Dan72 skrev 2013-12-03 23:45:28 följande:
Absoult ingen fara, är trött på att hemlighålla allt :) Jag skiljde mig och har varannan vecka vårdnad. Ofta när vi sitter tillsammans har vi samma maträtter, eller så sitter jag bara med. Har inte alls någon större aptit heller- beror givetvis på de problem man har, ibland sitter man bara och pillar i maten,,,.. förresten 4 barn!!! ensamstående, hur klarar du det??? Har knappt energi kvar att underhålla min enda
Okej, precis som här då. Tråkigt att höra.
Jag vet att min psykolog på kbt sa "-Du vill väl inte att dina barn ska sitta och peta i maten när du stått och lagat den, så varför ska du göra det?" Det fick mig att vakna till. Så jag mer eller mindre bestämde mig för att jag skulle äta, inte peta. Jag började med smååå små portioner med mat, och satt kvar tills det var uppätet, om det så tog en timma. Nu efterhand så går det såklart fortare att äta en normal portion, men har alltid som regel att äta upp allt, även om det är babyportioner. Du kanke kan börja så? Som ett exempel; en köttbulle och en potatis, typ. Sen utökas det efter behov.
Hade jag inte haft barnen så hade jag inte klarat detta. Jag har dom att tänka på. Sen levde jag i ett väldigt ensamt förhållande, så jag var ofta själv med barnen, vilket inte gjorde någon skillnad efter att jag ansökte om skilsmässa.
Relationen i sig var ett stort problem, vilket bottnade i den ångest jag hade, då också vid måltider. Efter att jag valde att lämna, så gick det betydligt bättre att arbeta med sig själv, utan att behöva känna skuldkänslor för hur 'skadad' man var (även fast man såklart inte är det).
Man måste ha lite jävlar anamma för att överleva, minst sagt.