Inlägg från: henricko |Visa alla inlägg
  • henricko

svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat

Här har vi legat i magsjuka hela helgen nästan...
    Idag så skrevs jag in på ätkliniken, måtte detta hjälpa.
    Lite långsamt att vara där hela dagen, men men  man får väl härda ut.
    Fick i mig lite mat där, men dom vart inte nöjd.

Hoppas du fått i dig mat dom här dagarna o att allt ät bra.
    En annan är så trött just nu, varit en lång dag med många intryck

• henricko

Har varit lite dålig, mina värden är inge bra alls.
    Har varit på ätkliniken nu i 3 dagar, går väl så dära.
    Försöker att våga prova att äta, ibland går det inte alls.

Hoppas allt är bra med dig o magen.
    kram

• henricko

Heeeej
    Kommer hem så sent på kvällarna nu för tiden så jag hinner inte sitta vid datorn.
    Det går väl så där på kliniken, varit där även nu i helgen från 8-20.. drygt som bara den. I dag fick jag åka hem efter middagen prg av att det är mors dag.

Jag tycker det är svårt att äta med dom där, för jag måste äta vanlig mat enl dom
    Vissa måltider går bara inte för mig att äta, som härom dan va det bruna böner o fläsk.
    Hur fasen tror dom att jag ska kunna svälja fläsk.. o bruna böner tycker jag är äckligt.
    Sen hade dom pölsa en tag, fyy fan

Jag ska ge detta en vecka till annars så tror jag att det inte är nån mening att vara där om jag inte kan äta där heller.

Skönt att höra att du vågat ätit, det behöver du

• henricko

Så är man inne på andra veckan på ätkliniken.. mina värden är dåliga. Är undernärd tydligen, svårt att få i sig allt dom vill.

Men men det är väl bara att kämpa på-för barnens skull.

Igår hade vi ett möte med hela min familj där, va lite jobbigt att höra hur dom mår prg utav mig.

Förlåt att jag inte skriver så ofta nu, men jag kommer hem så sent o då är jag så slut efter dagens kamper.

Hoppas allt är bra med dig o magen.. kram       

• henricko

Hej

Jo då personalen förklarar hela tiden för mig när jag ska äta, har börjat få tagit en lugnade tablett 30 min före varje måltid nu för att få ner min ångest.
    På lördag ska jag få komma till öron näsa hals mottagningen för att gå ner med en kamera genom näsan för att se hur halsen ser ut.

Har även fått en remiss till en logoped nu men vet inte när jag får komma dit.
    Jag har även börjat prata lite djupare om vissa saker som har hänt mig, svårt att öppna upp sig som en bok.

Men jag har iaf insett att vissa saker har jag med mig sen barndoms tiden. Jobbigt att återuppleva allt sånt igen, trodde inte att det påverkade mig sen jag vart vuxen. Men enligt dom å hör mycket ihop med det jag har varit med om plus allt annat som har hänt en med stress o allt.

Så jag hoppas att detta kommer att sluta bra, för det går så tungt att äta.

Mitt hjärta har börjat slå långsammare nu pgr av att kroppen inte får i sig det de ska. Gjort ekg varje dag nu. Tappar vikt o har så ont i kroppen nu men det är väl för att jag är undernärd.

Men jag är en kämpe, ska ta mig igenom detta för mina underbara barns skull o sambo.

Tack för att ni finns o ger mig ert stöd.. guld värt

• henricko

Äntligen är man hemma efter dagens bravader.. känner mig så trött.

Jag provar att mosa allt som jag ska äta, ibland går det lite lättare att få i sig men ibland är det kört.

Idag kunde jag bara äta lunch-middagen gick inge vidare. Men men får ta nya tag i morgon, känns inte så bra att inre delar i kroppen går på reserver. Panik bara man tänker på alla värden. Imorgon bär det av till öron näsa hals, hoppas att jag får en snabb tid till logopeden så att jag får veta om jag har nått fel eller ej.'

Inser nu efter alla samtal att jag nog alltid har haft en form av störning när jag ska äta, har alltid varit kräsen, undviker sånt jag aldrig har ätit tex. Sen så vart väl droppen när jag gick in i väggen, då rasade allt. Sen har ju vissa delar av min barndom satt sina spår, jobbigt att riva upp saker man förträngt. Vissa saker minns jag inte ens av min barndom-kankse lika bra det.

Jag hoppas att detta kommer att bli bra till slut. kram till er o trevlig helg       

• henricko

Igår gjorde jag en undersökning på öron näsa hals mottagningen, dom såg inget fel. Otäckt va det när dom förde in kameran genom näsan.. väntar nu på att få komma till logopeden. Men dom lär nog inte heller hitta nått fel antar jag. Det sitter väl i mitt huvud detta.

Jag vet oxå orsaken till varför detta löstes ut för mig i denna stress, det va när min sambo råkade ut för en olycka på jobbet som det vart droppen för min kropp.

Jobbigt värre att må så här, får vara hemma idag oxå på permiss, får se va dom säger i morgon när jag kommer till kliniken. Hoppas bara på att jag ej tappat vikt, för då lär jag väl inte få komma hem på ett tag.   

• henricko

Idag har panik attackerna inför varje måltid varit svåra att hantera, så less.

Sambon håller på att grilla ute nu så jag hoppas att jag vågar o kan få i mig en bit av kycklingen.

Mina barn vill så gärna att jag ska äta med dom, så skönt att se att dom är glada över att jag fått varit hemma med dom idag. I morgon är det en ny vecka, tror att jag ska få ändrad kost då till att våga träna på att ta lite kött o bröd. Panik panik.. har ju nog så svårt att peta i mig det jag fick äta under veckan som var.

Hoppas ni har haft en bra helg, här har vädret varierat rejält. Från spö regn, blåst till sol glimtar. Men dock efterlyser man värmen     

• henricko

Nog allt har vi ett helvete med att kämpa i oss föda, tycker synd om dig som oxå sliter så för att hanka dig fram varje dag med maten.. plus att du är gravid.

Idag så fick jag i mig en halv potatis bulle där till lunch, middagen vart det sämre med. En halv pannkaka bara.

Så drygt att man har varit där i 14 dagar men inte kommit nån vart med att äta, dom säger att detta ska bli bra men jag har börjat tappat gnistan för att kämpa.

Känns så just nu iaf, är så tacksam över att jag får komma hem på kvällarna-för man blir knäpp av att vara instängd där på avdelningen. Jag hoppas så att jag inte tappar mera i vikt så att jag får en till permision till helgen en dag. Saknar mina barn såååå mycket, fasen vad ångest kan ställa till det för en.

Att man kan bli så rädd för att äta.. jag hoppas både du o jag kommer att ta oss ur detta så att vi senare kan se tillbaka på detta o må bra. Imorgon ska jag på ett stödsamtal igen, hon jag träffar är helt underbar.

Men det är samtidigt ortoligt jobbigt att prata om vissa saker.. må så gott

tänker på digGlad kram             

• henricko

Go morgon

Snart dags att bege sig till dagis så att jag kan åka till kliniken.

Trött på ögat, sov dåligt i natt som vanligt. Har fått insomningstabletter som jag inte vågat tagit.

Har du ätit nått sånt nån gång?

Hatar att trycka i mig en massa piller, men men.
    ha en bra dag        

Svar på tråden svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat