Inlägg från: nyttliv85 |Visa alla inlägg
  • nyttliv85

December bebis 2013

Hoppas gärna in också! Plusade i lördags, hur långt gången jag är vet jag inte, inte haft mens på år och dar typ så att jag var gravid kom som en chock! Men oj så glada vi blev :) Men jag tror att bf bör vara i slutet av nov, början av dec.
    Skall till mvc i början av nästa vecka, och hoppas på lite klarhet då. Symtom finns det gott om, trött, illa mående på morgonen, törstig konstant, mensliknande värk till och från ganska ofta och ömma bröst.

Usch trodde aldrig att man skulle bli så nojjig när man plusade, tänker på missfall var och varannan minut känns det som. Blir så trött på mig själv, jag vet ju att man inte kan göra något åt det, utan allt blir som det blir, men ändå kan man inte släppa tanken.    

• nyttliv85

Oj vad det skrivis i forumet , skoj!  Och grattis till alla +:are ;)   
    Känns "skönt" att höra att man inte e ensam som oroar sig, och många säger mkt kloka saker, som jag skall försöka ta till mig!

Jag bor i gbg, första barnet och jobbar som habiliteringsassistent.     

• nyttliv85
    iloveyou skrev 2013-04-03 16:18:41 följande:
    Nyttliv hej :) bor i Masthugget också första barnet!
    Roligt med fler gbg:are som väntar sin första.  Så spännande ;)
  • nyttliv85
    babylängtan20 skrev 2013-04-16 09:15:09 följande:
    tar ni omega 3?

Nej jag gör det inte. Äter bara gravid från ACO. Hoppas att det ska räcka. 
    Som det är nu har jag dille på fiskbullar, ätit det till lunch eller middag nu 8 dagar i rad, så för min del just nu är omgea 3 inget för mig :)

• nyttliv85

Just skickat en förfrågan om att boka tid för kub-test. Har vart osäker om jag ville göra det, men maken min fick avgöra och han ville. 
    Så nu är det bara att vänta på att blli uppringd så man kan få sin tid, Nervöst, men förhoppningsvis ger det ett lugnande svar.  

• nyttliv85

Idag gjorde jag ett snabbt UL ( snabbtitt för att se att man var tillräckligt långt gången för att ta blodprovet till kub-testet) Den lilla sprattla för fullt där inne, och hjärtat ticka så fint så fint! <3 
    Är nu i vecka 10+3, börjar nu andas ut och känner att detta kommer gå vägen! :) 

• nyttliv85

Jo det är ju lite dyrt, fast jag tycker det kan vara värt det bara för att få tjuvtitta lite på mini :)
    Vi betala 1300 kr på barnmorskegruppen, eller ja vi har inte betalat än det gör man när allt är klart. I mitten på maj blir det ett nogran UL samt att man får reda på provreslutatet.

Inelg: Jag är i vecka 11 (10+3)   

• nyttliv85

Oja vecka 11 känns bra, snart är man vid den magiska gränsen :)
    Så jag har ju egentligen ingen dec bebis i magen, men från början trodde vi det men blev framflyttad vid VUL för några veckor sedan... men jag blev kvar i denna tråden :) 

Svar på tråden December bebis 2013