• Lina1990

December bebis 2013

Hej hoppar in här jag med :) är 22 år och bor i Kungälv med min sambo, nån mer som bor i närheten av Kungälv här?? Är gravid för första gången, kan man få en bättre julklapp? Vet inte exakt vilken vecka jag är i eftersom jag hade mycket oregelbunden och konstig menscykel efter jag tog ur p-staven men jag är runt vecka 11. Första veckorna har inte varit roliga med mycket illamående, spyattacker och trötthet men nu börjar det äntligen vända och mår bättre för varje dag som går. skall på första läkarbesöket 11 juni längtar så man får reda på vilken vecka man är i och vilket datum man är beräknad och kolla så allt ser bra ut :) är det inte barnmorskan som bokar ultraljud? Vi har inte fått nån tid för det än.

• Lina1990
    gosnosen skrev 2013-05-29 16:27:09 följande:
    Vad roligt! Hoppas vi kan få till en liten trådträff i sommar när alla känner sig lite mer säkra :)

Jag bor i lundby nu, flyttar till Kungälv imorgon. :) hade vart jätteroligt med en träff! Inga vänner till mig skall ha barn nu så hade vart riktigt kul att träffa folk som skall ha ungefär samtidigt :D
  • Lina1990

Felinne: går också på helt vanlig, funkar bra för mig hoppar över övningarna där man särar på benen bara eftersom jag har foglossning. I Kungälv har dom drop in tre ggr i veckan. :)

• Lina1990

Tuttiluttan: jag ska på två dop snart så köpte en klänning. Hade inga förväntningar att hitta nått fint utan tänkte mest "jaja bara jag inte det ut dom ett tält e jag nöjd" på Kappahl testa jag en spetsklänning o den va så fin! Första gången under graviditeten som jag kände mig fin :p framifrån syntes det inte att jag är gravid alls. Så testa lite i dom vanliga affärena, riktiga gravidkläder är ju som tält och gärna randiga och blommiga fula.

• Lina1990

Jag tycker det är finare med lite åtsittande kläder som framhäver magen än när de hänger löst från under brösten. Blir så stort och ser konstigt ut under magen :p

• Lina1990

Har man växtvärk så långt in i graviditeten? Hade det de första veckorna men har inte haft det på många veckor, är i vecka 29 nu. Jag har haft sammandragningar med tror jag magen blir hård och gör ont/spänner. Magen blir lite hårdare nu när mensvärken kommer men inte som de gånger jag tror jag haft sammandragningar.

• Lina1990

Mammatilltvå85: så sålänge man inte har kraftig mensvärk samtidigt som sammandragningar så är det ingen fara?

• Lina1990

Siolina: tycker med att det är svårt men har en app där det står. Sök på gravid så är den lila med en gravidmage och står graviditetskalender. Jag är nu i kalendermånad sju men graviditetsmånad åtta, har bf 22/12.

• Lina1990

Siolina: vet inte men jag fattar inte hur graviditetsmånaden är tänk för jag har nio veckor kvar te bf o det ser jag som över två månader så då får jag inte ihop hur jag kan ha varit i åttonde månaden i två veckor :p jag säger sjunde nu så nästa vecka tycker jag att jag går in i åttonde för då är det åtta veckor kvar. Man brukar ju räkna en månad som fyra veckor men det stämmer ju inte helt heller egentligen :p

Svar på tråden December bebis 2013