• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • ingae

Hej alla som kämpar
    Jag har inte varit så aktiv på denna tråd, men följt många av er och känt mig stärkt av att veta att jag inte är ensam.

Jag har nu totalt genomgått fem ivf med donation (och ett stort antal FET, och inseminationer). På tre ivf-försök har vi varit så lyckligt lottade att vi har fått två fantastiska barn. Eftersom regelverket i Stockholm är så att man endast får ett syskon (trots att det är egenfinansierat) när man är beroende av donation. Vi fick därför vända oss till Umeå (donationsbehandlingar får endast utföras på universitetssjukhus). Vi genomförde ett första försök innan sommaren, som misslyckades. Vi fick många embryon i frysen, men har dålig statistik på detta (inget FET har någonsin fäst), så vi satsade på ett nytt "färskt" försök. Fick en fin balstocyst återförd och lyckan var total när jag faktiskt fick ett plus! Nu har jag varit på VUL och sett att det slår ett fint litet hjärta där inne (har tidigare fått tidigt missfall)!

Kram på er alla och kämpa på!

• EEJ

Tester är totalt blankt idag och jag kände igår hur all graviditetskänningbgickbur mig. Jag tror att det lossnade och är ett tidigt missfall. Suck. Nu tar jag en paus från det här. Vi ses!

• A79
    EEJ skrev 2012-10-12 07:22:33 följande:
    Tester är totalt blankt idag och jag kände igår hur all graviditetskänningbgickbur mig. Jag tror att det lossnade och är ett tidigt missfall. Suck. Nu tar jag en paus från det här. Vi ses!
    Åh..Rynkar på näsan Men det är 10 dagar kvar till testdagen, än är det väl inte kört?
  • EEJ

Det gick fort, nu är jag tillbaka....

Tog ju som sagt ett test imorse som tillsynes såg helt blankt ut men Apotekets egna är ju jättesvåra att se på (pga det lilla plastfönstret) så jg plockade isär testet för att se på stickan. Om jag anstränger mina ögon så att jag få ont så syns det faktiskt en jättesvagt streck. Trixade lite med bilden och nog syns det, om än svagt. Det innebär att jag har haft svagt positiva test mån-tis- on och fredag. Men det är svårt att jämföra dem eftersom att de inte är från samma märke. MEN visst borde det ha märkts en stegring, det är ju nästan tvärtom tycker jag.

Jag känner ju dessutom i hela kroppe att det misslyckats- ni vet den där känslan då man bara vet!

Om testen bara kunde vara helt blanka, som de varit varenda månadi 2 år så skulle jag ju slippa funera! Gah, varför varför testade jag så här tidigt? 

Om ni var jag, skulle ni ta ett glas vin på firmafesten bara för att slippa spekulationerna eller inte?

• Emilotta

EEJ: usch vad jobbigt att kastas mellan hopp och förtvivlan. det är det som är svårigheten när man testar tidigt. samtidigt som man vill se om det tagit sig överhuvudtaget kanske det är bättre att vänta och se. jag tycker du ska vänta med att testa nu till nästa vecka. och om du har möjlighet så skulle jag ta med en flaska alkoholfritt vin till festen. välj en flaska som inte är så utmärkande och skrapa bort procentsatsen på ettiketten=)

håller alla tummar fortfarande, för jag ser också det andra strecket på bilden ovan.

• Norris

Nej nu händer det alldeles för lite i tråden!

EEJ: hur har det gått för dig? Testat nåt mer?

Vilken mensdag påbörjar man behandlingen i stimulerad FET? Jag har ju fått teletid med dr sol 29e okt men tror att jag kanske får mens innan dess. :/

• Petto 83

Vid stimulerat Fet börjar man med i alla fall femanest första mens dagen. På tisdag har jag tid för återföring

• Norris
    Petto 83 skrev 2012-10-14 21:21:16 följande:
    Vid stimulerat Fet börjar man med i alla fall femanest första mens dagen. På tisdag har jag tid för återföring
    Ok, jag kom dock på att jag räknat helt fel. Kommer antagligen inte alls att få mens innan den 29:e Glad

Å, då är det ju imorgon du ska dit. Lycka till! Skrattande
  • drömmer om ett barn
    Kvinna32: Just det, två åt gången blir det ju. Jag och matematik! Skrattande Får du tillbaka båda två om bägge klarar upptiningen? Gissar att dom inte kasserar ett friskt embryo helt i onödan.

Petto83: Lycka till med återföringen imorgon, håller tummarna att allt går bra!

Villblifem: Det är svårt att inte oroa sig.. lättare sagt än gjort att försöka tänka på annat. Får upp hoppet när jag läser att du lyckades på 3:e och 4:e försöket. Är så orolig för att vi blir ett av dom paren som det aldrig tar sig för.

Jockelina
    : Välkommen till tråden och grattis till äggskörden! Solig Har ni barn sedan tidigare?

ingae: Vad roligt att du uppdaterar oss i tråden om hur det gått för er. Stort, stort grattis till graviditeten och lycka till! {#emotions_dlg.flower}

Barreliten: Hur går det för dig, har du börjat med sprutorna?

Vårt2012 och Jenads: Går det bra med sprutandet? När ska ni göra VUL?

EEJ: Undrar också hur det går för dig. Hoppas på det bästa och att testen blir starkare allt eftersom.

Sofiali77: Så himla tråkigt att det inte gick vägen för er.. Rynkar på näsan