Inlägg från: nyttliv85 |Visa alla inlägg
  • nyttliv85

December bebis 2013

Känner heller inget speciellt sug efter sex, hoppas att det snart kommer tillbaka!

Från det ena till det andra... 
    Vågar man dricka cola-light... har inte gjort det fram tills för typ en vecka sedan, men nu har jag fått sådant sug... så har kommit på mig själv att jag typ druckit 40 cl om dagen nu i en vecka... och nu blir jag nojig... kan det vara farligt?      

• nyttliv85

Å tack för alla era svar, nu känner jag mig genast lugnare! Vad skulle man göra utan forumet :) 
     Tror jag kommer fortsätta unna mig en burk då och då! Haha ska dock inte fortsätta som jag gjorde denna vecka, men kanske en burk fredag/lördag :) Wiiii, lyx :)

Det är ju självklart som många av er säger, allt med måtta... och så länge man "sköter" sig i det stora med div kostråd så kan ju inte en liten "synd"  som t.ex. light läsk då och då spela superstor roll. 

• nyttliv85
    MissKaos skrev 2013-07-10 19:54:19 följande:
    Får man inte något blir man ju förstörd åt det hållet.
    Är sjuk. Sjukskriven veckan ut.tänker unna mig colan har fasansfullt ont i ansiktet och tänderna pga bihålorna. Och feber. Cola är gott nu. Det och glass.. fått kåvepenin och rinexin nu. Och coccillana. Hostsr hemskt på nätterna

Usch! Krya på dig!
  • nyttliv85

Gud vad härligt att läsa om era lyckade RUL!

Ang bikarbonattestet... nu blir jag riktigt sugen på att testa... är det med morgonurinen man ska använda?

• nyttliv85

Usch detta känns lite pinsamt... men jag måste fråga...

Har de senaste dagarna svettas nått enormt mellan benen, trosorna är liksom helst blöta och luktar lite skumt. Googla lite på detta, och hamna på en sida om folk som läckte fostervatten... och givetvis blir jag nojig... är det svett eller är det fostervatten? Det är ju sommar liksom, fint väder och jag har alltid jeans... vad tror ni... svettas ni extra mkt där nere nu när ni är gravida? Jag har precis gått in i vecka 23.

Ursäkta de osmakliga detaljerna! 

• nyttliv85
    Plopps80 skrev 2013-07-14 22:40:04 följande:

Åk in direkt. Jag säger inte det för att skrämmas men jag tror du läcker fostervatten. Det måste kollas upp!0

Ringde just förlossningen, och ska åka in! De behöver inte vara något, men de ville att jag skulle åka in för att få det upptittat.
  • nyttliv85
    Plopps80 skrev 2013-07-15 07:51:27 följande:

Hur har det gått?

Allt har gått jätte bra ! Den lilla hade gott om fostervatten, och fanns ingen tendens till läckage.  Efter lyssning på hjärtat, ultraljud och gyn undersökning kunde läkaren konstatera att allt såg normalt ut! De trodde att det troligtvis berodde på väldigt vattniga flyttningar alternativ urin.

Plopps80: tack för att du sa att jag borde ringa, annars hade jag nog förblitt orolig! Kändes så skönt när jag vid 3-tiden kröp ner i sängen här hemma! 

Idag ska jag fira med att köpa nått fint till lilla <3:at :)

• nyttliv85
    Annaa1988 skrev 2013-07-15 10:05:36 följande:
    Åh, vad skönt att höra! Det är ju alltid bättre att åka in på en koll för mycket än för lite :)

Oja verkligen! tack för dina omtänksamma ord! Hoppas att ditt RUL har gått bra!
  • nyttliv85
    IdaJ skrev 2013-07-15 15:19:02 följande:
    Lyckat RUL idag! Det är en liten pojk som ligger där inne :) herregud vad roligt det va att se hur den höll på där inne, inte still en sekund :)

Grattis!
  • nyttliv85
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-15 22:09:56 följande:
    Jag ringde förlossningen och fick komma in på koll. Hemma igen nu. Tappen var opåverkad av mina sammandragningar. En enorm lättnad. Med barn nummer två var den opåverkad ända till v.31 (han föddes i v.34) så det hade ju varit fruktansvärt om den hade varit påverkad nu.

Däremot var lillasyster i magen sjövild. De fick inte til en ctg kurva för hon sparkade konstant på den där pucken under bandet på magen så den hoppade. Och när de gjorde vaginalt ultraljud så sparkade hon också hela tiden. kan vara att hon har en extra livlig dag idag som också triggar sammandragningarna och att jag upplever de mer....Vi lär väl få en vild liten bebis;=) hehe....

Känner mig så lättad nu. Bad en liten bön innan jag åkte in, och jag är inte ens troende. Nu kan jag slappna av lite mer. I alla fall ett par veckor till.    

Gud vad skönt att det såg bra ut! Var rädd om dig!
Svar på tråden December bebis 2013