• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn
    vårt 2012: Hur går det, har du haft ÄP ännu? Hoppas på ett bra resultat med många ägg! Solig Jobbigt med alla känslor man har i samband med behandlingarna.. trodde aldrig att det skulle vara så psykiskt påfrestande. Och det blir bara värre och värre för varje försök tycker jag. Tänk vad lätt det vore om man bara kunde koppla bort allt!

jenads: Hur har det gått på dagens VUL? Spännande att det är så nära nu!

barreliten: Gick det bra att ta den första sprutan?

mammaidamaria: Åh, vad roligt med ultraljud! Glad Såg allt bra ut?

Mustikka: Vad kul att veta om det är en kille eller tjej i magen. Jättegrattis till lillan! {#emotions_dlg.flower}

A79: Säger du det? Skrattande Men roligt ändå med en stor mage.. fast den är i vägen lite då och då! Glad Har du fått foglossningar?

Jockelina: Grattis till ruvarstatus, nu håller vi tummarna att det går vägen. Var någonstans har du gjort dina tidigare IVF:er?

Nektar: Det står ingen information på klinikens hemsida om julstängningen men gissar att dom lägger ut det snart. Annars kan du ju slänga iväg ett mail och fråga.

"Synd" att du fick ansluta dig till tråden, men det är skönt att ha andra i samma sits att diskutera med.
  • A79
    drömmer om ett barn!

Jag är väldigt stor ja!
    Foglossningar se pass att jag är sjukskriven fram till förlossningsdagen !
    Men jag njuter verkligen ändå av alla trix & sparkar i magen!
    Älskar detta hära!!
    Jag kan gärna ha massa smärta & vara stor & klumpig för jag är bara så glad att vara gravid!
    (ÄNTLIGEN) Ja du skulle nog oxå glatt stå ut med detta bara du blir gravid!Flört    
  • mammaidamaria

Drömmen om ett barn: Ultraljudet gick bra, fick se ett litet hjärta som slå. Är i v. 9. (8+5) ungefär. Ska inom några veckor till barnmorskan på första besöket.

• barreliten

Drömmen om ett barn: Det gick bra med sprutan, även om det var mer fixande med Menopuren än med Puregonen. Gillar inte att det är grövre nålar på dessa sprutor. Men men det är ju förhoppningsvis inte så länge jag måste ta sprutorna.

• jenads

Drömmen om ett barn: ultraljudet gick bara bra 12 blåsor på höger och 6 st på vänster. äggplock på tisdag

• Jockelina

drömmer om ett barn: jag har tidigare gjort tre färskförsök på sahlgrenska men får inga mer gratis försök nu. Umeå är ju tyvärr ända privata kliniken som har donerade spermier. Lite långt när man bor i Göteborgs området dock.

• vårt 2012
    Drömmer om ett barn: Jo jag var på ÄP igår, 22 blåsor tömda och 11 ägg hittades.. Men nu känner jag ingen större lycka för att det blev fler än tidigare, jag vill ha ETT guldägg!
    Mår tusen ggr bättre den här gången än förra! Så det känns bra, har tom jobbat  idag, förra gången tog jag mig inte själv ur sängen dagen efter plock..
    Om odlingen gått bra så är det planerat för insättning imorgon.
    Jag är i en depp-period, men samtidigt hoppas man som vanligt å har kollat när bebis planeras anlända om det tar osv, osv...
    Har inte pratat med många i min närhet den här gången..
    Det var helt enkelt så jobbigt att berätta när det gick åt skogen..
    Har funderat till å från på att påbörja adoptionsprocessen.. Är det ngn här som gör det?

• Jockelina

vårt 2012: vi står i kö hos två adoptionsföreningar vi har nästan två års kötid hos den ena och vi gick även föräldrakursen i januari. Men jag hoppas att fjärde ivf som gjordes i umeå tar sig. Svar vet jag inom en snar framtid.

• VackerBlomma

Drömmer om ett barn: Taack! Jo, här sprayas det för fulla  muggarTungan ute Har inga direkta biverkningar, än iallafall, Hade förväntat mig de värsta så jag är positivt överraskad:) Fick min blödning i går, så jag ska fortsätta spraya som vanligt fram tills på tisdag, då jag ska få ta nedreglerings blodprovet, så troligtvis blir det sprutstart på onsdag kvällFörvånad
    Nån som kan får gärna lägga in mej på listan, har inte listat ut hur man gör!

• Jockelina

idag är det en vecka sedan ET. Jag är väldigt öm i brösten och har så varit ända sedan ET. Magen känns också uppsvälld fast inte riktigt lika mycket längre som precis dagarna efter. Men magen beter sig inte riktigt normal ännu.