drömmer om ett barn skrev 2012-09-25 18:33:32 följande:
Äppelkaka: Nää, fy vad tråkigt att denna behandlingen skulle sluta så här för er!

Har själv varit fruktansvärt besviken över att inte ens komma till äggplock men detta scenario är ännu värre. Att gå igenom allt och sedan inte få ut några ägg alls.. förstår att du är ledsen. Extra hårt slag när du dessutom mått dåligt under nedregleringen och måste gå igenom allt en gång till. Ni har inte pratat om att prova korta metoden nästa gång? Så du inte behöver genomlida dessa biverkningar tänker jag.
På vilket sätt krånglade Puregon-sprutan, var det något fel på själva pennan? Tänk att en sån här sak ska få förstöra allt. Inte tänker man väl på att se efter hur mycket det är kvar i ampullen utan man förutsätter ju att den ska fungera.
Stor kram till er
Tack så mycket

Det var verkligen antiklimax att gå igenom äggplock och sedan inget att åka tillbaka dit för. Jag grät mest hela dagen men nu har jag samlat ihop mig och försöker fokusera på annat ett tag till dess att det är dags att göra om det igen. För visst, vi har ett barn redan men det är ändå mänskligt att önska sig fler och jag vill så innerligt gärna få uppleva det en gång till.
VI diskuterade korta metoden, men den här gången har jag bara en stackars äggstock kvar (bortopererad tillsammans med en stor endometrioscysta) och statistiken visar att det kan ge fler ägg med den långa metoden och då vet vi inte om vi vill chansa på den korta. Jag velar fram och tillbaka just nu hur vi ska göra.
Tur i oturen är ju att det som gick fel går att göra något åt, hade varit värre om det bara kom ut odugliga ägg istället.
drömmer om ett barn: hur gör ni nu då? Ser inte dig i listan näligen. Kan de justera dosen eller så till nästa försök?