• greywolf

December bebis 2013

Urk det är så äckligt.... Smakar visserligen lite jul med nejlikorna och kanelen, men basilikan, bläää... Ja vi får hoppas att vi alla slipper gå och vänta och våndas, blir spännande att se vem som är näst in på förlossningen.

Nillis13 skrev 2013-11-24 21:29:38 följande:
    Greywolf: hoppas verkligen du slipper gå över! Jag fick första barnet 8 dagar tidigt, tvåan kom sen precis på BF. Hade också trott att jag skulle få tidigare så då kändes det lite som övertid :-/ Haha, vilken rejäl häxbrygd du fick till! Hoppas det funkar, ska hålla tummarna! :)

• greywolf

Jaha, häxbrygden gjorde inte ett dugg. Väldigt mycket aktivitet i magen inatt men inte en enda sammandragning kände jag, och då brukar jag ändå känna det varje natt.

kände mig så uppgiven så efter en STOR frukost tryckte jag i mig en hel påse bilar. Fruktkombi som jag inte ens gillar, suck..

Nej, nu går jag ut och köper hallonbladste, nejlikor, går en snabb promenad om jag orkar, och hoppar i soffan som Plopps skrev.

Hur går det för er andra?

• greywolf

Heja!! Låter lovande =D

Nov13 skrev 2013-11-25 15:33:33 följande:
    Häxbryggden eller inte men nyss gick en bit av slemmisen. Kan inte varit något annat då vi inte färdknäppt på några dagar nu (har ju varit osäker innan om det varit slem eller rester).

Slempropp är väl ett bra tecken på att det är på rätt väg? Avis på er som har börjat se saker hända!!
    sarak skrev 2013-11-25 17:26:48 följande:
    Mer slempropp under hela dagen. Känner dock inga sammandragningar alls. Lite ont i ländryggen. Kanske bara dammsugit för mycket? Svårt att veta. Borde packa klart förlossningsväskan men får hjärnsläpp så fort jag ska ta tag i det.

• greywolf

Det var kanske inte så roligt men det låter rätt komiskt som du beskriver det! Mitt vatten, de få dropparna jag hade kvar, sipprade ut ganska sent under förlossningen. Var nog bara någon eller några timmar innan hon föddes. Nu har jag köpt hallonbladste och dricker min andra kopp för dagen. Det står att man ska ha 1-2 tsk per kopp, jag har nog 3-4 msk per kopp av de där fluffiga bladkrossen..... Hoppas det inte är farligt att "överdosera"...

Äntligengravid skrev 2013-11-25 15:51:44 följande:
    Det är  väl inte precis jättevanligt att förlossningen startar med vattenavgång. Med min första gjorde det. Vaknade på natten och nåt fick mig att flyga upp ur sängen. Hann över tröskeln till hallen sen sa det splash. Jsg har väldigt mycket fostervatten så det blev rejält blött. Fick stoppa en blöja i trosorna Hade som tur var större blöjor kvar sedan mitt bonusbarn var i blöjålder. Satt på en sopsäck i bilen. Det gick bra till vi klev ur bilen utanför förlossningen. Då sa det splash igen och hela byxorna var genomblöta och ända ner i skorna. Det plaskade fint när vi kom in på förlossningen Med barn nummer två och tre fick dom ta hål på vattnet

• greywolf

Och jag med... om det där stämmer betyder det att jag kan räkna med att träffa bebisen 16 eller 17 december. Som jag har anat då. Det är ju fan evighetsveckor kvar tills dess!

MissKaos skrev 2013-11-25 18:00:18 följande:
    Det är du och jag då...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

• greywolf

Vilka fina bodies och bra priser! Måste erkänna att jag aldrig har köpt barnkläder på blocket/tradera, däremot sålt massor. Varför varningstext? :)

MissKaos skrev 2013-11-25 20:22:19 följande:
    Japp.. VAD är detta för karma?  Sitter och slösurfar på tradera. Den siten borde förses med varningstext! www.tradera.com/kladpaket-retro-unisex-newbie... och www.tradera.com/kladpaket-polarn-o-pyret-mm-a... ...får lixom inte... Dumt att sitta och kolla men har en segdag i soffan idag. IMORGON KOMMER VÅR INREDNING TILL Klädkammaren! Tillsist. Tjohoo.. Ska bli så gött att få det där ordnat. Sen är det småsaker att fixa med som en matta till barnrummet evt kompletera med ngn krok i klädkammaren. Men inga stora projekt. Nu ska vi ju dra ut en massa ur klkammaren, montera upp nytt in med alla prylar igen och så köra en massa till återvinningen.. Kartonger och lådor, min gamla trasiga dator, en gammal tv bänk, en massa emballage.. Resterandde del av denna veckan lär gå till det. Sen ska jag ner till jobbet med och hälsa på hade jag tänkt men md Bf 7/13 och "planerad" övertid 14 dgr så lär jag ju hinna..                      
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Ja jag tar nog hellre 17 december än julbebis.... men ingen av oss lär ju kunna bestämma det, såvida vi inte hoppar soffa, går powerwalk, kör spinning, dricker hallonbladbasilikanejlikekanelbrygd tills vi storknar, och sedan efter det kör färdknäppen tre ggr på raken och avslutar med tre ananaser. Då, har vi inte fått riktiga värkar då, då tror jag vi alla är pseudogravida.
    FiaFunderar skrev 2013-11-25 20:17:26 följande:
    Och vi skulle få träffa vår bebis omkring 26-27 december!!! Jag VILL INTE att barnet kommer i juuuul! Och som du säger: det är ju evighetsveckor dit. Jag tjuter nästan varje dag pga smärta, halsbränna och all ICKE sömn som jag får *tjuter en skvätt till*

• greywolf

Den där värktimern använde vi också! Det var mitt under fotbolls-VM 2010 och när jag säger tills sambon att jag tror värkarna har startat vänder han sig knappt från tvn under pågående match och mumlar bara "jaså det tror du" utan att riktigt ha hört vad jag nyss sa... Ja din plan låter riktigt bra, bara 6h på förlossningen tar jag också gärna!

MissKaos skrev 2013-11-25 20:35:47 följande:
    För att det är så lätt att råka köpa för mkt... Har ixom redan fyllt garderoben! ' Tror inte heller vi kan bestämma bara att ställa in sig på övertid... Fast det ahde passat bra i slutet på denna veckan! Eller på måndag. Perfekt. Första värken måndag kl 6, klart kl 12. Yey. Dagis är öppet, vi tar en god nattsömn sö-må och en god middag med mkt energi på söndagen. Samt en lätt och smidig fl.. *ringer Herr gud och bokar* Tänk om man kunde!    Har hittat en sida jag använde innan vi åkte in sist. www.varktimer.se/ MInns att jag satt och klockade värkar och hade min man att göra det sen.              

• greywolf

Åh vad spännande, lycka till!

sarak skrev 2013-11-26 05:21:24 följande:
    Vattnet har gått!! Haft oregelbundna sammandragningar i natt. Strax före 5 gick vattnet. Starkare värkar nu. Tid på förlossningen 9.30. Galet spännande!!!

Stort grattis Fröken Ö! !
    Fröken Ö skrev 2013-11-26 06:09:02 följande:
    Tänkte bara kika in och säga att igår natt födde jag min son, i vecka 37+5. Vattnet gick i söndags och vi vart inlagda kl 14.00, kl 21.00 var jag öppen helt men lillen ville inte ner så jag fick inte börja krysta förrens vid 04.00, men då gick det undan! Hade en jätte bra förlossning, trots att det drog ut på tiden!

Lycka till allihopa! Är helt underbart att ha blivit mamma! Många kramar

• greywolf

Och även om det är dags för oss andra snart känns det nästan lite overkligt att man själv kan vara näst på tur. Det händer alla andra, inte mig - känsla typ.

Men det är bra att höra att det faktiskt blir bebisar till slut, att graviditeten leder någonstans..!!

Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-26 06:28:14 följande:
    Stort grattis fröken ö! :) va mysigt med alla bebisar som börjar komma till världen nu!

• greywolf
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-26 06:58:16 följande:
    Greywolf - ja, men Ellerhur! Kan inte riktigt förstå att jag faktist ska få ett barn å att det kan ska när som helst! Helt galet va snabbt tiden har gått när man tänker efter :)

Ja nu när man tänker efter har ju tiden gått rätt fort, iaf såhär på slutet. Men de första månaderna, oj vad segt jag tyckte det gick.

Men samtidigt.. nu har jag precis slutat jobba och vad gör jag om dagarna? Går och väntar trots att jag egentligen har veckor kvar! det kan inte vara bra för hälsan..
Svar på tråden December bebis 2013