• greywolf

December bebis 2013

Hej alla! Jag hoppar in här, plussade idag och väntar nu mitt andra barn i december. Så glad! Skrev in mig i andra tråden och förlåt igen för att det blev lite fult och konstigt, skrev på ipaden och fattade inte hur jag skulle få formateringen rätt..

• greywolf
    Nania skrev 2013-04-01 22:24:54 följande:
    Välkommen och grattis :)

Nania skrev 2013-04-01 22:24:54 följande:
    Välkommen och grattis :)

Tack och tack! Ligger nu och har en del molvärk, minns inte det fån första graviditeten. Det är väl normalt... Får googla på det tror jag..
  • greywolf
    Fröken Ö skrev 2013-04-02 13:25:31 följande:
    Hej! Jag hoppar gärna in jag med=) Har plussat idag!!! BF är den 12 december, den bästa julklappen som man kan tänka sig! Jag ska inte ropa hej ännu, har haft 2 missfall under 2012, i v. 7 och v. 11. Det har tagit ett halvår från sista missfallet till detta pluss så lyckan är total=) Måtte det gå bra denna gång, det får bli tredje gången gillt=) Jag har inga barn sedan tidigare, så den lille är mycket efterlängtad! Vad har ni för symptom? Grattis till er alla! Kram  

Fröken Ö skrev 2013-04-02 13:25:31 följande:
    Hej! Jag hoppar gärna in jag med=) Har plussat idag!!! BF är den 12 december, den bästa julklappen som man kan tänka sig! Jag ska inte ropa hej ännu, har haft 2 missfall under 2012, i v. 7 och v. 11. Det har tagit ett halvår från sista missfallet till detta pluss så lyckan är total=) Måtte det gå bra denna gång, det får bli tredje gången gillt=) Jag har inga barn sedan tidigare, så den lille är mycket efterlängtad! Vad har ni för symptom? Grattis till er alla! Kram  

Stort grattis, kan bara tänka mig vad tufft det måstr vara med sådant i bagaget. Mitt bf är också 12 december! Har haft en hel del molvärk i livmodern och är på bim idag så jag har oroat mig lite men försöker att inte göra det och bara glädjas åt beskedet. Har du några symptom ännu?
  • greywolf
    Nania skrev 2013-04-02 20:04:24 följande:
    Jag har. Fick gjort det i förra veckan. :) Vilket jag var glad för idag när jag behövde ringa och få hjälp med illamåendemedicin :)

Nania skrev 2013-04-02 20:04:24 följande:
    Jag har. Fick gjort det i förra veckan. :) Vilket jag var glad för idag när jag behövde ringa och få hjälp med illamåendemedicin :)

Jag har också ringt, gjorde det idag - första arbetsdagen efter att jag plussade! Jag fick tid på fredag, kommer göra ett nytt gravtest på fredag morgon bara för att jag vill vara säker på att jag fortfarande är gravid då antar jag. Nu har jag lite småont hela tiden i nedre magen, är det gon annan som har känt så?
  • greywolf
    iloveyou skrev 2013-04-02 21:05:43 följande:
    Greywolf jag har molvärk hela dagarna och nu på kvällarna i soffan kan det göra ganska ont! Vill bara ta massa smärtstillande men kommer självklart inte göra det. Kan det vara att livmodern växer?

iloveyou skrev 2013-04-02 21:05:43 följande:
    Greywolf jag har molvärk hela dagarna och nu på kvällarna i soffan kan det göra ganska ont! Vill bara ta massa smärtstillande men kommer självklart inte göra det. Kan det vara att livmodern växer?

Det måste vara det, men det är en för mig helt ny känsla så jag är lite vaksam förstår du? Det är din första grav visst? Det är ju min andra, minns inte den här känslan alls från första! Jag ser fram emot när första trimestern är över, vill kunna andas ut :)
  • greywolf
    iloveyou skrev 2013-04-02 22:07:23 följande:
    Greywolf ja min första :) men hörde nu från två kompisar att de hade exakt samma känsla som vi verkar ha ochvdet är för att livmodern vidgar sig! Ett bra tecken då :)

iloveyou skrev 2013-04-02 22:07:23 följande:
    Greywolf ja min första :) men hörde nu från två kompisar att de hade exakt samma känsla som vi verkar ha ochvdet är för att livmodern vidgar sig! Ett bra tecken då :)

Ja det verkar rimligt. Hoppas chockväxtvärken lägger sig snart, vet inte hur jag ska kunna vänja mig vid den. Fråga till alla här inne: Finns det någon detaljerad uträknarsida där man kan ange annat än datum för sista mens, för att få sitt BF? Den sidan jag har fyllt i där har räknaren fått fram att befrutkning skedde säkert 4 dagar innan den verkliga. De är väldigt generella, ingen verkar ta hänsyn till ägglossning eller har jag bara inte hittat dem?
  • greywolf
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-04-03 19:14:33 följande:
    Här är en till som är beräknad i december :) fick pluss idag, är helt chockad! Började gråta glädjetårar när jag såg det lilla strecket titta fram :) vet ni när man ska kontakta barnmorskan?! Går in i vecka 4 imorgon

Förstaförsökaren26 skrev 2013-04-03 19:14:33 följande:
    Här är en till som är beräknad i december :) fick pluss idag, är helt chockad! Började gråta glädjetårar när jag såg det lilla strecket titta fram :) vet ni när man ska kontakta barnmorskan?! Går in i vecka 4 imorgon

Härligt, grattis! :)
  • greywolf
    Fröken Ö skrev 2013-04-03 08:33:08 följande:
    Hela förra året var riktigt tufft, känns som att hela året gick ut på att planera graviditet, vara gravid och sörja missfall! Men skam den som ger sig, det här ska bli vårt år tjejer=) Vad roligt med BF samma dag! Förhoppningsvis tittar den ut innan julen=) Jag kände mig väldigt ogravid denna gång, så jag blev jätte chockad när gravtestet visade ett plus=) Men nästan direkt efter plusset fick jag huvudvärk och lite illamående. Inga ömma bröst än. Víd första graviditeten så hade jag riktigt ömma bröst, vid andra så blev det mindre och nu nästan inget! Kanske är kroppen som redan är van vid en graviditet. Jag tar extra progestreon denna gång, ska ta det fram tills v. 13 för att förhindra missfall och progesteron ger extra symptom så jag kommer att ha svårt denna gång och veta om allt är "riktiga" gravsymptom.

Fröken Ö skrev 2013-04-03 08:33:08 följande:
    Hela förra året var riktigt tufft, känns som att hela året gick ut på att planera graviditet, vara gravid och sörja missfall! Men skam den som ger sig, det här ska bli vårt år tjejer=) Vad roligt med BF samma dag! Förhoppningsvis tittar den ut innan julen=) Jag kände mig väldigt ogravid denna gång, så jag blev jätte chockad när gravtestet visade ett plus=) Men nästan direkt efter plusset fick jag huvudvärk och lite illamående. Inga ömma bröst än. Víd första graviditeten så hade jag riktigt ömma bröst, vid andra så blev det mindre och nu nästan inget! Kanske är kroppen som redan är van vid en graviditet. Jag tar extra progestreon denna gång, ska ta det fram tills v. 13 för att förhindra missfall och progesteron ger extra symptom så jag kommer att ha svårt denna gång och veta om allt är "riktiga" gravsymptom.

Jag blir så imponerad av tjejer som dig som har gått igenom sådant, power to you! Men nu är det vår tur som du säger så det ska bli roligt att följas åt här under 2013. Jag hoppas på luciabarn, min mamma fyller år då och det har alltid varit så speciellt att fira henne då med alla ljus, lussebullar och luciatåg :)
  • greywolf
    TessLiihten skrev 2013-04-03 19:49:19 följande:
    Jag väntar tydligen också en tjej

TessLiihten skrev 2013-04-03 19:49:19 följande:
    Jag väntar tydligen också en tjej

Blir mycket intressant att se om det stämde för vår lilla grupp till 90%, det vore riktigt coolt
Svar på tråden December bebis 2013