Inlägg från: Enniie |Visa alla inlägg
  • Enniie

svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat

Va tråkigt att du inte får stöd av din sambo. Just när man har dessa (eller liknande) problem så är det svårt för omgivningen att förstå hur man har det. Vissa tänker "eh, det går över" eller liknande. Men det gör det ju inte. Varje dag är en kamp utan dess like.

Att kräkas utan anledning är inte skoj, men det är nog lika illa att "bara" kunna hulka utan att något händer. Inget av det är speciellt trevligt. Klart att det är bra generellt. Det är ju inte meningen att man egentligen ska kräkas upp varje gång man ätit, även fast man kanske vill det ibland då man är så mätt. Maten är till för att stanna i kroppen om det inte är något fel på den (typ matförgiftning osv).

Men hur mår du i dagsläget då NeLe?

Förövrigt så köpte vi hem mat idag, och ja, lite fick jag allt i mig! En (ganska stor) friterad räka, några räkchips och ris. Inte illa alls! Har dock väldigt mycket mat kvar som får stå i kylen under dagen så får jag småäta när jag blir hungrig.

• Enniie

Idag var det sambons tur att fylla år. Vi spenderade dagen ute så man slapp trängas med miljoner barn i lägenheten. Jag åt bra med fika, men hade ångest och mådde skit hela kvällen.

Ska lägga mig nu. Var tvungen att ta en Treo då jag har hemsk tandvärk. Har nog inte vart hos tandläkaren på 4-5 år, och efter jag slutade äta så trasade tänderna sönder.

På det så har jag extrem tandläkarskräck. Bra combo va? Måste ringa till dom i veckan. Usch!

Hoppas ni andra haft en fin söndag. Tänker på er!

• Enniie

Jag håller också tummarna för din Henricko!

För min del har dagen vart lugn. Sov dock inte så många timmar inatt då minstingen fick för sig att ligga och babbla världshistorier klockan 03 på natten. Han var vaken när jag lade mig. Jag gav upp vid 03.00 och gick ner och lade mig på soffan.

Sambon är just nu längst ner i Sverige för att köpa en hund vi tittat på ett tag. Så det kommer dröja många timmar innan han kommer hem (han är ca 52 mil bort), och barnen sover, så jag ska göra absolut ingenting just nu.

• Enniie

Det är en blandning mellan gårdshund och Jack Russell. Jättesöt. Nu var det sambons tur att sova på soffan då hunden var lite rädd inatt. Nytt hem och allt (2 år är han).

Tandvärken sitter i. Så fort man äter något. Samlar mod för att ringa. Usch!

Minstingen väckte mig fem imorse (somnade vid 03), han hade dragit sin spjälsäng till dörren, öppnat dörren, släppt in katterna (som rev i hela sovrummet) och tänt taklampan. Jag var INTE lycklig.

Är supertrött nu ska jag tala om.

• Enniie

Henricko; Kanon! Ett kg är iallafall ett kg!!
    Ja, jag vill inte ha valp. Alldeles för mycket arbete. Så detta passar oss perfekt.

NeLe; som minst vägde jag 49kg till mina 169cm. Det var allt annat än vackert. Dock så hann jag gå upp ett par kg innan jag vart gravid. Nu vet jag inte vad jag väger "egentligen" eftersom jag ändå är höggravid. Det återstår att se om nån månad. Jag tippar på runt 60kg iallafall.

Förövrigt så har det vart en ÖVERJÄVLIG dag! Fy fan säger jag bara.

Mellersta sonen har under dagen hyttat, lipat, kastat saker, ÄTIT LÖSGODIS FRÅN AFFÄREN, stampat och skrikit som en tok! Han har haft en allmänt stöddig attityd hela dagen.

Det var rent av ett nöje att lägga honom vill jag lova. Minstingen har gnällt hela dagen (så går det när man vaknar mellan 03-05 på morgonen och sen vägrar sova middag) och han lade sig snabbt tillrätta i sängen innan han trött och glatt sa "attatt" (nattnatt).

Jag är svullen som en ballong, och mitt högra ben/fot är så stor att jag knappt kan stödja mig på den utan att det gör ont.

Nä. Ingen ro eller vila idag. Så nu tar jag ledigt, iallafall tills imorgon bitti.

• Enniie

Ja, hur mycket väger jag... Jag kommer faktiskt inte ihåg, men vet att jag hade gått upp ca 14kg sist jag var på mvc. Ska dit igen imorgon. Jag går in i vecka 35 imorgon.

Jag är helt slut nu! Och riktigt sur!

Jag var på Coop här hemma och handlade hem lite förut. Tänkte trotsa tandvärken och köpa en choklad (crawings) och tröstäta efter denna dag, då jag ser att den gått ut. Den FEMTE DECEMBER, förra året!

Gråtfärdig? Ja!

Imorgon ska dom få skäll. Tro mig...

• Enniie

Haha Ah! Dom har retat upp fel höggravid kvinna! Fick äta vindruvor istället. Aja, nyttigare iallafall.

Den 5e september är denna beräknad. Har fått mina andra barn innan bf, men har en svag känsla av att jag inte kommer att ha samma tur denna gång.

Ifs så satte vi igång förlossningen med dom andra. Denna gång har jag bestämt mig för att inte göra det.

• Enniie

Det var tungt, varmt. Har alltid mått skit i slutet av graviditeterna (efter vecka 38). Så ingen av dom kom "för tidigt". Alla barnen vägde trots det nästan 4kg.

Men som sagt. Denna gång är det uteslutet. Sambon däremot håller inte med mig, otålig som han är.

Idag ska jag iväg till mvc för kontroll. Har faktiskt nu fått i mig både en portion gröt och två smörgåsar.

• Enniie

Nä, jag vill att det ska starta spontant. Lite överraskning sådär. Med dom andra så vart det när vi ville. Och denna gång känns det inte rätt... Ah, inga jättesmå bebisar direkt. Som Bm sa, att jag är gjort att bära/föda större barn.

Nej. Inga fler efter denna. Minstingen som vi har hemma nu var sista. Vi gjorde oss t.om av med alla babysaker, just för att vi var säkra. Sambon dock tog nog denna graviditet mer positivt än jag själv då jag mådde ganska risigt när jag vart gravid, i och med allt detta med ångesten och matproblemen.

Jag ska strypa äggledarna (eller vad dom nu gör) efter denna förlossning, så att det inte blir fler. Fyra är bra nog.

Men det är ju bra ändå. Men jag förstår det där med tröttheten. Inte kul alls att känna ibland (ganska ofta) att man är dötrött. Man tror ju att man ska få energi av mat, men icke. Har du ingen Alvedon hemma då som du kan ta? Eller kanske dricka vatten och se om det släpper?

• Enniie

Hehe, nää. Har tre pojkar sedan innan, varav en som bor hos sin far (från ett tidigare förhållande). Han är hos oss var tredje helg sålänge jag mår så att jag verkligen orkar.

Vad är det du jobbar med då?

Svar på tråden svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat