• greywolf

December bebis 2013

Men åh vilken godisbit, underbar. Grattis igen!!

Repan skrev 2013-11-28 13:36:33 följande:
    Såååå söt!

• greywolf

Jaha då var det två veckor kvar till bf idag. Har varit på stan, lunchat med syrran, handlat lite julklappar (till mig själv blev det visst =D ) och så fick jag för mig att prova skor. Alltså, varför gör man så mot sig själv när man har svårigheter att få på sig skorna man har hemma?! Att bara trycka ner foten i en känga kändes som hugg i bäckenet, man är visst totalt oduglig nu! Ska ligga i soffan och äta choklad resten av tiden tror jag :) Någon frågade mig hur många månader jag hade kvar... Hallå två veckor liksom, jag har ju en pilatesboll under tröjan ser de väl? Festligt, trodde jag såg uppenbart höggravid ut men det kanske förklarar varför ingen upplåter sitt säte åt mig på buss/tbana osv. Jäkla stockholmare alltså... Sorry nu ska jag sluta gnälla här, njuta av tiden som ledig, pyssla lite hemma, dricka lite glögg och vänta på att familjen kommer hem. Kram på er alla!

• greywolf

Jisses här gick det undan, stort grattis!!!

Nov13 skrev 2013-11-29 09:59:53 följande:
    Jag klarade det!!!! Igår 20.01 föddes vår Alvar, 4050g och 52cm efter en förlossning på 7,5h från att dom tog vattnet. Trodde jag aldrig då snitt vad det enda alternativet från start.

• greywolf

Jag fattar absolut att du blir störd, det finns väldigt många olika sätt att framföra sitt budskap på och alla lyckas inte riktigt hela vägen.. Framför allt ska de vara lyhörda för vad DU verkar vilja göra! Vill ändå bara inflika att jag har tyckt det har varit rätt ok att några i min omgivning (några holländare på jobbetf framför allt) har sagt att jag visst borde unna mig ett glas bubbel på min 35-årsdag eller vad det nu har rört sig om. Men de har framfört saken på ett bra sätt så jag har mest uppfattat att de har velat förmedla en ickedömande attityd, som omväxling till den nolltolerans som råder allmänt. Men som sagt, det går att säga saker på väldigt många sätt.....

Repan skrev 2013-11-29 07:57:22 följande:
    Vi har folk omkring oss som till och med trugar på mig alkohol fastän jag säger nej. "Lite skumpa i bubbelvattnet så du får smaken!?" "Du kan ju smutta, herregud" "Vadå JAG drack ett glas vin i slutet o det gick ju fint." Tänk att folk inte kan sköta sig själva bara.

• greywolf

Vad underbart plopps! Äntligen får du njuta av din bebis. Måste säga att jag den här gången har längtat mer efter bebisen än vad jag gjorde som gravid förra gången. Jag tror det helt enkelt har att göra med att jag då omöjligt kunde föreställa mig vilken lycka och kärlek som skulle komma sedan. Nu vet jag hur underbart det är att vara mamma och att få en bebis, så nu 'vet' jag vad jag har att vänta mig, och det är ju tack vare min fantastiska underbara tjej!

Plopps80 skrev 2013-11-29 09:21:34 följande:
    Fan tjejer. Lider med er nu alltså. Samtidigt har jag redan glömt hur jobbigt det var att vara gravid. Kroppen är helt otroligt! I natt sov Lillen för första gången ordentligt. Han åt var 3:e var 4:e timme mellan 20:30-08:30 och har inte velat ligga och snutta på mig utan har sovit brevid mig helt nöjt. Fortsätter det så är jag helnöjd. Orkar inte vara levande napp nätterna igenom. Är så kär i min bebis! Med dottern dröjde det innan kärleken kom men denna gången kom den omedelbart. Känner mig lyckligt lottad.

• greywolf

Inatt drömde jag om förlossningen och bebisen. Framför allt sov jag väldigt dåligt, var illamående och kände en hel del konstiga känningar i nedre ryggen, mensvärk typ. Är det ett tecken på att någon är på g...? Någon som kände likadant innan det satte igång, eller har känt så i veckor utan att något har hänt? Min förra förlossning startade utan känningar plötsligt med dova värkar som aldrig avtog utan bara intensifierades, detta på kvällen. Dagen efter var hon född. Åt visserligen en halv påse dumlekola igår, hehe, kanske var anledningen till illamåendet(!)

• greywolf
    corky skrev 2013-11-29 10:44:38 följande:
    Börjar känna mig desperat. Vill att bebisen ska komma nu. På ul i tisdags uppskattades vikten till 4 kilo. Jag har 17 dagar kvar till bf och känner att 4 kilo räcker gott och väl! Hur mycket mer kan han öka i vikt på 2,5 vecka?

Corky hur bedömde BM vikten, utifrån måtten på bebisen? Jag var på överburenhetskontroll och UL dagen innan min dotter föddes och då fick jag höra att bebisen skulle väga 0.5 kg mer än vad hon gjorde när hon kom ut, så du behöver inte oroa dig, den uppgiften kanske intes stämmer till 100%
  • greywolf
    Repan skrev 2013-11-29 11:14:46 följande:
    Ja alltså jag blir ju inte upprörd om någon frågar mig om jag vill ha ett glas att smutta på! Det är väl bara snällt, men när jag sagt nej tack tar gärna vatten/cider/något annat alkoholfritt och de blir provocerade av det?. Så det är lite olika saker :) Tycker det är snällt att inte anta att jag inte ska ha också så att säga.
    Bebis BF 20 december 2013

Visst det är en helt annan sak såklart. Märkligt dessutom. Det finns ju ingen vettig person som skulle truga i någon alkohol som ska köra bil, varför gör man det då med någon som har ett barn i magen?
  • greywolf

Insåg nyss vilken fadäs jag har gjort. Beställde glatt en gratis babybox som jag hämtade ut på babyproffsen för några veckor sedan. Efter det har jag fått säkert 5 samtal från olika företag som vill sälja på mig alltifrån elabonnemang till livförsäkringar. Suck, hade jag vetat det hade jag hellre betalat för. Några blöjor, trosskydd och vad mer för krafs som nu låg i boxen.....

• greywolf

Sant!

MissKaos skrev 2013-11-29 11:27:48 följande:
    ..jodå... men ett glas till maten gör inget, det hinner gå ur innan ni ska hem.. *släktmiddag*
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Svar på tråden December bebis 2013