• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • vårt 2012
    Jenads: Det här är vårt andra IVF, har ett frysförsök emellan, blev gravid på första IVF, men på vul i v.10 så såg man att embryot dött tidigt, så jag hade en ofostrig graviditet..  Det räknas som ett vanligt missfall.
    sen gjorde vi ett FET o ostimulerad cykel som inte fäste.. Så nu är vi igång igen!

Alla:
    Vad är det egentligen som avgör om man får FET i stimulerad eller ostimulerad cykel?
    Jag menar, det borde vara större odds att det fäster i stimulerad?

Var på vul idag på sprutdag 6 och blev väl inte jätte uppåt direkt, men så här såg det ut förra gången med..
    Höjd dos och hoppas det ser bättre ut på nästa vul!

Fick igår veta att en vän till mig inte ens fick komma så långt som vi i denna tråd gjort..
    Stopp pga av för dåliga ägg, så antingen äggdonation eller adoption, äggdonation kunde ta 3-5 år!
    Hualigen! Hon pratade om ngt prov som skulle vara minst 0,7 för att få fortsätta, vad kan det vara för prov?

• Petto 83

Norris: vet inte exakt vad det är haja Men embryot ligger i nån typ av vätska vid återföringen och då är väl embryo glue lite kletigare kanske :-/ men frågade Dr Jenny och det lät som att det inte användes längre.

• Freja150

Vårt2012: jag tror det beror på om du dels har egen ägglossning och dels hur regelbunden den är. Men jag är inte säker. Jag har egen äl och dessutom väldigt regelbunden och vi ska få göra ostimulerat FET

• Jockelina

Idag har jag gjort mitt fjärde äggplock (första på IVF kliniken i Umeå) och de resulterade i så mycket som 19 ägg!!!!!! Jag är supernöjd!

• EEJ

Mår sedan i söndags riktigt riktigt dåligt.....illamående, yr, trött.... Känner igen känslan.

Hade bara ett cb hemma och det kliade i fingrarna. Ropar inte hej förrän jag är över bäcken, men kan det var så att.....   
  • mammaidamaria

EEJ: :) jag tror jag vet;) vänta någon dag till ska du se det är ännu starkare. Kul om det visar sig vara ett plus!

• Petto 83

Ser lovande ut EEj håller tummarna.

Hoppas nått av dom är guldägget Jockelina

• EEJ

Lika gravid som jag kände mig igår, lika ogravid känner jag mig idag. Kan bero på att det fett icke gravid dök upp idag. Det är ju dock väldit tidigt så man ska väl inte kasta in handduken än....