• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • vårt 2012
    Drömmer om ett barn: Jo det går, ikväll tar jag ovitrellen.. Har inte sett jätte bra ut på vulen, men har dubbeldos motför sist av Gonal-F..
    Så jag hoppas på ett lyckat plock! Och gruvar ordentligt för det den här gången, förra gången så var man så nervös inför allt, nu är jag mest rädd..

Å ang eskimåerna från frysen, dom sätter bara in ett, om det inte är dålig kvalla, får man flera med bra kvalite så väljer dom ut den bästa å sätter in den, resten går till slasken gissar jag..

• jenads
    Drömmer om ett barn: jo det går bara bra med sprutorna. vi ska på ul på torsdag så det blir nog äggplock till veckan.
  • Kvinna32
    Drömmer om ett barn: Man kan juh alltid hoppas på att dom kan sätta in två om det är fina ägg för det känns juh ganska onödigt att man måste slänga ett fint, men det känns nog inte som att dom gör så men....

På onsdag har vi äntligen telefontid med läkaren för att planera in nästa FET, tror det kommer bli i mitten eller slutet på november enligt mina beräkningar.

EEJ:  Hur går det för dig med strecken, blir dom starkare?
  • Jockelina

När ni skriver att ni lyckas på 4 eller 5 försöket hur räknar ni då? Är de bara färskförsöken ni räknar eller även frysförsöken?

• Nektar

Hej alla kämpande och fd kämpande Glad

Äntligen är det dags för mig att bli aktiv i tråden. Jag erkänner att jag läst praktiskt taget varje inlägg sedan trådstarten. Trots inrådan från andra har jag inte kunnat hålla mig från att följa er för att peppa mig själv samt hoppas jag slipper gå igenom allt. Tyvärr blev så inte fallet.

Min historia:
    Åt preventivmedel fram till slutet av 2010. Därefter tog aldrig mensen fart och jag sökte hjälp för att få igång den. Då kom det fram att jag hade PCO-S av lindrig typ. Efter en del kurer med Provera för att ”blöda av” bestämde vi oss för att söka till barnlöshetsutredningen i Skellefteå. Där fick vi goda förhoppningar om att Pergotime skulle hjälpa. Ett år senare kan vi konstatera att endast 5 cykler resulterat i ett bra ägglossningsvärde (självklart bra att det trots allt fungerade några av gångerna). Hur som, ingen graviditet.

Idag så fick vi kallelsen till infomöte på IVF-kliniken i Umeå. Längtar så efter att få sätta igång denna cirkus och hoppas att det tar snabbt (min väninna lyckades på första försöket ifjol)!

Inväntar nu en mens i ostimulerad cykel, får se om det kommer någon..Om det inte gör det, skulle ni tro att jag då får börja med Provera och sen vad?

Ps. Jag är mycket imponerad av Drömmer om ett barns koll på alla, ska eftersträva detsamma :D Måste dock först lära mig alla finesser...Finns det någon som skulle kunna lägga in mig i väntrummet med infomöte den 14/11 för 1:a IVF?

• A79

Välkommen hit!
    Vilken resa vad roligt att du ska få göra detta nu!Skrattande

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)
    * Freja150 (inväntar FET)
    * drömmer om ett barn (4:e försöket, spraystart 24/10)
    * Norris (inväntar FET)
    * Nektar  (infomöte den 14/11 för 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9) 
    * Barreliten (25/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 
    * Vårt2012 (5/10)
     * jenads (10/10)  
    {#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    {#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * EEJ (testdag 22/10)
    * Sofiali77 (testdag 17/10)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• VackerBlomma

Hej alla sötnötar!Flört
    Hoppar in i er mysiga tråd!
    Vi är på första försöket med ivf  efter att vi försökt i ca 3 år utan att vi blivit gravida.
    Har snart sprayat i en vecka, väntar nu på att blödningen ska komma så man får börja med sprutorna!
    Känns enbart spännande att ha fått börja, det känns så mycket lättare nu när man kanske kan vara gravid innan jul:) Det är de vi hoppas på, bästa tänkbara julklappen!