• Repan

December bebis 2013

Snurran85 skrev 2013-04-15 15:51:01 följande:
    Hej i Tråden! Jag hoppas gärna in här med. plussade idag och är beräknad till slutet av december om allt vill sig väl. detta blir vårt första barn så allt känns väldigt pirrigt nu..
    Grattis och välkommen!
  • Repan

Hur räknar man egentligen ut BF?

Min mens var 18 mars, jag har cykel på 26 dagar och vi inseminerades efter ägglossningsspruta = jag VET att ägglossningen skedde den 30 mars. Men om jag väljer ägglossningsdagen som datumet att räkna från, står det att min mens var 16 mars och jag får BF 23 december. Om jag på andra ställen (appar) väljer från mensdagen (går inte att välja ägglossningsdag) så får jag BF 20 december. Jag är alltså i vecka 4 på vissa ställen och 5 på andra ställen. Känns ju ändå någorlunda kul o förstå vilken vecka jag är i ;)

Jag VET ju liksom när ägglossningen var, och när vi inseminerade, så det känns dumt att gå efter mensens första dag, eller?

• Repan
    Repan skrev 2013-04-15 16:11:57 följande:
    Hur räknar man egentligen ut BF?

Min mens var 18 mars, jag har cykel på 26 dagar och vi inseminerades efter ägglossningsspruta = jag VET att ägglossningen skedde den 30 mars. Men om jag väljer ägglossningsdagen som datumet att räkna från, står det att min mens var 16 mars och jag får BF 23 december. Om jag på andra ställen (appar) väljer från mensdagen (går inte att välja ägglossningsdag) så får jag BF 20 december. Jag är alltså i vecka 4 på vissa ställen och 5 på andra ställen. Känns ju ändå någorlunda kul o förstå vilken vecka jag är i ;)

Jag VET ju liksom när ägglossningen var, och när vi inseminerade, så det känns dumt att gå efter mensens första dag, eller?
    tvärtom, 20 december efter FLs uträknare o senare på vissa appar, t.ex. babycenters.
  • Repan
    babylängtan20 skrev 2013-04-16 09:15:09 följande:
    tar ni omega 3?
    Nej men äter mycket fisk i vardagen! Annars äter jag aco gravid. 
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-04-16 09:35:26 följande:
    Ang ACO gravid är det jäkligt komiskt eller dumt kanske man skall säga men dessa påstås öka illamåendet hos gravida kvinnor. Min kompis mådde apa och barnmorskan sa att hon skulle gå över till mitt val kvinna för att många mår illa av aco gravid, dumt eller hur.
    Jag har haft både aco (några tabletter kvar) och kronans mitt val kvinna eller vad den heter - den senare är mycket bättre. ACOs tabletter både smakar och luktar riktigt illa. Andra är bättre, så jag förstår faktiskt det där :) När man svalt aco-tabletten så kommer den äckliga smaken liksom upp med andningen också. Blä.

Men jag äter upp dom sista tabletterna ändå ;) Däremot köper jag dem inte igen. 
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-04-16 09:52:52 följande:

Sjukt att man gör tabletter för gravida kvinnor som smakar och luktar skit, är ju inte ett smart affärside direkt, att de dessutom kan orsaka illamående är inte klokt de borde förbjudas. Är det något man inte vill spä på så är det ju illamående. Mitt val kvinna varken smakar eller luktar. Jag började äta i dec och har läst att man kan reducera illamående genom att äta vitaminer innan man blir gravid (gäller väl inte aco gravid då ). Jag mår inte hälfen så illa denna gången.
    Är det sant!? Kanske är det därför jag inte mår så illa då. Jag har ätit vitaminer två månader före inseminationen.
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-04-16 10:09:20 följande:

Ja det är sant, det står på flera ställen. Jag mådde jätteilla med dottern åt enbart folsyra, nu vitaminer sedan i december mår bara lite illa
    WIN säger jag bara! Hoppas i min enfald att något större illamående aldrig ska infinna sig ;)
  • Repan

LillaBulan: vi ska också till MVC första gången 30/4! Känns kul att nåt händer.

• Repan
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-04-17 08:55:37 följande:
    Åh är som sagt så nervös, är första gången jag är gravid så jag vet inte hur man ska må :(
    Samma här, men jag har lite som du - kissar väldigt mycket och är svullen, sen har jag bara lite ont i brösten och mår allmänt "sämre" på kvällarna. Jag mår dock inte speciellt illa, bara när jag är hungrig. Oroa dig inte, för det är ändå utom din kontroll! Och tänk så här att merparten av graviditeter går fint och ut kommer välskapta barn :)
  • Repan
    MariaOchNiklas skrev 2013-04-17 09:30:08 följande:

Du har så rätt så. Frågan är varför vi egentligen ska kolla allt för??? Naturen har sin gång. Lika så med att vi får barn med kromosom avvikelser. Det är säkert svårt i början. Men alla kan verkligen ta hand om ett barn med handikapp. Det gäller bara att lära sig att läsa av sitt barn som alla andra. Varför har de mindre rätt att leva???
    Fast det där med rätten att leva blir en ganska knivig diskussion.

Varför skulle oönskade barn ha mindre rätt att leva, de aborteras ju också.
    Likväl är abort något vi har rätt till, lyckligtvis nog, och med det kommer nog möjligheten att välja bort vissa handikapp. Självklart kan man diskutera vart den gränsen ska gå (dvs om man inte ska få lov att göra abort vid DS t.ex.) men det känns ju ganska tråkigt i just den här tråden :) 
Svar på tråden December bebis 2013