Inlägg från: henricko |Visa alla inlägg
  • henricko

svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat

Du har inte så långt kvar innan det är dags för bebisen att titta utSkrattande 
    Förstår att du får panik när hela din situation ser ut som den gör, konstigt nog så klarar man av barnen oavsett.

Mina barn har mått lite dåligt över hur jag ser ut o mår, dom har fått varit med på samtal ibland på kliniken. Nu är dom lugnare när dom ser att jag är piggare.

Du måste ta o ringa allmänna psyk-för din o barnens skull. Tänk om du brakar totalt en dag- som jag gjorde.

Tro mig det va inge roligt.

Om du bara kunde få rätt hjälp så tror jag att du skulle få lite mera energi o ork.
    Jag är långt ifrån bra men med lite rätt mat o sömn så har jag sakta börjat få mera energi till allt.
    Dom vill att jag ska äta anti depresiva medel-har inte vågat ta en än.

Försök att inte få dåligt samvete hur du är mot barnen i sambon- din kropp är slut.

Ja hoppas din sambo förstår vad det är du går igenom, det tog ett antal samtal innan min förstod hur illa det va för mig med mitt mående.

Kramar                

• henricko

Bra tjejen att du fick i dig lite potatis o fiskröra, även om det inte vart så mycket.
    Försök igen o igen.. för det lilla du får i dig är ju kanon.
    15 månader är en väldigt lång tid, du ska absolut inte skämmas för att söka hjälp där.
    Jag gjorde det tills jag insåg att det är många som är normala fast dom har olika former av problem. Ångest, deprimerad, en del som försökt tagit sina liv osv. Men i grund o botten mår vi alla dåligt där fast av olika orsaker. Olika åldrar är det, en del är mycket yngre, en del i min ålder en del äldre.

Så ta dig i kragen o ringGlad

I dag fick jag besked från logopeden, ska få komma på tis o göra en svälj undersökning bla. Hon va så trevlig o väldigt förstående som jobbar där. Ska bli skönt att få se om jag har nå fel eller om allt bara hänger ihop med min ångest.

Jag fick i mig lite lasagne här hemma till middagen, dock så får jag ett sånt tryck över bröstet efteråt. Känner mig uppstoppad, hmm magkatarr kanske.

Hoppas du haft en bra dag. Kram           

• henricko

När man inte mår så bra så känns ju allt så jobbigt o tungt att ta tag i saker som tex att ringa.

Men jag vill o hoppas att du gör det-och att du sen blir tagen på allvar med dina problem. Jag har haft en sån himla tur att fått personal som verkligen tror o gör sitt bästa för att hjälpa mig. Men som sakt var det ser ju olika ut i vården vart i landet man bor.

Kanon att du fick i dig lite pasta iaf,
    Jag skulle oxå vilja ha en laptop, men men. Snällt av din sambo att ge dig en sån fin present..Skrattande

Ska snart åka till kliniken, men sen har jag permiss hela helgen. Lite orolig för att fixa maten, så lätt att skippa när ångesten kommer. Ha en bra dag o ta hand om dig      

Kramiz    

• henricko

Go morgonGlad Här öser regnet ner.. vi ska åka på bio med barnen idag. Laddar för fullt för att inte gå upp i varv, vill igentligen inte följa med men jag gör det för familjen skull. Klarar inte av stora folk samlingar nu för tiden, får lätt panik o mår dåligt då. Men men.

Dock är det skönt att få vara hemma över helgen, måtte bara maten fungera.

Hoppas du oxå får en bra dag o att du får i dig lite föda.    

Kram

• henricko

Nog allt är det varmt.. härligtGlad
    Va bra att du fick i dig så pass mycket av maten, hoppas att du lyckas äta så där igen. Kroppen din fick väl en chock.. jag gav mig på att städa idag i denna värme.. pust o flås men nu är det gjort iaf. Hoppas din värk ger med sig.. låter ju inge vidare att ha det så där. Håller det i sig kanske du borde kolla med barnmorskan .. må så gott

kram   

• henricko

Heeej svejs
    Haft det ganska kämpigt igen ett tag, har börjat kräkas så fort jag får i mig mat.
    Så less, men jag får väl ta nya tag o börja om.
    Här uppe i norrland har vi haft regn regn sen i sön.. längtar efter solen
    Hoppas allt är bra med dig o bebisen i magen.. och att du får i dig mat. Om inte så mycket så lite ofta hoppas jag.
    Må så gott     

• henricko

Hej svejs..  Har inte haft nån ork att sitta vid datorn. Så fort jag försöker äta så får jag en sån äcklighetskänsla så att jag spyr.
    Blir så lessen, för jag kan inte rå för denna känsla. Fick träffa läkarn på kliniken både i dag o i går. Fått tabletter som ska förhoppningsvis hjälpa mig o en massa stöd.

Känns så svårt, o tungt att inse att jag har en sjukdom-ätstörning.
    Men jag får väl acceptera att jag har fått ett bakslag, lär nog komma flera innan man kanske är frisk från detta.

Mest besviken över att man har gått så länge med detta så att det har blivit en störning, precis som för dig.
    Jag hoppas verkligen att du får i dig så mycket du bara klarar av utan att må dåligt.

Extra viktigt nu när det börjar närma sig för bebisen att komma.

Här regnar det för fullt dagarna i enda, man blir ju ännu mera nedstämd av vädret.

Va länge sen nu jag kände mig så nedstämd o så tjock o ful...bläää för hur vi mår vännen.
    Tur att du finns o delar med dig av ditt liv-och att du är mån hur det går för mig.

Må så gott.. kram            

• henricko

Jag beställde oxå hem böcker för länge sen, det är precis som du säger. Allt stämde ju in på en.

Tyvärr så kunde jag inte ändra på mitt betende men dock så tyckte jag om att läsa böckerna speciellt när man hade panik ångest.. det hjälpte en lite.

Idag så tog jag min tablett som läkarn skrev.. tycker jag fick alla biverkningar efter några timmar.. så sjukt.
    vet att det är nog bara inbillning, jag är ju super duktig på att läsa om alla biverkningar man kan få--inte så bra i min sitts.

Men är huvudet dumt så får kroppen lida.

Har sån ångest just nu, min sambó o barn for och fiskade precis. Panik över att vara ensam..

Va bra att du fick träffa din psykolog-men du måste ta o göra som dom säger. Ta o ring.

Du måste vara rädd om dig så att dina barn kan ha en glad mamma.

Mina barn lider nu, min dotter va vaken en halv natt i förr går o va så lessen över att jag inte åt o att jag är så smal. Tro mog, gud va jag grät. Känner mig så misslyckad med allt. Dettta va inte mening att mitt liv skulle bli eller utsätta mina älskade barn för.

En lång kamp har både du o jag framför oss-men vi ska dock segra.

Även om det inte känns så jämt.

Tur att dom har koll på ditt järn värde, hoppas det inte sjunker mera.
    Ha en bra dag vännen.. kram                           

• henricko

Va less man är på detta väder,regn regn..
    En annan blir ju mera nere prg av detta väder, jag har iaf börjat med min medicin.. tagit den i 3 dagar nu. Jag hoppas verkligen att den kommer att hjälpa mig.

Har gått väldigt tungt att äta ett bra tag nu, jag vill inte bli inlagd dygnet runt. Men dom har börjat pratat om det p ätkliniken.. Tänker på dig o hur det går för dig med allt.

Jag hoppas du får i dig mat varje dag.. kram        

• henricko

Förstår att du inte vill ha så varmtGlad
    Kul att höra att du har kunnat ätit i några dagar, bakslag tror jag vi får räkna med tyvärr.
    Bra att du tänker positivt o vill ta nya tag mot ditt ätande.
    När det gäller humör så är du inte ensam, känner som du.

Som en huggorm mellan varven fräser man.. ha ha

Jag hade samtal med läkarn igår, och blir det inte bättre så läggs jag in till veckan tror ja.

Dock har jag bara kräks 2 ggr idag, fått behållt en hel del. Men illamåendet är kvar.. inte så lätt

Tabletterna har inte gett nån effekt än iaf, men jag hoppas på att dom ska de så småning om.

Ha en bra lördag kväll.. kram                 

Svar på tråden svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat