Hej
Blev "glad" när jag läste er tråd, nu vet jag att jag inte är ensam. Det hela började 2008, en dag när jag kom hem och skulle äta så fungerade det inte... Hade hänt jättemkt i mitt liv som tidigare fått mig att äta ångest och antidepressiva tabletter samma år. Började äta medicin 2007 då jag mådde skit, men sedan 2008 har jag inte kunnat äta och svälja ordentligt utan som många andra levt till stor del på Yoggi, fil, Nutrilett drycker mm.. Fick för mig att det var fysiskt och gjorde en undersökning på hals och sväljreflex som visade sig vara felfri, har varit på hypnosterapi som inte hjälpte ett skvatt.. Provade att gå till psykolog under 2009 som inte gav något mervärde, pratade inte så mkt om ätstörningar då utan om ångest i allmänhet. Under dessa 5 år har det gått upp och ner , vissa dagar har jag inte kunnat äta alls, knappt kunnat svälja fil, andra dagar har det fungerat bättre med rikligt med dricka... måltiden tar dessa dagar väldigt lång tid. Har inte varit sjukskriven 1 sekund sedan detta hände 2008 - jobbar på kontor.. Det svåraste med detta har varit att hålla sig undan lunchen, får alltid ångest när det är dags... Är säkert känd som en osocial typ på kontoret som aldrig följer med och äter.. Har fått frågor många gånger varför jag inte ska med och äta.. Har fått hitta på svar varje gång.... Har ett bra jobb inom administration och reser mkt, vilet hjälpt mig att hålla mig undan från mattiderna....Är just nu fruktansvärt less på detta, hade hopats att det skulle gå över med tiden....men inte. Samtidigt skäms jag väldigt mkt över att prata om det, men har nu börjat prata mer om det med min sambo...känner sig som ett "freak"
Ser att en del av er går på KBT behandling, vad innebär detta? Någon som gått igenom detta och börjat äta normalt än?