• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M

Fan! Det digitala visar "inte gravid" Kan det bero på att det inte var morgonurin? Ska ju ändå funka typ BIM - 4 och jag är på BIM +2 enligt vad jag tror :-\ Dubbelt det blev nu.. Glad för testet i morse och bedrövad över detta...

• Anceka m D

Men vad tusan! Kan ju bero på att det inte var morgonurin, eller rättare sagt att du hållit dig kort tid? Jag tog två vanliga för att testa, ett på kvällen och ett på morgonen och det på morgonen var mycket starkare.

• miap01
    M och M skrev 2014-01-24 09:11:58 följande:

Fan! Det digitala visar "inte gravid" smile4.gif Kan det bero på att det inte var morgonurin? Ska ju ändå funka typ BIM - 4 och jag är på BIM +2 enligt vad jag tror :-\ Dubbelt det blev nu.. Glad för testet i morse och bedrövad över detta...

De ska ju tas på morgonen! Jag hade haft is i magen och gjort ett nytt imorgon bitti! Kram
  • Maramina
    Anceka m D skrev 2014-01-24 02:03:26 följande:

Jodå, vi gjorde ingen utredning. Men å andra sidan hade vi ju klara skäl då min man hade fått cellgifter och vi hade spermier i frysen. Så undantagsfall kanske.
    Då är det ju specialfall med tanke på att man redan vet om problemet sedan innan. Men har man inte redan ett medicinsk förklaring till barnlösheten görs utredning.
  • Maramina
    M och M skrev 2014-01-24 06:34:44 följande:

Herregud jag tror det är positivt!!! De bara ett sånt med plus hemma och det är två streck! Dock är ett väldigt svagt. Men ett streck är ett streck ändå har jag fatt. Men nu måste jag försöka få t på ett digitalt så jag verkligen r det svart på vitt! Herrejävlar jag är i chock!

Du kan inte lägga in bild? Vad använde du för test? Det skiljer kanske på den och det digitalas känslighet? Sedan så kan det ju vara så att koncentrationen på urinen skiljer en del mellan dina tester. Du behöver inte nödvändigtvis ha morgonurin utan det räcker med att det är koncentrerat. I och med att de flesta inte kissar så ofta på nätterna och inte heller dricker några större mängder brukar koncentrationen vara högre på morgonen och det är därför man säger att man ska testa med morgonurin
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?