Inlägg från: henricko |Visa alla inlägg
  • henricko

svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat

När ångesten tar över en så känns allt så tungt,,  så svårt att se en mening med allt.
    Inte så konstigt att du känner som du gör inför din födelsedag.. 
    Du gjorde helt rätt i som inte svarade på sms..

Man ska inte ha energi tjuvar omkring sig, men tyvärr så har man ju det ändå.
    Du o jag har tappat så mycket tid för att vi mår dåligt, men vi är kämpar som ska se till att klättra upp igen.
    Så låt det ta den tid det tar-en dag kommer vi att må bra.

Jag hade oxå en dag då jag va så nere o lessen, låg mest i sängen o grät jag med.
    Kände mig så misslyckad med mitt liv.. Hela den dan hade jag ångest av o till..

Jag hoppas att du känner dig bättre idag, att inte ångesten tar över.
    Tycker så synd om dig, för jag vet hur det känns.

Du ska se att din födelsedag kommer att bli bra, även om du inte har många som kanske kommer eller grattar dig. Försök tänk att dom som finns omkring dig är såna som vill o bryr sig om dig.

Det är sånt du o jag behöver..

Många kramar vännen 

• henricko

Detta dåliga samvete du o jag har för att allt har blivit som det har blivit prg av hur vi mår jagar oss..
    Men alla tankar som far igenom ens huvud är inte lätt att stänga av som alla säger att man ska.

Att leva i nuet
    Hur gör man det?

När varje dag är en kamp för att orka med allt.
    Men trots allt som händer o sker med oss så är vi inte sämre människor än andra.
    Du o jag är DUKTIGA och BRA mammor o flickvänner
    Även om vi inte ser det så mellan varver.

Tänker på digGlad                 

• henricko

Kan upplysa dig om att vi har oxå regn.. fasen en hel vecka har vi haft regn.
    Förstår att du är super trött idag.. hoppas du får en chans att vila en stund under dagen.
    Bra att du försöker se positivt o att du ska göra denna dag så bra som möjligt.
    Jag försöker med.. idag har jag dock ingen ångest än.. men en oro i kroppen. Så svårt att slappna va bara.

Har du inget du kan ta när din ångest blir för stor?
    Är ju så påfrestande för kropp o själ när man inte får sova eller ångesten inte vill ge med sig.
    Skena runt du i dina mjukis byxorFlörtJag har oxå de
    Tänker inte heller byta.. må så gott

Kram           

• henricko

Jag tycker inte heller om att knapra en massa piller, men denna gång så tänkte jag att jag nog måste för att klara av denna ångest o fobi.. men det känns sååå sååå fel.

Tack o lov så är det ju bara en kort period jag ska äta piller.

Här runt kl 16 kikade solen fram lite grann, vi passade på att sätta oss ute ett tag.

Peppar peppar ta i trä-än har jag inte haft nån ångest attack, bara en oro i kroppen.

Hoppas du fått i dig nått i magen i dag, själv åt jag lite spagetti o köttfärssås.. mådde dock illa efteråt.

Nu ska jag ta o lägga omkull mig en stund o lösa korsord.. behvöver komma ner i varv

Kram        

• henricko

Jag ville inte heller ta medicin prg av biverkningarna, har kämpat emot att ta dom. Men till slut så insåg jag att jag vart bara sämre o sämre och att jag borde nog testa. Än så länge så har jag inte märkt nån effekt,, men det kommer väl förhoppningsvis.

För det är jobbigt att konstant gå o må dåligt över allt. Kan inte ta mig ur denna onda cirkel själv.

Man har ju ständigt dåligt samvete,, all ork o energi är ju borta.
    Jag har slutat umgås med mina vänner, dom hör av sig mellan varven men jag nekar alltid till att ses eller göra nått.

Jag kräktes bara 2 ggr igår, i morse fick jag inte i mig nån fil alls. Mådde så illa.

Hade hoppas på sol idag, men det regnar här. Så vi får väl se vad som händer o sker här idag,

mitt på dan kommer en från ätgruppen hit o ska ge mig stöd inför måltiden.

Lycka till med ditt ätande idag,, ha en bra dag kram              

• henricko
    Enniie skrev 2012-07-19 20:28:20 följande:
    Var borta i ett par dagar med några vänner och barn i stuga. Trodde att jag skulle må bra av att komma bort, men hade otrolig ångest/illamående båda kvällarna. Somnade runt 4 på morgonen båda nätterna.

Kunde äta bra med mat under dagen dock. Fast på kvällen kunde jag inte förmå mig att ens äta choklad. Det tog bara stop.

Nu är jag iallafall hemma, och har petat i mig lite och mår ganska ok. Blir nog en tidig kväll för mig.

Hoppas du haft det bra.

När man utsätter sig för situationer så kan ju ångesten bli värre tyvärr,  jag vet precis hur du kände dig när du va borta. Jag är lika dan, man tror att det ska göra en gott men det blir bara värre. Vi vart helt barnfri ett dygn i tis.. sambon o jag behövde verkligen få den tiden o barnen oxå. Min ångest kommer o går.. illamåendet är en kamp för att inte kräkas.. Skönt att du är hemma igen o mår bättre än va du gjorde i stugan.. bra att du petat i dig lite.

I dag har jag iaf ätit en hel pannkaka med grädde o sylt. Svällde upp som en ballong på magen o fick så ont.. men jag behöll maten i af.

Sov så gott när du nu lägger dig.. kram    
  • henricko
    NeLe skrev 2012-07-19 20:46:46 följande:
    Känner igen mig i det ni skriver. Jag har själv inte fått någon behandling men jag har i olika omgångar fått panik över maten. Speciellt var det under slutet på 2010 som höll sig i ett år. Hade nog hållit i sig nu med om det inte vore så att jag är gravid och suktar efter ALLT jag ser nästan. Äter jag inte så mår jag dåligt och äter jag så mår jag dåligt ändå. Är riktigt nere och ingen fattar för de säger att all min viktuppgång inte syns och att jag fortfarande ser liten och "söt" ut. Jo men eller hur?!

Har snart tio veckor kvar tills jag är beräknad och har redan gått upp 17,5 kg (enl vad vågen visade i tisdags). Riktigt katastrofläge eftersom jag vet att jag kommer falla tillbaka till samma spår efter att jag ammat. Det mest bisarra är att jag vill det för med enbart minskade kalorier och träning händer det inte mycket. Mycket resultat på kort tid ska det vara annars får jag panik

Du kanske borde söka hjälp.. tro mig det tog lång tid för mig att göra de. Skämdes över att ha ångest o att inte kunna äta. Idag är jag tacksam för all hjälp jag får.. för jag fixar inte detta själv.  Å nu när du ska bli mamma så måste du ha ork o energi för att ta hand om ditt barn. Jag har barn o mina får lida över att jag inte kan äta. Orkar inte med dom på samma sätt längre, tack vare att jag är undernärd i kroppen. Man behöver inte vara trådsmal för att bli undernärd..   Dina extra kilon du har lagt på dig nu kommer att försvinna.. jag gick upp mycket när ja har väntat barn.  Må så gott 
  • henricko

Tänk att maten kan påverka o styra en så mycket..  Jag har fortfarande svårt att acceptera att jag har en ätstörning. Jag slutade inte äta pgr av att jag tyckte jag va tjock, min kropp orkade inte med allt så jag gick in i väggen som det heter så vackert. Ångesten tog över så jag utvecklade en fobi för mat, tyvärr så gick det så långt så att jag fick en ätstörning. Är på en ätklinik, nu har jag permisson en vecka men dom kommer hem 3 gånger till mig o ser till att jag äter som jag ska. Jag vill gärna spy upp allt jag får i mig, en himla kamp varje dag. Men mina underbara barn får mig att vilja bli bra. Har utsatt dom för så mycket nu när jag mår som jag gör. Vill orka göra saker med familjen som vi alltid har gjort förut.

Jag hoppas du fixar detta o får bort dina tankar när det gäller mat o vikt.

Det är svårt..    Ha en bra dag

• henricko

Haft fullt upp hela dan, nu känner jag mig så trött.. skulle vilja sovaGlad

Kanon väder hela dan, grillade o åt middag ute. Jag åt en halv kyckling bit o lite gratäng. Fick kämpa för att inte spy upp de, är så glad att jag stod emot.
    I morgon får vi besök, ska sova här några nätter.

Jag hoppas att ja klarar av de, jobbigt när man får panik o ångest och så har man folk här..

Tack o lov så vet dom om mitt problem, så jag behöver inte dölja nått.

Kanon att du åt så pass bra idag, de behövde din kropp.

Sen att du bara har ett barn hemma, gud så skönt.. passa på att ta hand om dig.
    Ha en bra kväll

Kramiz             

• henricko

Aj aj för att ha tandvärk.. jag har oxå tandläkar skräck, man går bara dit när man måste.
    Här hemma har vi haft fullt upp i några dagar, dock har det varit trevligt.
    Lyckats ätit lite utan att kräkas.
    I morgon ska jag träffa läkarn o väga mig..hoppas bara att mina värden är bättre nu. Ha en bra kväll   

Svar på tråden svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat