December bebis 2013
Kan inte se bilden vad är det för nått?
Kan inte se bilden vad är det för nått?
Köper man dom på Apoteket? Smart kan va värt o testa om man tänkt gå o simma på simbadet då ska man ju inte börjat läcka
Var också på hobbit igår, gick fint lika bra o gå på en lång film så e man inte så biosugen ett tag framöver :p
Felinne: jag känner ingen stress över att få barnet såfort som möjligt utan att jag inte vill att barnet skall födas på jul för barnets skull. Inte roligt att fylla år då! Går gärna över till januari ist.
Jag e med kvar :) nu hoppas jag lillen stannar tills januari så nära jul. Men som nån annan skrev viktigast är att barnet och man själv mår bra! Börjar tyvärr bli rätt rädd inför förlossningen efter att några i min närhet som fått nyss fick tuffa förlossningar och en där barnet tyvärr inte klara sig jag har vart rädd för att spricka o sånt har inte ens tänkt tanken att det skall kunna gå så fel
Hur många dagar har du gått över misskaos?
Majsa88: alla har ju ett "sista" datum men helst vill man väll att det skall få komma igång av sig själv. Men i Gbg kan man få gå över tre veckor också i vissa fall, om mamman och barnet mår bra och barnet inte är så stort. Vet inte hur det är i resten av landet.
Misskaos: det måste de ändrat väldigt nyss isf för min vän som fick 13 dec blev erbjuden att gå längre om det inte kom igång av sig själv.
Mk: skrev aldrig att man blir tvingad till det ;) skrev att i vissa fall om mamman och barnet mår bra så kan man få gå över tre veckor i Gbg. Det är frivilligt ja, men mår man bra och barnet är litet så hade iaf jag inte tvekat om att låta det komma igång av sig självt ist.
Felinne: det är ibland väldigt svullet och ömt för mig där nere. Känns som man fått en redig spark mellan bena är nog blodvolymen i kroppen och trycket från barnet. Har tyvärr fått hemorrojder med och det beror ju på blodmängden i kroppen.
Sunnza: ja de va skit, men läste att ca 80% får det under graviditeten eller förlossningen så man är ju inte ensam iaf. De gör inte ont eller så, hoppas de inte blir värre under fl bara :)
Försvinner nog rätt snabbt efter förlossningen
Sunnza: jag har bf idag
Sunnza: de går bra händer inte så mycket inställd på att gå över några dar