• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • miap01
    Anceka m D skrev 2014-01-26 18:19:15 följande:

Jag känner mig mycket mer nojig den här gången. Tycker inte heller att jag har några direkta symtom. Tänker mest på allt som kan gå snett. Funderar på om jag ska boka tidigt VUL trots allt. 

Jag vill ha vul pga att mina ma upptäckts så pass sent men vul/ul. Vill liksom inte gå länge än nödvändigt om det ändå inte är något. Om jag inte gjort de där vul/ul så vet jag inte hur länge jag gått ovetandes.

För mig hade det nog känts lugnast i vilket fall som helst.

Tycker inte man ska behöva gå med ovisshet eller oro i onödan när man med så pass enkla medel kam kolla hur det ligger till.
  • M  och  M

Fick ju vara lättad och lycklig några timmar i alla fall... Nu är man nere på botten igen

• miap01
    M och M skrev 2014-01-26 18:57:58 följande:

Är som vanlig mens så gissar att det är kört

Usch. Men som sagts ovan, loppet är kanske inte kört.

Kolla med ett nytt test om ett par dagar. Kram
  • Anceka m D
    M och M skrev 2014-01-26 18:58:55 följande:
    Fick ju vara lättad och lycklig några timmar i alla fall... Nu är man nere på botten igen
    Förstår dig helt och fullt. Jag har ju dock många erfarenheter av folk som blivit gravida direkt igen efter ett missfall, hoppas att det blir så för dig också!!
  • M  och  M
    miap01 skrev 2014-01-26 18:59:39 följande:
    Usch. Men som sagts ovan, loppet är kanske inte kört. Kolla med ett nytt test om ett par dagar. Kram

Ja får göra det.
  • M  och  M
    Anceka m D skrev 2014-01-26 19:01:00 följande:
    Förstår dig helt och fullt. Jag har ju dock många erfarenheter av folk som blivit gravida direkt igen efter ett missfall, hoppas att det blir så för dig också!!

Ja man kan ju hoppas. Undra hur man ska räkna ägglossningen nu...
  • miap01
    M och M skrev 2014-01-26 19:05:53 följande:

Ja man kan ju hoppas. Undra hur man ska räkna ägglossningen nu...
    Om det nu är missfall, hade jag räknat detta som mens.
  • M  och  M
    miap01 skrev 2014-01-26 20:15:07 följande:
    Om det nu är missfall, hade jag räknat detta som mens.

Isåfall räknar jag typ 14 dagar från första blödningsdagen som det typ brukar vara?
  • jamka
    M och M skrev 2014-01-26 21:26:35 följande:

Isåfall räknar jag typ 14 dagar från första blödningsdagen som det typ brukar vara?
    Ja, det är rätt.

Jag resonerar efter mitt missfall i v. 12 att jag åtminstone var lycklig dessa några månader som jag var gravid. Det är jobbigt med missfall men jag tycker att det är bättre att under 6 års försök bli gravid och få två missfall än att inte alls lyckas under dessa år att bli gravid. Då finns det ju hoppet att jag bli gravid och kanske slutligen blir det något barn av detta.

Lycka till M och M!
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?