• Repan

December bebis 2013

Vi är både unga o bor i VGR så jag tror inte vi erbjuds KUB. Däremot har vi pratat om det o vet var våra gränser går för när vi börjar fundera på abort, men äg överens om att man måste känna efter då när beskedet kommer. Först då skulle vi slutgiltigt bestämma oss.

Att skador uppstår vid förlossningen känns som en annan sak. Barnet kan ju även ramla o slå i huvudet, bli påkört eller på annat vis få permanenta skador - det är mer olyckor. Kromosomfel är liksom "fel från början". Det är väl därför vi känner att då kan man välja bort stora skador, innan fostret ens är ett barn.

• Repan

Jag är i v.5 nu och har extremt uppblåst mage. Det är skitjobbigt rent ut sagt.

• Repan
    barbarmama skrev 2013-04-17 17:13:23 följande:
    Hej tjejer! Får jag hänga på er här?

Fick positivt den 10 april och räknade som hastigast ut att BF borde vara omkring den 20 december 2013, enligt FL graviditetskalender. Men jag vet inte exakt när jag hade äl, så BF kan vara närsomhelst under december. Hade senaste mens den 14 mars iallafall. 

Blev gravid med hjälp av Pergotime, enkelkur. Efter första omgången. Jag har PCO, så detta blev första äl som jag haft på över 1 år ungefär, så jag blev chockad över att jag verkligen fick äl med en enkelkur. Var helt inställd på att det skulle krävas flera omgångar med Pergotime innan det skulle ge resultat. Men vi hade tur! OCh vi är evigt tacksamma för det. Har försökt bli gravida sen 2011. Så plusset var verkligen efterlängtat och välkommet.
    Hej o välkommen!
    Vi har samma BF :) Och även jag gick på en kur pergotime, även om det mest var "standard" inför insemination. Fantastiskt att det fungerar och ger ÄL när det verkligen gäller! Stort, stort grattis! 
  • Repan
    barbarmama skrev 2013-04-17 20:58:10 följande:
    Hej och tack!!
    Åh va roligt, då kan vi verkligen följas åt, du och jag.

Hur mår du?

Är så nyfiken på hur andra som är i samma vecka som mig mår..   
    Ja! :)

Jag mår ganska bra tror jag om jag jämför med andra här. Aldrig varit gravid förut så jag har inte så mycket att jämföra med så direkt ;) Jag mår sämre på kvällarna, har mer molvärk, gasigare mage och ibland lite illamående. Mår illa lätt när jag är hungrig. Kissar väldigt ofta. Annars mår jag som sagt bra :)

Hur mår du? 
  • Repan
    Aimish skrev 2013-04-18 10:05:39 följande:
    får man göra VUL så tidigt redan? ska ju dit nästa vecka går då in i v6 kanske är för tidigt för VUL då?
    Det går väl men det är om jag förstått det rätt inte säkert att man kan se hjärtat slå än, varför man antagligen brukar vänta till efter det är helt säkert att man kan se det :)
  • Repan
    Fröken Ö skrev 2013-04-18 10:45:46 följande:
    Det börjar ta sig, vilken fin mage! Min mage ser ut som en ballong på kvällarna!

Jag sitter på jobbet med strechjeans som jag blivit tvungen att knäppa upp, är i v 7 (6+3). Är det fler som inte kan ha sina vanliga byxor??
    Jag har mina uppknäppta hela tiden, men det är ju mest uppblåstheten som gör ont liksom, vill inte ha tryck på magen.
  • Repan

Min svärfar fick veta idag och blev jättejätteglad och chockad - roligaste kombinationen! :) 

• Repan
    Jag jag skrev 2013-04-18 21:54:24 följande:
    Kanske lite väl "öppet" men är de nån av er som får gå på toa och göra nummer 2 (lös) väldigt ofta numera? har googlat på det och tydligen inte så ovanligt, ville nu höra med er som är ca lika långt gånget som jag (v7)
    Ja, hela tiden......... :)
  • Repan
    LillaBulan skrev 2013-04-19 18:18:37 följande:
    Lite tips på hur man på bästa sätt berättar att man är gravid för en blivande mormor som egentligen inte tycker att det är en bra idé. Gruvar mycket.
    Har samma problem här... 
Svar på tråden December bebis 2013