• greywolf

December bebis 2013

FiaFunderar skrev 2013-11-26 09:25:09 följande:
    Var hos BM nyss.

Jag berättade för henne hur dåligt jag mår. Smärtan i höfterna, kräkningar på morgonen, kräks VARJE natt, kan knappt äta (gått ner 1,5 kilo nu på 2 veckor), halsbrännan som nästan tar livet av mig och att jag är så svimfärdig hela tiden för att jag får i mig så lite mat och sover så dåligt...

Hennes kommentar var: "Vad synd att du ska behöva må dåligt! Men bebisen mår bra i alla fall... Vi syns den 11/12..."

Hon ville inte göra en undersökning för det "är för tidigt att kolla"... Jag är i vecka 38 med 18 dagar kvar till BF. Och hinnsvepning var det inte tal om. Det görs inte förän vecka 41...

Usch vad tjurig jag känner mig nu!!

Vad konstigt, och inte vidare empatiskt heller vad det låter som. Varför görs inte hinnsvepning förrän så sent? Vilket landsting tillhör du?
  • greywolf
    FiaFunderar skrev 2013-11-26 09:34:54 följande:
    Norrköping

Har du ringt förlossningen som miss kaos föreslog? De kanske ger något annat tips/instruktion..
  • greywolf
    FiaFunderar skrev 2013-11-26 13:12:53 följande:
    Nej jag känner att jag inte "vågar" för jag väntar mig samma svar. Min BM och de andra på barnmorskemottagningen jobbar ju där så jag tror att de säger samma sak allihop :( Jag blir bara mer och mer deppig ju mer jag tänker på att jag kanske måste gå så här i 4 veckor till. Det känns som man har en riktigt otrevlig maginfluensa och den har hållt på varje dag i två veckor nu... Men jag kanske kan höra av mig till Linköping istället. Jag ogillar Norrköping jättemycket!

Det kanske kan vara värt att ringa för att få någon annans uppfattning? Har du bara Norrköping som alternativ att föda på? Hur långt är det till Lin?
  • greywolf

För mig har hallonbladsteet blivit en sport, och en ritual. Det är en del av min mentala förberedelse även om jag innerst inne är väldigt skeptisk till någon igångsättningsmetod hemmavid. Förutom cykeltur i terräng som satte igång min väninnas båda förlossningar, 3 v tidigt båda gångerna. Men nu är jag bra trött och less, foglossningarna gör att jag knappt kan gå mer än ett tjugotal meter innan det hugger, ilar och strålar. Som om bebisen protesterar mot all typ av fysisk aktivitet. Och så kämpar jag med namn massor. Har plöjt tusentals namnlistor och avfärdar i princip alla jag kommer över, helt hopplöst är det. Vet ni alla vad ni ska namnge era barn? Ni som inte vet kön, har ni ett flick- respektive pojknamn ni väntar på att välja mellan?

• greywolf
    Plopps80 skrev 2013-11-26 18:55:34 följande:
    Jag kämpade på med värkar var tredje minut från Göteborg till en ort utanför Varberg där vi lämnade dottern och sedan vidare till varbergs sjukhus. Efter min fruktansvärda upplevelse på östra var det värt allt att ta sig hit. Bara förlossningssängen var värt allt. På östra har de stenhårda britsar här mjuka sängar med blommiga lakan som luktar sköljmedel. Personalen är ljuvlig. På Bb finns familjerum där syskon och pappa får sova över i. Alla har egna rum med sköna sängar och platt-Tv. På östra vill de att man åker hem så fort det bara är möjligt. Här tycker de man ska stanna tills amningen kommit igång och de anser att man behöver vila upp sig. Jag hade betalat pengar för att få föda här. Det är lyx!

Vad himla skönt att åtminstone förlossningen och bb är bra när du har haft sådana jobbiga besvär! Vad underbart att få komma hem imorgon!
  • greywolf

Repan, 15 namn, inte dåligt!! Jag har två flicknamn som känns ok, inte bra. inga pojknamn. Och jag är rätt säker på pojke. Suck.. Islandpeak, jag blir liksom arg av de här jäkla foglossningarna. Arg över min handikapphet! Jag kan knappt förstå hur jag har kunnat hålla mig från att ta reda på könet. Vi har väntat enbart för att min sambo ville det, vi tog reda på könet förra gången. Hur har ni andra klarat er? Eller var det givet att det skulle få bli en överraskning dagen d?

• greywolf
    MissKaos skrev 2013-11-26 21:09:47 följande:
    Försöker nu Tala ungen tillrätta. Hot. Mutor. Kom ut annars äter jag ngt adäckligt då fostervatten smakar pecka. Kom uuut ska ci pussa dig. Ny nalle? Nintendo? Bröstmjölk? Storebror längtar efter dig...

Inget funkar.

Imorgon 10dgr till bf. 24dgr kvar mao..

Haha, ja det är hårt liv
  • greywolf
    FiaFunderar skrev 2013-11-26 21:03:38 följande:
    Vi har två namn. Antagligen är det en flicka och hon kommer heta Lisen

Skulle det ändå komma ut ett barn med pillesnopp så blir det en Didrik :)

Åh vad kul att ha namnen klara! Jag inbillar mig ibland att bebisen inte kommer att kunna födas förrän vi har enats om namn. Gud vilka konstiga tankar man har nu såhär på slutet.
  • greywolf

Undrade precis hur det gick för sarak, stort grattis, vad underbart att du har fått din skatt nu!! Åh vad jag längtar. Med lite skräck i kroppen, förvisso, men längtar ändå något fruktansvärt efter bebisen.

• greywolf

Och jag skulle precis skriva till dig och säga att nu är det på gång för dig, så stannade de av....

MissKaos skrev 2013-11-27 22:01:35 följande:
    Här la sig sdr och ont m vila och vetevärmare. Börjar nog bli förkyld. Blä. Öm i brösten. Läggdax.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Svar på tråden December bebis 2013