Vi som blev gravida med Gonal F !
Fortsättning för oss som hängde i tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-133/m66106153.html Även nya som lyckats med hjälp av Gonal F också välkomna såklart :)
Fortsättning för oss som hängde i tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-133/m66106153.html Även nya som lyckats med hjälp av Gonal F också välkomna såklart :)
Skönt att vara hemma igen Anninha Jobbigt att inte kunna sova och äta som man vill! Nej, vad jobbigt med tanden Bennysson! Hoppas det är lättlagat, och inga flera hårda godisar Här i landet finns det inget riktigt godis utbud (desto mer choklad...) lyckades iaf hitta en haribo blandning i en affär en dag och var så glad eftersom suget varit stort några dagar! Hursomhelst tror jag mannen har gömt dem eftersom han tror att godis fulla med tillsatsämnen inte är bra för mig...grr! Men det blir väl bara att köpa en ny påse då, hahaha
Har också en kräkspåse i väskan, ha ha! Trots att det aldrig hänt, men precis som du säger känns det så mycket säkrare. Nej det var inte roligt, när vi bytte plan i Paris och var tvunga att gå typ tre kilometer inne på Charles de Gaulle tidigt på morgonen utan frukost gick jag och smågrät för jag tyckte så synd om mig själv. Men nu känns det mycket bättre, lite lätt illamående i morse bara och just nu känns det bra.
Munsår har jag också vilket inte förvånar mig efter denna stress, försöker bekämpa med zovirax. Och min mage är totalsvullen, men det beror nog på magproblemen, innan de började var den platt, eller ja i alla fall som den brukar :).
Jagvill85, du får förekomma honom och gömma påsen först så han aldrig upptäcker något! Och säg att du tuggar på torkade aprikoser om han misstänker något.
Får man använda zovirax som gravid ?
Har din läkare sagt att man ska undvika det? Hmm, så här står det på deras hemsida:
Det finns ingen dokumentation på användning av gravida, därför kan vi inte rekommendera det. Men - Zovirax kräm innehåller aktiva ämnet Aciklovir. Ämnet verkar på huden, och det upptas i kroppen i en så liten mängd, att det inte borde vara någon grund för bekymmer för ett barn (vid graviditet eller amning). Man bör dock kontakta sin läkare innan man använder Zovirax, så eventuella risker kan uppvägas, liksom man bör göra med all annan medicin när man är gravid eller ammar.
Dvs, ingen har gjort någon utförlig studie. Men jag tänker, det är en kräm som man tar pyttelite av utvändigt på ett pyttelitet område? Någonstans drar jag ändå gränsen för nojjighet... Finns ju massor av saker som man äter/gör/inandas etc som ingen har gjort någon specifik studie om.
Jag kanske blivit lite cynisk efter att ha varit extremt försiktig med mat och hygien ändå drabbats av något som om det inte är magsjuka i alla fall har samma symptom. Kan ju fråga läkaren angående zovirax på torsdag...
Köpte också en kräm mot muskelvärk då jag hade ont i korsryggen för några veckor sen. Blev sen också lite nojig då det stod typ samma sak som på din tub anninha. Man vill ju inte vara för nojig men ibland blirf det lite så. Kunde inte hålla mig från att gå på bodycombat ikväll men tog det riktigt lugnt. Kroppen borde ju klara av måttlig träning ifall man en normal graviditet men, once again, nojig är man ju innan de första låånga veckorna är förbi...