10)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• drömmer om ett barn
    vårt 2012: Håller tummarna för att ni blir beviljade ett 3-pack. Jobbigt att vänta och inte få ett svar direkt. Eftersom det har resulterat i en graviditet så tycker jag personligen att det inte är så mycket att fundera på, ni måste få denna hjälp. Hoppas dom ringer snart och ger dig ett positivt besked.

Senaste försöket slutade tvärt för oss. Efter att sprayat och sprutat i nästan 4 veckor var det dags för VUL förra fredagen och där hittades bara en jättestor äggblåsa samt några väldigt små så det blev pga detta inget äggplock. Fick istället ta ägglossningssprutan på lördagen och försöka bli gravid på det gamla hederliga viset.

Så nu är det bara att ladda om och hoppas att medicineringen fungerar bättre nästa gång och att vi iallafall får göra en återföring. Lustigt det där.. första gången var jag konstant orolig över allt som kunde gå fel under behandlingen och nu när jag trodde att det skulle gå utan problem så händer detta.
  • EEJ

Äggplock på måndag 8:45, någon mer? Vi var tydligen 6 par som skulle plocks på morgonen!

• Mirage

EEJ- vad spännande! Håller tummarna att det går relativt smärtfritt!

• Äppelkaka
    drömmer om ett barn skrev 2012-09-25 18:33:32 följande:
    Äppelkaka: Nää, fy vad tråkigt att denna behandlingen skulle sluta så här för er! Rynkar på näsan Har själv varit fruktansvärt besviken över att inte ens komma till äggplock men detta scenario är ännu värre. Att gå igenom allt och sedan inte få ut några ägg alls.. förstår att du är ledsen. Extra hårt slag när du dessutom mått dåligt under nedregleringen och måste gå igenom allt en gång till. Ni har inte pratat om att prova korta metoden nästa gång? Så du inte behöver genomlida dessa biverkningar tänker jag.

På vilket sätt krånglade Puregon-sprutan, var det något fel på själva pennan? Tänk att en sån här sak ska få förstöra allt. Inte tänker man väl på att se efter hur mycket det är kvar i ampullen utan man förutsätter ju att den ska fungera.

Stor kram till er {#emotions_dlg.flower} 
    Tack så mycket  Det var verkligen antiklimax att gå igenom äggplock och sedan inget att åka tillbaka dit för. Jag grät mest hela dagen men nu har jag samlat ihop mig och försöker fokusera på annat ett tag till dess att det är dags att göra om det igen. För visst, vi har ett barn redan men det är ändå mänskligt att önska sig fler och jag vill så innerligt gärna få uppleva det en gång till.

VI diskuterade korta metoden, men den här gången har jag bara en stackars äggstock kvar (bortopererad tillsammans med en stor endometrioscysta) och statistiken visar att det kan ge fler ägg med den långa metoden och då vet vi inte om vi vill chansa på den korta. Jag velar fram och tillbaka just nu hur vi ska göra.

Tur i oturen är ju att det som gick fel går att göra något åt, hade varit värre om det bara kom ut odugliga ägg istället.

drömmer om ett barn: hur gör ni nu då? Ser inte dig i listan näligen. Kan de justera dosen eller så till nästa försök?
  • EEJ
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9)
    * Barreliten (25/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Mirage (from 19/9 1:a IVF) 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Kvinna32 (testdag 2/10 )
    * Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF)
    * Norris (testdag 9/10)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb 
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• EEJ

Ligger i sal b och väntar på äggplock, ca 10;30 skulle det vara vår tur. Wish me luck!

• Chan2
    EEJ skrev 2012-10-01 09:30:14 följande:
    Ligger i sal b och väntar på äggplock, ca 10;30 skulle det vara vår tur. Wish me luck!
    Samma rum som de vi hade Skrattande

Hoppas att allt går jättebra, började ju undra vad som hänt då du tagit bort dig från listan....