Vi som blev gravida med Gonal F !
Fortsättning för oss som hängde i tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-133/m66106153.html Även nya som lyckats med hjälp av Gonal F också välkomna såklart :)
Fortsättning för oss som hängde i tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-133/m66106153.html Även nya som lyckats med hjälp av Gonal F också välkomna såklart :)
Sjukt egentligen att Ipren rekommenderas till kvinnor med menssmärtir när det står i bipacksedeln Graviditet: Användning av Ipren kan minska fertiliteten och rekommenderas därför inte till kvinnor som försöker bli gravida. ------ undrar hur många som knaprar Ipren och undrar varför de inte blir gravida. Eller äter Ipren tidigt i grav och får missfall?
Ja, tabletter skulle jag inte ta, tänkte att den lilla mängden kräm var en annan sak än medicin som man sväljer och som tas upp av hela systemet... det verkar hur som helst ha gått över nu efter att ha använt lite kräm igår, det hann aldrig riktigt bli något. Men jag ska fråga så jag vet inför nästa gång. Annars verkar plåstret ju bra.
Har inte tagit någon som helst annan medicin, ingen alvedon, inte ens nässpray. Jo prövade någon gång bikarbonattabletter för magen när det var som värst men det hjälpte ändå inte.
Lite intressant när man tänker på vad man gjorde under graviditeten i vår föräldrageneration och tillbaka, i alla fall min mamma verkar inte ha haft så mycket skrupler. Hon har lite dåligt samvete nu särskilt när hon hör alla regler jag måste följa, det här är hennes första barnbarn. Men vi blev ganska så normala ändå... :)
Var just på vul och ul med mannen, och allt såg bra ut Kollade först på vul eftersom gyn räknade att det var 11+6 idag men sen då han mätte fostret visade det sig vara redan 11+5 så vi fick kolla med vanligt ul också. Gjorde också det där kub testet redan. Min man tyckte det var så roligt då bebisen rörde på sig så mycket Hur går det för önskarnu? Blev kallad på jobbintervju nästa veckas tisdag men tänkte inte nämna nåt förrän ifall jag skulle få jobbet....knepigt situation. Mitt nuvarande jobb tar slut sista januari och vill ju inte sitta och rulla tummarna framtill augusti heller... Ha en skön helg alla!
Menade att gyn försr räknade att det var 10+6
Vad kul! Skönt att bli framflyttad! Ska på kub 22/1 ska bli spännande att se Har ni någon "känsla" om könet än?
Vi har en kille... Tror jag får en kille till... Men har en liten känsla om att det kan vara en tjej. Men är nog önsketänkande.. ;) Men vi kommer ta reda på könet, det gjorde vi sist och det kändes bra.