Inlägg från: Anonym (FÖRBANNAD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FÖRBANNAD)

Hur illa får en chef bete sig?

TrendyFarsa skrev 2012-08-15 14:16:07 följande:
    Och om din chef säger att du ska vara där klockan 05:00 men att ni öppnar 11:00 så SKA du vara där 05:00!

Du verkar inte fatta att det är chefen som bestämmer, inte du. Att DU anser att det bara tar 10 min att förbereda är helt ointressant.

Men för i helvete människa!!!! JAG HAR INTE SAGT ATT JAG INTE SKA VARA DÄR SENARE ÄN NÄR JAG SKA BÖRJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Att det tar 10 min att förbereda är ett FAKTUM! Därav borde han korta av öppnnigsrutinen och lägga på en kvart extra/öppningsdag istället så får han mer ut av mitt arbete!
    Så gjorde vi med kvällsrutinen då det ansågs onödigt att gå hem 22.30 istf 22.15 som nu.

Jag vet väl förfan att man ska hålla tider! Herrejävlar! Men IBLAND händer det saker, och inte fan ska man ställa sig och svära och skrika på sin personal för det, det är jävligt oprofessionellt!
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    TrendyFarsa skrev 2012-08-15 14:16:07 följande:
    Och om din chef säger att du ska vara där klockan 05:00 men att ni öppnar 11:00 så SKA du vara där 05:00!

Du verkar inte fatta att det är chefen som bestämmer, inte du. Att DU anser att det bara tar 10 min att förbereda är helt ointressant.

Dessutom beter han sig inte som en chef, han är en oansvarig människa som har tagit sig alldeles för mycket vatten över huvudet, många gånger har han låtit MIG agera chef, så det är väl inte så jävla konstigt att man blir förvirrad av att vissa saker är helt ok, andra inte alls helt ogrundat, och att det är rättvisa på olika nivå?!
    Han ger min ingen information om saker alls, utan det är JAG som får informera HONOM eftersom han inte har någon som helst koll gällande något!
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    frökenelisabeth skrev 2012-08-15 14:27:44 följande:
    Om jag hade varit chef hade jag haft långt större förståelse för någon som kom försent, bad om ursäkt och skämdes, än någon som kom försent och hade attityden "vaddå det är ju bara två gånger på ett år!" 

Sen verkar din chef ju inte särskilt bra, det håller jag med om.  

Det är väl en självklarhet att jag ber om ursäkt! Och ja, jag skäms, för det ÄR inte ok, men det kan även hända den bästa.
    Jag har absolut ingen sådan attityd mot min chef, däremot så sa jag till honom att han inte behöver skrika och svära åt mig, för då är det han av någon som har dålig attityd. Han själv ber aldrig om ursäkt om han är sen, är elak eller något. Även om han vet att man blir jävligt sårad av det han säger ibland, så får man inte ens ett uns tanke på att be om ursäkt.
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    Waldo skrev 2012-08-15 14:28:35 följande:

Det här är lite av baksidan med systemet.
    Det är fantastiskt att vi har ett system med lönebidrag och nystartsjobb för arbetsskadade och handikappade som annars inte skulle komma ut i arbetslivet

Men det finns också en grupp av arbetsgivare som inte förstår att dom faktiskt får mer eller mindre GRATIS  ARBETSKRAFT mot att dom har skyldigheter att låta denna person få lättnader i sin roll på arbetsplatsen
    Det är inte så mycket för honom att fatta som att acceptera och vill han inte göra det så ska AF gå in och bryta det pågående avtalet omgående.
    Där måste du vara aktiv och tala om hur det fungerar eller inte fungerar

Sedan att han är otrevlig får du lägga åt sidan.
    Det finns otrevliga människor på varje arbetsplats, överallt och på alla positioner

Deet är verkligen bäst för alla att du går vidare till ett annat arbete.
    Ta då med dig dina erfarenheter både positiva och negativa och använd dem.
    Se till att det fungerar med ditt lönebidrag och att din nya arbetsgivare är informerad i vad det betyder

Jag har pratat med honom såååå många gånger om att jag har vissa behov som han har skrivit på papper om, men det skiter han i, han blir bara tjurig när han måste låta mig få lite avlastning.
    Jag har pratat med af massor av gånger och vi har gått igenom det tusen gånger om jag ska sluta eller inte, men i den stad jag bodde i (har mitt nuvarande jobb i) finns det inga jobb, och jag hade ingenstans att ta vägen osv osv så jag vågade inte chansa utan försökte intala mig själv att jag skulle vara tacksam för att jag faktiskt HAR ett jobb, och det är jag ju, men nu när jag sagt upp mig och väntar på att få slita loss kedjorna härifrån så har jag det ordnat med allt när jag gör min sista dag här. Skola, eller jobb, eller båda delarna.

Skitarslen finns det som sagt överallt, men det hade känts lättare om jag hade arbetskamrater att ventilera med, som läger ser ut så byter vi bara av varandra och pratar i några minuter. Så på min blivande arbetsplats kommer jag att få en massa arbetskamrater och det är något  jag verkligen saknar!
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    TrendyFarsa skrev 2012-08-15 14:36:06 följande:
    "Han borde" ingenting. Han bestämmer när du ska vara där oavsett om det tar 10 min att förbereda eller två timmar. HAN bestämmer! Om han kommer försent eller sorterar papp fel eller vad det nu är har du in-gen-ting att göra med.

Nej, han ska inte ställa sig och skälla ut en inför anda människor, men jag har vart med om det själv när det gäller att jobba för utlänningar (i mitt fall greker), se det som kulturberikning!

"Man bör kanske tänka på att ofta är kulturkrockarna bara trevliga. Man lär sig mycket av dem, både turkar och svenskar" - Mona Sahlin

Det är själva principsaken jag pratar om, det som ska gälla för en ska gälla för alla. Om man som chef missköter sig så får mestadels av personalen fel uppfattning, för som chef ska man föregå med gott exempel.
    Han är iranie. Det är ju inte kulturkrock det handlar om, utan principer och felbehandling av en redan samhällsnedtrampad människa som han har accepterat ansvar över. Men som sagt så är det inte tiden det hela handlar om, det är vissa morgnar som jag kommer någon minut sent, och det är fel det vet jag men ibland händer det saker längs vägen etc, framförallt när jag åker från mitt nuvarande hem 12 mil bort. 
    Men det var ganska precis ett år sedan jag gjorde en liten försovning och jag hade sådan ångest. Det fick jag när jag såg att han ringde och paniken vällde ur mig, men att svära och skrika när man kommer som en hund med svansen mellan benen och ber om ursäkt, så är det inte den behandlingen man förväntar sig tillbaka. Han har all andledning till att vara arg. men som chef borde han ha mer vett till att ta det på en normal komminukationsnivå. Detta gör ju bara att respekten för honom brister ännu mer, han har liksom tappat sin status som chef, inte bara för mig, utan för andra "extrajobbare" också då jag är den enda fasta anställda plus chefen.
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    Anonym (Asgarv) skrev 2012-08-15 14:27:48 följande:
    Nä, för svära och skrika verkar inte vara något du skulle ägna dig åt...?

Inte fan skulle jag göra det på mina anställda om jag var chef. Jag skrev att jag VENTILERAR mig här, så jag får vara hur jävla arg jag vill här!
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    TrendyFarsa skrev 2012-08-15 14:47:56 följande:
    Bahahahaaaaa!!!! Där blev TS "ägd" som kidsen säger.

Dagens garvSkrattande

Ägd? Vad är du? 14 år?
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    Kjell2 skrev 2012-08-15 14:45:18 följande:
    Du har helt rätt. Man ska inte skrika, svära och skälla på folk.

-.-
    Folk i allmänhet nej, anställda nej, men detta är ett forum, och om folk kastar skit på mig så ger jag självfallet tillbaka. Mänsklighet kallas det
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    TrendyFarsa skrev 2012-08-15 14:50:22 följande:
    Återigen då.
    Nej, nej, nej. Det gäller vissa saker för CHEFEN och andra saker för dig som ANSTÄLLD. Man kan tycka vad man vill om det, men det är så (arbets)livet ser ut. Det kommer du att få lära dig under livets gång.

Orättvist? Ja! Men så är det.

De arbeten jag har varit på har då alla varit på samma nivå, ingen bättre än den andra.
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    TrendyFarsa skrev 2012-08-15 14:53:41 följande:
    Hehe, säger en som har 17tkr efter skatt och som inte ens kan behålla ett jobb. Hade jag så lite pengar efter skatt skulle jag inte ens som anonym outa det på ett forum.

Nej, jag är betydligt äldre än 14 år och har även haft personalansvar och spakat folk som dig som tror att ett jobb är någon rättighet som man kan komma och gå som man vill och sätta sina egna regler.

Du ursäktar dig till och med med att din väckarklocka ligger nerpackad 12 mil bort. Ett tips till dig som du ska få helt gratis av mig.

- Använd aldrig den ursäkten offentligt eftersom folk kan tro att du är efterbliven. Ok?

17 k före skatt innan ob, vilket blir bra mycket mer. Det är JAG som sagt upp mig, så behålla ett jobb kan jag visst.

Jag tar det inte som en rättighet att komma och gå som jag vill, du har totalt tappat bort dig i din egen värld av uppfattningar. Jag ursäktar inte att min klocka ligger nerpackad, det var ett påpekande, den används aldrig iaf så.

Du kan få ett tips av mig;

Gå till personlig attack och skapa egna uppfattningar om människor du inte ens känner lönar sig inte. Jag hoppas att någon säger samma ord till ditt/dina barn någongång, för det är ju bara när man pratar om någons barn eller familj som sanningen svider, eller har jag fel?
    Jag tycker synd om dintt/dina barn som har en sådan pappa som måste klanka ner på andra över internet, att du inte skäms! Och att dessutom håna någons lön, när personen i fråga har fått kämpa sig till för att få igenom en löneförhöjning och mått skitdåligt över inkomsten är riktigt lågt.
Svar på tråden Hur illa får en chef bete sig?