Waldo skrev 2012-08-15 14:28:35 följande:
Det här är lite av baksidan med systemet.
Det är fantastiskt att vi har ett system med lönebidrag och nystartsjobb för arbetsskadade och handikappade som annars inte skulle komma ut i arbetslivet
Men det finns också en grupp av arbetsgivare som inte förstår att dom faktiskt får mer eller mindre GRATIS ARBETSKRAFT mot att dom har skyldigheter att låta denna person få lättnader i sin roll på arbetsplatsen
Det är inte så mycket för honom att fatta som att acceptera och vill han inte göra det så ska AF gå in och bryta det pågående avtalet omgående.
Där måste du vara aktiv och tala om hur det fungerar eller inte fungerar
Sedan att han är otrevlig får du lägga åt sidan.
Det finns otrevliga människor på varje arbetsplats, överallt och på alla positioner
Deet är verkligen bäst för alla att du går vidare till ett annat arbete.
Ta då med dig dina erfarenheter både positiva och negativa och använd dem.
Se till att det fungerar med ditt lönebidrag och att din nya arbetsgivare är informerad i vad det betyder
Jag har pratat med honom såååå många gånger om att jag har vissa behov som han har skrivit på papper om, men det skiter han i, han blir bara tjurig när han måste låta mig få lite avlastning.
Jag har pratat med af massor av gånger och vi har gått igenom det tusen gånger om jag ska sluta eller inte, men i den stad jag bodde i (har mitt nuvarande jobb i) finns det inga jobb, och jag hade ingenstans att ta vägen osv osv så jag vågade inte chansa utan försökte intala mig själv att jag skulle vara tacksam för att jag faktiskt HAR ett jobb, och det är jag ju, men nu när jag sagt upp mig och väntar på att få slita loss kedjorna härifrån så har jag det ordnat med allt när jag gör min sista dag här. Skola, eller jobb, eller båda delarna.
Skitarslen finns det som sagt överallt, men det hade känts lättare om jag hade arbetskamrater att ventilera med, som läger ser ut så byter vi bara av varandra och pratar i några minuter. Så på min blivande arbetsplats kommer jag att få en massa arbetskamrater och det är något jag verkligen saknar!