• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Maramina
    Anceka m D skrev 2014-01-23 09:29:24 följande:

Gjorde ni utredning först eller gick direkt på IVF?
    Jag tror inte man får göra IVF utan utredning. I alla fall inte här i Sverige. Och det är inte heller alla som får göra IVF öht av olika anledningar
  • jamka
    M och M skrev 2014-01-21 18:12:31 följande:

Tyvärr inte så enkelt att bara stänga av dom känslorna...
    Jag har kanske lättare att inte tänka på att bli gravid nu pga. att jag har varit gravid från september till december 2013 och det känns som nu räcker det med att vara gravid än så länge. Det kanske kommer igen om några månader, den hemska längtan efter att bli gravid igen.
  • jamka
    Anceka m D skrev 2014-01-22 17:10:06 följande:
    BIM +2 idag. Har haft vissa symtom, och jo - jag är gravid! 18 månader efter att vi började försöka, en testikelcancer och ett misslyckat IVF-försök senare.
    Grattis och lycka till!
  • Anceka m D
    Maramina skrev 2014-01-23 20:13:21 följande:
    Jag tror inte man får göra IVF utan utredning. I alla fall inte här i Sverige. Och det är inte heller alla som får göra IVF öht av olika anledningar

Jodå, vi gjorde ingen utredning. Men å andra sidan hade vi ju klara skäl då min man hade fått cellgifter och vi hade spermier i frysen. Så undantagsfall kanske.
  • M  och  M

Herregud jag tror det är positivt!!! De bara ett sånt med plus hemma och det är två streck! Dock är ett väldigt svagt. Men ett streck är ett streck ändå har jag fatt. Men nu måste jag försöka få t på ett digitalt så jag verkligen r det svart på vitt! Herrejävlar jag är i chock!

• Anceka m D
    M och M skrev 2014-01-24 06:34:44 följande:
    Herregud jag tror det är positivt!!! De bara ett sånt med plus hemma och det är två streck! Dock är ett väldigt svagt. Men ett streck är ett streck ändå har jag fatt. Men nu måste jag försöka få t på ett digitalt så jag verkligen r det svart på vitt! Herrejävlar jag är i chock!

Du hade ju lite liknande som jag. GRATTIS! Det digitala kommer bekräfta.
  • miap01
    M och M skrev 2014-01-24 06:34:44 följande:

Tjoho! Vad spännande! Grattis! Som anceka sa så kommer ett digitalt bekräfta! Tror nog 2014 visat vad set går för :)

Idag tog jag nytt test bim +6 och testet kunde inte bli starkare:) digitalt på söndag för att kolla veckorna.
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?