Inlägg från: nyttliv85 |Visa alla inlägg
  • nyttliv85

December bebis 2013

Otåligast skrev 2013-08-25 19:32:15 följande:
    Hur går det för er andra med inköp av barnvagn etc? Vi slog väldigt spontant till på en Bugaboo Buffalo igår då vi bor strax utanför stan och behöver något som klarar lite tuffare terräng. Jag är dock livrädd att den är för tung och att vi borde valt något som är mer lättkört trots allt...

Vi har inte fått tummen ur att beställa än, vi har dock beslutat att det blir en Kronan duo/s, tror vi ska beställa den i början/mitten av sep. Vi bestämde oss ganska snabbt för just Kronan, har väl egentligen inte ens tittat runt, ocu nu börjar jag fundera på att det kanske är osmart... men samtidigt orkar jag inte sätta mig in i massa vagnar osv.
  • nyttliv85
    cupcakekiller skrev 2013-08-26 13:59:22 följande:
    Mvc idag och fick träffa en ny bm då min förra gått i pension. Hon blev jättesur på att jag gått upp 10kg (v.25) och pratade jättemycket om vikt och mat resten av besöket, hon sa i princip rätt ut att jag måste banta och sen bokade hon in mig för glukosbelastning nästa månad. Gick hem och grät sen, jag har anorexi och jag har supersvårt att ens se mig själv i spegeln vissa dagar, jag ser inte att jag är gravid utan jag ser bara att jag är tjock. Förra graviditeten gick jag upp 35kg och jag hann inte gå ner allt innan vi plussade igen så nu väger jag lika mycket som när sonen skulle födas och det är skitjobbigt! Äter bra mat osv. Detta står även i min journal och det står att jag inte vill prata om vikter och att de endast ska kolla mig vid inskrivningen och på slutet av graviditeten. Vilket min nya bm sa att hon såg att det stod och ändå hackade hon på mig rejält, hon släppte det inte heller utan när jag på slutet frågade om sf måttet var stort, 25cm, eftersom magen är större än förra grav så svarade hon att "jag hade ju en hel del extrakilon sen innan så det blir ju så".. Har lust att ligga i sängen hela dagen och självdö, maken är sur och ville ringa och skälla ut henne men vill inte att det ska bli värre.. Förlåt för långt och rörigt inlägg.

Jag blir så upprörd när jag läser ditt inlägg... Tycker absolut att du ska byta BM... såhär får det bara inte gå till!
    När jag var hos BM vecka 26 hade jag gått upp 10 kg, och inte var det direkt nått prat om det, så skit i vad BM sa... hon låter ju inte helt frisk!  
  • nyttliv85

Ni som vet om ni har en liten flicka eller pojke i magen... vad ligger hjärtslagen på?

Vi tog aldrig reda på könet men nu börjar jag bli grymt nyfiken... har hört att pojkar ofta har lägre hjärtslag än flickor...

• nyttliv85
    moruri skrev 2013-09-03 16:06:18 följande:
    Dragit på mig världens förkyldning :(
    Åkt och köpt glass, naturgodis och en fet påse lösgodis, tänkt att jag ska krypa ner i soffan och tycka synd om mig själv. Känner dock knappt smaken av något, så känns liiiiiiite onödigt!
    Bara så jäkla rädd att jag ska få öroninfektion som sist, huuuua! Föder hellre 20 barn på raken än att ha öroninfektion igen! Håll tummarna för mig!

Rensat min 7 månaders kläder och packat ner allt som är för smått i en kartong, ser fram emot att öppna och packa upp det igen om ett par månader till lillebror! Räknade till över 25 mössor, haha, lite överdrivet. Enda lillebror behöver i klädväg är ett par strumpbyxor och kanske någon ny fin liten body! 

Annars rullar graviditeten fram så snabbt! Vecka 27 nu, hur gick det till? Tänk att man blir tvåbarnsmamma snart, vem hade kunnat ana det 2011! Spännande men också börjar det bli verkligt nu, hur ska det gå att ha en resan så liten och så en till!? Hoppas iaf Ferdinand har börjat lära sig gå liiiiiite innan lillebror kommer! 

usch för förkylning, känns som det är något som går nu, halva mitt jobb ligger hemma och e sjuka... så en annan bara väntar på att baktus snart slår till ;/
    Njut av ditt godis och kryp ner i soffan... ibland får man tycka synd om sig själv :)

krya på dig!   
  • nyttliv85
    moruri skrev 2013-09-05 12:29:15 följande:
    Är folk här emot att man lägger upp bilder på inköp och sånt? Jag tycker det är jättekul att både visa upp vårat och se era andras! Ska vi inte lägga upp lite? Man längtar ju sååå mycket mer då och kan nog piffa upp oss alla, tycker ni inte? :)

Jag tycker det är jätte roligt att se folks inköp! Så sitter du inne på nått fint du vill viss, lägg upp det! :)
  • nyttliv85

MissKaos: tack för tipset ang mammas retro , ska jag försöka komma ihåg när man har vägarna förbi!

• nyttliv85

Jag har en himla tur, en av mina allra bästa vänner ska ha nu i slutet av sep, sen min mans vän och hans sambo ska ha två veckor efter oss. Samt att en annan av mina närmsta vänner ska ha i april... känns så skönt att ha folk runt omkring sig som man kände innan som man kan umgås med!

Svar på tråden December bebis 2013