Inlägg från: nyttliv85 |Visa alla inlägg
  • nyttliv85

December bebis 2013

Inelg skrev 2013-04-30 19:29:34 följande:
    Va kvar! :) klart du ska. Gbg okey. Vet inte ännu om jag ska göra kub. Måste passera VUL på torsdag sen så ska jag ta en funderare.
    Innan jag blev gravid ville jag utan tvekan göra kub, men sen när man väl stod inför valet var det inte lika självklart. Så jag kände nog att det kunde kvitta, men lät min man bestäm, och han tog beslutet att vi skulle göra det. Och nu så här i efterhand känns det bra, var väldigt skönt att få en liten tjuvtitt ;)
    Sen dröjer det ju yttligare två veckor innan svaret och stora UL, och hoppas givetvis att det vara bra. Jag är 27 år, så jag ligger ju inte direkt i riskgruooen, så jag är inte direkt orolig... fast när dagen väl är kommer så kommer jag nog svara annorlunda på den frågan :)

• nyttliv85

En liten dum fråga.... 

Idag hade vi teambildning med jobbet... och en av övningarna var att vi alla skulle komma över ett plank som var 3,30 meter högt... Jag tog mig över, men på vägen blev jag hängandes lite på kanten... kanten av planket var rätt in i magen... och efter ett tag känner jag att jag är lite öm i magen... bör jag vara orolig? 

Ang maten: jag har fått dille på fiskbullar, kycklingsallad från pizzerian... men då mest pga av dressingen... innan hata jag dressing men nu längtar jag efter den!     

• nyttliv85
    gosnosen skrev 2013-05-03 10:38:10 följande:
    Hej tjejer! Vill bara dela min lycka nu efter ultraljudet som visade en liten böna med pickande hjärta i 8+3! Efter två missfall så känns det underbart!! :)

Vilken underbar start på helgen!
  • nyttliv85

Min man kom hem idag och hade vart och storhandlat, till saken är den att han hade köpt en del kött till 50% pga av att det snart har passerat utgångsdatum.
    Vågar man äta detta kött om man tillagar det, var bla lövbiff, ryggbiff och köttfärs? 

• nyttliv85

Hur e det med era symtom nu? Jag gick in i vecka 15 igår, och symtomen börjar avta... är detta normalt? Vet att jag egentligen inte borde oroa mig, men man gör ju det ändå, så fort något e annorlunda...

• nyttliv85

Plopps80, jag har gått upp lika mkt som du.

Idag var jag på RUL och allt såg bra ut! Vilken upplevelse :)
    Blev framflyttad 5 dagar också, så bf 16 nov :)    

• nyttliv85
    Sokkerflikkan skrev 2013-06-26 05:47:53 följande:
    Hej,
    Jag har följt med i den här tråden sen den skapades men aldrig skrivit något.
    Idag känns det som att det är daggs.

Jag är gravid i vecka 17 idag(16+0). Jag och min sambo har inga bra erfarenheter av att vara gravida. I september i fjol födde vi en flicka i vecka 21. Hon var väldigt, väldigt sjuk så vi avbrötgraviditeten.
    Därav anledningen till att jag inte har velat skriva eller prata om denna graviditet utifall allt skulle gå lika dåligt igen.

Men nu har vi hunnit med två ultraljud och bäbisen är friskförklarad båda ggrna vilket känns overkligt men oerhört underbart. Vi har bokat in ett tredje ul om tre veckor för att göra en ordentlig koll på hjärtat men allt i huvudet är helt och fint och bara där är mycket vunnet!

Vi har en extremt livlig bäbis, den buffar på av och till :)

Idag har jag gått upp ca 4-5 kg och har en synlig kula. Igår berättade vi för familjen och alla andra tar vi med tiden. På något vis är jag inte lika angelägen om att berätta för folk denna gång.

Ska bli kul att vara aktiv på riktigt i den här tråden :)

Välkommen!
  • nyttliv85
    MissKaos skrev 2013-07-05 16:42:53 följande:
    Ringde FK, fick mitt ärende om graviditespenning snabbhandlagt av en supertrevlig handläggare. Godkänt. Skönt. Får gravpenning tidigare om min chef förbjuder mig så godkänner dom det. Inga problem. Lättad!

Nu blir jag nyfiken... ska just skicka in alla mina papper till försäkringskassan... och känner ångest inför att behöva vänta på hur det ska bli... ska det bli godkänt eller icke... Jag vill liksom kunna veta, vad ska man ställa sig in på... 16 sep eller 16 nov liksom... stor skillnad...

Kan man ringa och ligga på så att det handläggs tidigare, eller hade du speciella själ till att få det snabbhandlagt?   
  • nyttliv85
    MissKaos skrev 2013-07-06 13:51:13 följande:
    Polisen ringde upp oss i veckan. En namngiven person hade hotat att gå in och skjuta oss och sig själv. Jag blev skakad och Då ringde jag för att kolla handläggningstid osv. Handläggaren tyckte eg att arbetdgivaren bordr skicka hem mig tidigare. Hon hade bra koll på hur sjuka folk med gravt mussbruk ksn vara och godkände på stört.

Usch vad hemskt! Härligt att det löst sig för dig! Och tack för ditt svar :)
Svar på tråden December bebis 2013