• Lina1990

December bebis 2013

Äntligengravid: ja man får nog hålla tummarna för lite tur att man skall få en bra handledare på fk som är förstående. Sen beror det säkert på vad man har för jobb med.

• Lina1990

Trött på att va gravid med men inte långt kvar nu och skämmer bort mig för fullt med massage, fransförlängning, fotbehandling/massage, god mat o söndag åker vi iväg till vann spa, skööönt!!

• Lina1990

Jag känner mig bara gladare hade svacka för några veckor sen med mkt gråt speciellt på nätterna. Men nu känner jag mig bara lugn glad o förväntansfull tror de beror på att jag var ensam mycket innan eftersom sambon jobbade borta sönda-freda innan men nu jobbar han hemma

• Lina1990

IdaJ: nej men var på deras informationsmöte o de verka kanon :) barnmorskan va så härlig! Glad o trevlig. Mölndal kändes lite dystrare när vi va där men vet folk som fött där som e jättenöjda så de e nog lika bra egentligen. Största delen måste ju egentligen bero på vilka barnmorskor du får o de finns nog bra o dåliga på alla ställen :) men vi hoppas hamna på östra

• Lina1990

Repan: nej bara bilder tyvärr vi trodde man fick det men vi fick ändå en känsla för sjukhusen de berätta hur allt går till oså. Men jag tror faktiskt de e ungefär lika bra. Får du dåliga stressade barnmorskor så lär man ju tycka det sjukhuset är värdelöst medans en annan vart på samma sjukhus när de e lugnt o fått underbara barnmorskor o tycker det var jättebra. Måste ju finnas bra o dåliga på båda. En fördel med december är väll iaf att de nog har mindre att göra, den ena barnmorskan sa att december är den bästa tiden att föda om man tänker på förlossningen o bb

• Lina1990

IdaJ: tyvärr får man inte se rummen på riktigt bara på kort man sitter i en aula och får information. Men är det första barnet tycker jag absolut du ska gå dit! Spec östra det var mest lärorikt för hon som höll i de var så duktig. Lärde oss mer där på två timmar än på tre föräldrakurser! :p känner mig mycket lugnare inför förlossningen nu. Och skönt att veta vart man ska parkera o gå in när de e dags

• Lina1990

Moruri: jag har med gått upp mer än jag vill väger 93kg nu! Men jag har gjort upp en "plan" månad för månad så de mesta ska va borta till sommaren, på ett hälsosamt sätt för mig känns det mycket bättre nu när jag planerat och tagit reda på fakta hur jag kan bli av med de trotts amning. Jag tränar dessutom mer nu än innan graviditeten och är fast besluten att fortsätta träna efter graviditeten både med bebis och på pass som min egentid så sambon också får vara ensam med bebis.

• Lina1990

Repan: jag är orolig för att det skall vara stort barn med men min bm lugna mig med att huvudomfånget oftast inte skiljer så mkt på "normalstora" o lite större barn och det är huvudet som är det värsta att få ut så de skulle inte vara så stor skillnad smärtmässigt ändå

Svar på tråden December bebis 2013