Vi har varit tillsammans i tre år och gifta i ett år. Han bröt ner mig totalt, jag hade inga vänner kvar, gjorde så jag blev av med mitt självförtroende. Trodde inte jag var värd ngt bättre,att jag förtjänade inte bättre. När barnet kom började jag sakta inse att jag mådde verkligen dåligt och att det bästa för mig och mitt barn var att sätta ner foten. Jag försökte med allt för att han skulle inse sina fel och ändra sig,men det gick inte. Jag tom tog upp narcissism. Han asgarvade åt det!
Det slutade med att han istället ville separera och jag gjorde inte motstånd. Jag vill helt enkelt inte ha honom som han är idag. Men det konstiga är att han ville separera.. Anledning? Jag gnäller för mkt. Sorgligt om inte komiskt!
Jag älskar honom fortfarande ( vilket är sjukt ) men jag har insett att jag har det mkt bättre utan honom.
För mig funkar det att köra hårt med honom, jag ger inte honom en enda lilla chans att han ska komma med ngt. Jag säger att det ska vara så här och du har ingenting att säga till om. Sedan lägger jag på luren. Vill inte ge honom chans att manipulera mig igen. Det slutar med att han surar och jag totalt ignorerar honom sen efter nån dag börjar han gilla läget. Han vill verkligen stänga ut mig totalt men det kan han inte pga sonen. Han är inte kapabel till att ta hand om honom själv så han behöver mig, om du förstår vad jag menar.
Hursomhelst...
Jag har återfått mitt självförtroende som jag hade i början av vårt förhållande, jag är kaxig mot honom och kall. Blir jag bara lite snällare så kommer han köra över mig igen.
Han behöver mig nu för att kunna träffa sonen och jag "utnyttjar" det. Jag vill att de två ska ha bra kontakt men han får inte skada vårt barn som han skadat mig. Aldrig!