December bebis 2013
jag har känt regelbundet hela tiden sedan v.11...men det är nog väldigt olika...
Lägger in en bid från igår magen v.16+3
3 resp 6 veckor förtidigt skulle det stå....skriver så jag slinter på tangenterna;=)
Idag går jag in i v.18 känns helt ofattbart! Vad snabbt det gått! RUL om en vecka=) Vi har ju semester nu så det ägnas mycket tid åt att "porrsurfa" bebisgrejor kan jag lova;=) Efter min internetshoppingrunda häromdagen har jag fått en bild i huvudet av hur jag vill inreda bebishörnan i vårt sovrum...=) kollat på spjälsängar och kommit på att jag vill hänga upp pom-poms i olika färger över sängen istället för en sängmobil....har också kollat igenom förråden och hittade en stringhylla i vitt, minimodellen, som vi hade i pojkarnas förra barnrum, den vill jag sätta upp på väggen och hänga nån söt tavla ovanför. Insåg att förra skötväskan kommer passa perfekt på bugaboo bee:n också, så det var ju skönt, en grej till klart.
Har suktat lite efter LIVLY:s barnkläder och filtar och mössor ett tag men tyckt det vart på tok för dyrt, så såg jag idag att de har rea på sin hemsida så jag kunde med gott samvete köpa en filt, 2 mössor, en pyamas ett par byxor och ett supersött litet gosedjur som ska få följa med i bb-väskan. Åh det är så myyyysigt! Just nu går jag verkligen på små fluffiga moln och njuter i fulla drag av att vara gravid! Har inga krämpor alls, känner inte av graviditeten mer än att magen växer och bebis sparkar. Från början var jag glad men hade extremt svårt att ta in det. Var orolig för allt möjligt och särskilt för hur det skulle gå för min kropp att vara gravid efter hur sjuk jag var för bara ett år sedan. Men nu har jag träffat min läkare och han sa att alla prover var helt perfekta, jag behöver inte komma på återbesök förrän i Januari, det kändes så otroligt skönt! En stor sten som föll från mitt bröst. Och ultraljudet på crocuskliniken som visade en frisk bebis och att vi nu vet kön gör det hela verkligare. Nu har jag också smält den första chocken att jag hade fel om vad som gömmer sig i magen nu känns det väldigt självklart att det är en lillasyster.
Jag njuter av att få må bra, känna glädje och våga njuta utan att oroa mig. Vi har börjat prata om flicknamn, vilket är supersvårt då vi hade pojknamn klart redan;=) Att börja pricka av saker på inköpslistan och få drömma sig bort gör ju också allt mycket roligare och verkligare.
Jag hoppas denna känsla ska hålla i sig nu=) Usch jag har haft alldeles för mycket oro i mitt liv senaste åren, nu vill jag bara njuta!