December bebis 2013
Fia: vad har ni beställt för vagn fr Polen? Vi köpte en bugaboo fr Holland, tjänade 4000 på det! Så nöjd!!
nästa besök är BF-1, 11/12.
det är ingen här som har erfarenhet av lite fostervatten i magen såhär på slutet?
Hallå misskaos! Sorry för mitt sena svar, jag har ägnat senaste dagarna åt massa julbak och efter det är jag så trött, och glömsk, så jag hamnar i soffan eller sängen och bara degar. Degar efter allt degande. Jag trodde faktiskt att den sortens kommentarer du får är sådant man mest ser på film, att folk idag faktiskt inte säger sådana plumpa saker? Undrar vad som skulle hända om du svarade 'oj, ser det så illa ut? Nu blir jag jätteorolig, måste nog ringa till barnmorskan för en akuttid om du tror att något inte stämmer, för nu känns det inte bra alls!' Bara för att se om polletten trillar ner.. Jag bettade med en kompis igår om när bebisen kommer, hon sa 13:e och jag sa 8:e vilket ju var hur dumt som helst. Klart jag inte kommer att föda om två dagar. Blir nog skyldig henne den där champagneflaskan... Jag vill så gärna att det ska ske snart så i min optimism valde jag ett förmodligen helt orealistiskt datum. Kanske ska dricka tre liter hallonbladste idag...
Det skulle kunna vara ilningar av att bebisen rör sig.. det började jag känna av efter att den fixerade sig. Känns som att den borrar ner sig längre och längre, vilket yttrar sig genom ilande, stickande och lite huggande känslor. eller så känns det bara av lite mer när den rör sig nu när huvudet har kommit längre ner.
Men herre min je.. nu läser jag om hur det går rasslat på sedan igår, Wow vad kul! Grattis till alla bebisar!!
Helt övertygad om att hon känner på sig vad som är på gång innan du gör det
Tömt tarmen skulle det såklart stå, inte tänt värmen haha
Skrämma ut ungen? :)
Alltså, när jag känner utanpå magen känns det som att jag har ett långt stycke rygg på vänstra sidan av linea nigra, ok då vet man hur bebisen ligger ungefär. Sedan känner jag på andra sidan, samma sak där?! Jag förstår inte hur lång den är eftersom att huvudet är neråt men kroppen verkar vara virad runt hela magen, ett par varv typ. Hjälp, 6 kg bebis?!?
Ja det måste vara någon annan bred hård kroppsdel. Men det känns som två långa breda stycken, som om huvudet har två kroppar som ligger precis likadant på varsin sida av naveln. Alltså såhär blir ju tankarna när man inte tar reda på könet. Då blir det typ en kentaur eller en enhörning i magen i mitt huvud. Funderar på att gå på akutultraljud bara för att förvissas om att det är en människa där inne.
Grattis Ida!!
Hoppas det går bra.. Varför antenatal när du är förbi BF...?
Ok hoppas hinnspevningen gör susen nu! Här har dagens stora projekt handlat om att duscha och tvätta håret (kändes oöverstigligt innan jag klev in i duschen!) och att bädda babysängen. Hade liksom inte tänkt ha babysäng såhär i början faktiskt, dottern sov i babynest i vår säng de första fem månaderna men med socialstyrelsens nya råd tänkte jag om. Får väl köpa nappar också, även om vi hade tänkt köra nappfritt i den mån det hade gått. Någon annan som har tänkt om iom de nya rönen?
Jag trodde också babynest räknades som egen säng, även om det låg i förälderns säng, men så uppfattar jag det inte nu. Teoretiskt kan man råka lägga en trött arm eller sitt eget täcke, välta en kudde över barnets ansikte även om det ligger i. Babynest. Så höga kanter har det ju inte att inget kan hamna innanför. För mig känns det ändå säkrast att bebisen får sova i egen säng intill vår säng. Jag vet att jag möblerar om med mina kuddar om nätterna, jag är ingen stillsovare så rådet träffade mig ganska direkt. Men napp, ja vi får väl se här med. Nappavvänjningen var ju en sjujäkla avtändningsresa för dottern när vi tog den i somras. Helst inte igen...
Hej alla! Jag började skriva ett inlägg från bb igår men råkade radera allt jag hade skrivit när jag slant med handen, så uppdateringen kommer nu istället.
Värkarna startade strax efter tre natten till onsdagen, vi fick komma till bb Stockholm eftersom att södra bb hade fullt, och personalbrist. Kom in vid halv sex och var då öppen 7 cm. Det tog ändå fram till kl 13 för bebisen att skruva sig ner hela vägen, för den låg vänd åt fel håll, vidöppet läge. Iaf kom han ut till slut, en ljuvlig liten pojke på 3780 gram. Nu är vi hemma och jag är rätt mör efter en natts ammande varje timme (!) Men lillprinsen är ju för underbar. Storasyster är väldigt stolt och pussar på honom hela tiden. Kram på er alla!
Hallå tjejer, ville poppa in och höra hur det går. Det är lite tumultartat här, lillpojken är superfin på alla sätt men det är tufft med andra barnet! Ingen tid över till storasyster, brösten gör ont.... Lycka till på tulet imorgon misskaos, vad brukar ett sådant visa och vad för åtgärder gör man ev? Repan, spännande att höra att grejer är på g!!