Inlägg från: mammatilltvå85 |Visa alla inlägg
  • mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • mammatilltvå85

Hej vad roligt att vi är två iallafall som hunnit plussat;=) Jag laddade hem en gravidapp till mobilen och fyllde in äl och förra mens och fick bf till 1 december....så det står fel i trådstarten...

Vad härligt att ni är gravida igen=) Jag förstår oron, oroar mig själv massor fast jag inte upplevt ett mf förut men det är ju vanligt att det sker. Dock ovanligt att det sker upprepade gånger har jag läst så jag hoppas och tror det går vägen för er nu!

Det är ju så länge sedan jag var gravid sist, känns som att jag glömt "allt"...när ringer man till BM tillexempel? Säkert ingen panik egentligen men jag skullevilja att de kollar om jag är imun mpt toxoplasmos då vi precis skaffat en katt och de kan smitta via kattlådan...=(

Var i sverige bor du?

• mammatilltvå85

Vad kul nu är vi 3 stycken med bf inom 2 dagar=)

Jag bor i norrköping...

Jag testade först på Äl + 9 eller bim -5 var megasvagt sen har jag testat varje dag och det blir liiite starkare men jag har nojjat massor varje dag och tyckt att det borde bli ÄNNU starkare....men men, imorgon är det BIM är livrädd att börja blöda=((

Kommer känna mig lugnare bara jag lyckas ta mig förbi BIM och nån dag till iallafall....iallafall lugnare för stunden...

• mammatilltvå85

jag tempar också på morgonen för att se så att den inte sjunker...jag var osäker på BIM då min äl kom tidigare än den brukar denna månad men igår eller idag bör BIM vara och testet var starkare idag....dock blir mina tester starkare på eftermiddagen än på morgonen, så konstigt gissar att jag dricker dåligt på dan jämfört med på kvällarna..

Vi haft svårt att våga tro på det då jag testade så tidigt och fick plus men att det var knappt synligt först....är nog uppe i 15-20 billiga tester snart haha....vilken testmissbrukare man är.

Har ont i brösten men det har jag alltid och har sån mensvärk att jag tror jag ska få mens närsomhelst men förutom det har jag inga symptom alls. Jo jag drömmer så mkt hela nätterna har säkert drömt om graviditeter och förlossningar 5 ggr sen jag plussade men om det är ett symptom vette tusan;=)

Har jättemycket att göra denna vecka i skolan (läser på universitetet) men kan inte fokusera alls...tänker bara på detta hela tiden....

• mammatilltvå85

tack=)

Jag brukar i vanliga fall sällan somna före 02-03 är en riktig "nattuggla" nu är jag trött redan vid 24....de tre senaste dagarna (varit hemma och skrivit hemtenta) har jag dessutom somnat ca en timma mitt på dagen, inget jag gjort sedan bebistiden när man hade konstant sömnbrist...så ja det är kanske ett tecken. Har så himla svårt att inse att jag faktiskt är gravid. Mannen hade också svårt att tro på det första dagarna när strecken var svagare. Nu har han förstått och går runt och ler och kallar mig för hans "gravida fru" hahaha, rätt dött ändå;=)

Min bästa vän vet om det, hon var med över telefon när jag testade haha. Min bror (vi är väldigt tighta) ringde av en slump precis efter så i ren chock berättade jag för honom också...och sen vet min mamma och pappa eftersom jag ändå berättade för brorsan. Jag kände att OM det blir mf så vill jag att dessa personer ska veta om det och då berättarjag ju hellre en glad nyhet nu än att komma kanske efter nån vecka och måste säga att jag har varit gravid men att det blev mf....
    Vi har dessutom haft så mkt jobbiga saker i släkten på slutet så det kändes roligt att ge de nåt kul att tänka på=)

Barnen kommer vi vänta länge innan vi berättar för...likaså min mans familj som vi inte alls har samma sorts relation till. Fast min svägerska + man berättar vi nog för relativt snart, de har en liten bebis nu så de kommer bli så glada=)

Förresten jag tror jag har ett till symptom. Minns att jag hade det sist jag var gravid också men kanske inte så tidigt. Jag har som ilningar i livmodern, känns obehagligt att ha jeansen (tightare modell) knäppta så måste knäppa upp knappen om jag sitter ner. Magen är inte ens svullen men det känns som att det trycket på livmodern på nåt konstigt sätt. Känner mig också som kissnödig nästan fast jag är inte kissnödig, lite som att det moler typ.

Äter ni några ner vitaminer än folsyra? Jag har börjat med mivitotal och D-vitamin + folsyran...det borde väl räcka tycker jag....
    Vad säger ni?               

• mammatilltvå85

Har börjat nojja idag då jag har ont på vänster sida mellan urinblåsan och höftbenet typ. Är som ilningar där nästan som när jag har ägglossning. Har även vanlig "mensvärk" mellan varven men blir ju såklart jätterädd att det skulle vara ett utomkvedshavandeskap...

har absolut inte jätteont och det kommer bara nån gång då och då....Kan det vara växtvärk/ligamentsmärtor? osäker exakt var äggstocken sitter... 

• mammatilltvå85

Har klämt lite på mig själv nu och detta sitter mer i ljumsken...om jag trycker i ljumsken där man kan känna lymfkörtlar liksom på sidan mot benet så ilar det så det är nog bara ligamenten....äggstockarna sitter ju mer in mot magen och det är högre upp jag har ont vid ägglossningen nu när jag känt efter mer noga....tänka vad nojjig man kan bli alltså....

• mammatilltvå85

Ringde till MVC idag.Fick tid för hälsosamtal i v.8, läkarbesök + Vul i v.9 och sen inskrivning i v.12. Plötsligt kändes allt mkt mer verkligt....
    Var på stan nyss med maken och vi kunde inte hålla oss inne på KappAhl utan var tvungna att köpa ett par små ursöta newbiebyxor i strlk 44 (har fött båda mina barn förtidigt så gissar att det kommer en liten bebis även denna gång). OM det inte går vägen nu får de väl ligga i källaren med resten av barnkläderna från när storesyskonen var små=) Är annars "emot" att handla saker tidigt, men kände att vad spelar det för roll? tror vi behövde det för att inse att vi faktiskt är gravida! Ändå kände jag känslan när jag betalade i kassan att det liksom var förbjudet haha...hur man är.... 

• mammatilltvå85

(ignorera de fula tryck- "märkena" efter mina byxor, haha)
    fotade magen igår i v.4+2 Ser exakt likadan ut som i v.4+2 förra graviditeten...blev nästan full i skratt. Har helt platt mage i vanliga fall..sist var det enorm skillnad mellan v.5 och v.8 typ...blir spännande att se om det kommer gå lika snabbt denna gång....förresten, hur gör man för att bilderna inte ska bli så stora när man lägger upp dem?

Svar på tråden December bebis 2013